Gå til innhold

hvilken dump?hvor kjøpes den?


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

overskriften sier det meste:

skal montere dump i en e30, m20b23. lader ca 1 bar.

noen som har en bra dump å anbefale? er ikke ute etter den som lager mest "pssssj", mer en litt mer diskret og velfungerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HKS ssq BOV

Turbosmart Megasonic BOV

TURBO XS RFL

alt for mye å velge mellom...

ville heller kjørt uten dump og mye trykk..stiligere lyd men senker turboens levetid.

du for vel også dumventiler som resirk(resirkulerer trykke som slippes ut og "gjemmer" lyden) som ikke lager lyd i det hele tatt..

om jeg har forstått det riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har kjørt uten dump...1kg i trykk..og lyden er tøff den..men vil som sagt ha dump!

og noe RFL blir ikke aktuelt for min del..ser kollevold har noen" der funksjonalitet kommer i første rekke".

er sikkert noen som har en god dump å anbefale.

alu hus, o-ringet messing stempel er vel tingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HKS ssq BOV

Turbosmart Megasonic BOV

TURBO XS RFL

alt for mye å velge mellom...

ville heller kjørt uten dump og mye trykk..stiligere lyd men senker turboens levetid.

du for vel også dumventiler som resirk(resirkulerer trykke som slippes ut og "gjemmer" lyden) som ikke lager lyd i det hele tatt..

om jeg har forstått det riktig!

hvis du har åpent luftfilter får man lyden tilbake;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går bedre med dump også,så det er ikke noe å lure på.

De fleste gjør nytten sin ved snikturbo-så kjøp deg en kul en som passer ditt trykk.

De fleste billig dumpene er fjærspent membran tettning og vil åpne ved trykk over 0,8 som regel.

Kjøp deg en med stempel og justering.

Blir de for slakke og åpner ved 0,3 i trykk når du slipper gass blir du drittlei av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. skjønner hva du mener propan.er ute etter raskere gass respons! får shoppe rundt litt, må ha noen blå silikon slanger også!(driver å bygger nytt rør på suge siden LLM->turbo.)

ser det går en olje damp slange inn på på dette røret? dette kan da ikke være ideelt? bedre med catch tank vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...