Gå til innhold

Nummer på fjærer(senkesett)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Må til biltilsvinet for å godkjenne senkesettet, har vasket fjærene, men finner bare nummer på to av fjærene.

Altså på venstre fjær foran og venstre bak, greier ikke å finne noe nummer på de to andre fjærene. Noen som vet om dette er vanlig og om det evt kan bli et problem ned tanke på godkjenning? Gjelder et Jamex senkesett..

Skrevet

Det tviler jeg på. På mine fjører(h&r) stod det nummer på alle, men han sjekket bare en av fjørene bak...

Men i og med at du har nummer på ei fjør foran og ei bak, så kan ikke jeg skjønne at det skal være noe problem.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Kontrolløren trengte bare å se nummer på to av fjærene. Kjempegreier! Positivt overrasket over tilsynet.

Skrevet

jepp er forskjellig nummer bak og foran, men begge fjøra bak har samma nummer og begge fjøra foran har samma også. hmm.. tror det ble riktig forklart :D

Skrevet
Kontrolløren trengte bare å se nummer på to av fjærene. Kjempegreier! Positivt overrasket over tilsynet.

Var du å fikk det godkjent? Hvilke papirer la du fram? Eller holdt det med nummerene? Kosta det mye eller?

Skrevet

Det er antagligvis forskjellig fra trafikkstasjon til trafikkstasjon.. her på jessheim holder det ikke med bare nummerne.. måtte finne nummerne, så ringe importør, oppgi nummerne og få tilsendt papirer.

Skrevet

La fram TUV dokumenter, som han sjekket stemmet overens med fjærene. Han sjekket også om det var spenn i fjærene når bilen var oppjekket. Det var det hele. Prisen var 550 for å få det skrevet inn.

Skrevet

Tuv papirer+lesbare nr på fjærer+firehjulskontroll+prøvetur for og kontollere at det ikke er noe subbing= godkjent senking for biltilsynet i Trondheim

Heia Norge!

Fikk under tvil godkjent pga at firehjulskontrollen var over et år gammel

Skrevet
Tuv papirer+lesbare nr på fjærer+firehjulskontroll+prøvetur for og kontollere at det ikke er noe subbing= godkjent senking for biltilsynet i Trondheim

Heia Norge!

Fikk under tvil godkjent pga at firehjulskontrollen var over et år gammel

Merkelig at det er så forskjellige rutiner ute og går, skulle tro noen overbetalte byråkrater hadde brukt et par årsverk for å utarbeide en fast rutine.

Skrevet

Når det gjelder å skaffe TÜV papirer så er det svært enkelt hvis man har H&R fjærer. Da ligger all dokumentasjon på nettet. Bare å laste ned papirene med rett serienummer fra hjemmesidene til H&R :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...