Gå til innhold

en heftig diskusjon


Anbefalte innlegg

I helgen som var ble det litt bil diskusjon, jeg og en kompis disukterte flittig det ene og det andre.. men vi ble aldri helt enige om et par ting :lol: han påsto hardnakka at hans eclipse cab med koni(tror jeg) dempere og noe heftig fjører og noe greier og greier hang mye bedre i svingene enn min e36 323ia cab som forsåvidt også er senket 30-30, hva tror dere om det, vil eclipsen henge bedre??

Så hadde vi ett til tema, han har en gammel opel corsa fra 1990 tallet, som er stiv som juling, denne påsto han og ville henge myyyyye bedre enn både min BMW og hans eclipse i svingene?

Kan dette stemme??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles jo ofte som det går mye fortere med slike gamle drittbiler (Corsaen).. men om det faktisk gjør det er jo ikke så lett å vite uten å teste.

Og når det gjelder cabene; Hvorfor ikke bare ta en tur på gratiskjøringen på Revebanen den 26. mars og gi det et forsøk? ;)

Det er jo ikke mer enn 15-20 min fra Sandnes, og dere kan til og med byttelåne biler, bare for å være sikre på at det ikke er sjåførene som utgjør forskjellene. Alle kan snakke, ikke alle tør bevise... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å teste dette i praksis.

forresten jævlig kult å ha venner som liker andre bilmerker enn det du gjør, en kompis av meg kjører a6 2,4 v6 og ble jult opp av en eller annen e34, gjett om han ble sur a,hahaha, men fan det var ikke trygt å sitte i audaen når han gå på, idioten lå i 170 i svingene å greier i det føret i tillegg, ber om å dævve da ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det må nesten testes ut som Gunnar sier.

Mye er avhengig av hjuloppsett og understell, samt forskjell på FWD og RWD i dette tilfellet.

Men det er kansje bedre å vente til sommeren, når det er tørt på banen og dere har fått på sommerhjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er en normal fører, og han er helt vill i pappen vil han nok kjøre fra deg. så det beste her er å bytte biler.

Som sagt det beste er å teste på bane, hvor man føler seg litt mer trygg. jeg personlig kjører ikke alt jeg klarer på vanlig vei (har vel noen sperrer et sted som sier stopp) men jeg kjenner folk som kjører like idiot på riksveien som på "ringen"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farlig å ta slike gammle biler på bane da... Mye som kan gå galt om man virkelig skal gå inn for å kjøre fort. Tilogmed M-bilene blir slitt som faen av hard banekjøring... jeg hadde ikke turt å ta min egen private bil på Bane.... eller er det uproblematisk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde da en Alfa Romeo Spider 1996 mod.

2.0 ts (Lik som i Troika sjokolade reklamen som gikk før.)

Var da BMWCCN og Klubb Alfa Romeo som hadde leid banen sammen.

Blei så forbanna på rettstrekka da jeg alltid havnet sammen med masse M3 E30'er (med en del mere motoreffekt), så jeg presset vel bilen langt over 100% noen runder.

Endte da med at jeg måtte kjøpe ny veiv og nye rådelager. (ca 3500,- for lager og over 16 000,- for veiv mener jeg å huske.)

:arrow: Viss noen har det på film er veldig interresert i et eksemplar.

Mener BMWCCN filmet kjøringen, men gidder ikke kjøpe 5 filmer for å finne den riktige.

(Kjørte mot en M3 Evolution m. banedekk når bilen gav seg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde da en Alfa Romeo Spider 1996 mod.

2.0 ts. Endte da med at jeg måtte kjøpe ny veiv og nye rådelager. (ca 3500,- for lager og over 16 000,- for veiv mener jeg å huske.

Alfa har problemer med veiv og råder har eg hørt, faren (57år) til en kamerat av meg hadde en slik bil, som var gått 93000km, da veiv og råder røk, den kjøpte han ny, og alle service fulgt på merkeforhandler. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var også allt fulgt på, men den rakklet litt i rådene fra jeg kjøpte den. Hørte i ettertid at oljepumpen kunne jukse litt på dem. Hovedsaklig pga. dårlig sirkulering gjennom connektor til oljefilteret.

Pumpen min røyk sommeren etter dette faktisk, bilen hadde da rullet 124 000 km.

Noe som gjør disse ekstra dyre er at en vanlig veiv kan slipes 2-3 ganger og alikevel kunne anskaffe rådelager som passer.

På Alfa kan det kun slipes en gang, viss ikke verdiene allerede er for høye så de var i mitt tilfelle. :cry:

I alle tilfeller skal det mye til før jeg drar en bil på bane neste gang.

Det er utrolig morro, men det blir fort dyrt også.

Skal jeg herje nå drar jeg heller å leier Go-cart. :whut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..er ikkje godt å sai..har kanskje litt med sjårøren, kven som er galen nok 8)

Men begge bilene henger bra på, men eclipsen er jo ein sportsbil..men det er og ei USA utgave som er laga spess. for den amerikanse marknaden.. dei pleier ofte å vera noko mjukare i karosseri og fjæringsveg. Eg ville ha holdt ein knapp på beemer'n :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...