Gjest Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Må til biltilsvinet for å godkjenne senkesettet, har vasket fjærene, men finner bare nummer på to av fjærene. Altså på venstre fjær foran og venstre bak, greier ikke å finne noe nummer på de to andre fjærene. Noen som vet om dette er vanlig og om det evt kan bli et problem ned tanke på godkjenning? Gjelder et Jamex senkesett..
vid@r Skrevet Mars 13, 2006 Skrevet Mars 13, 2006 Det tviler jeg på. På mine fjører(h&r) stod det nummer på alle, men han sjekket bare en av fjørene bak... Men i og med at du har nummer på ei fjør foran og ei bak, så kan ikke jeg skjønne at det skal være noe problem.
Gjest Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Kontrolløren trengte bare å se nummer på to av fjærene. Kjempegreier! Positivt overrasket over tilsynet.
Scirre Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 jepp er forskjellig nummer bak og foran, men begge fjøra bak har samma nummer og begge fjøra foran har samma også. hmm.. tror det ble riktig forklart
Schnellfahren Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Kontrolløren trengte bare å se nummer på to av fjærene. Kjempegreier! Positivt overrasket over tilsynet. Var du å fikk det godkjent? Hvilke papirer la du fram? Eller holdt det med nummerene? Kosta det mye eller?
Scirre Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Det er antagligvis forskjellig fra trafikkstasjon til trafikkstasjon.. her på jessheim holder det ikke med bare nummerne.. måtte finne nummerne, så ringe importør, oppgi nummerne og få tilsendt papirer.
Gjest Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 La fram TUV dokumenter, som han sjekket stemmet overens med fjærene. Han sjekket også om det var spenn i fjærene når bilen var oppjekket. Det var det hele. Prisen var 550 for å få det skrevet inn.
magnus1982 Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Tuv papirer+lesbare nr på fjærer+firehjulskontroll+prøvetur for og kontollere at det ikke er noe subbing= godkjent senking for biltilsynet i Trondheim Heia Norge! Fikk under tvil godkjent pga at firehjulskontrollen var over et år gammel
Schnellfahren Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Er det bare å kjøre på med firehjulskonroll like etter senkinga, eller burde de få lov å "synke" litt først?
Gjest Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Tuv papirer+lesbare nr på fjærer+firehjulskontroll+prøvetur for og kontollere at det ikke er noe subbing= godkjent senking for biltilsynet i TrondheimHeia Norge! Fikk under tvil godkjent pga at firehjulskontrollen var over et år gammel Merkelig at det er så forskjellige rutiner ute og går, skulle tro noen overbetalte byråkrater hadde brukt et par årsverk for å utarbeide en fast rutine.
meldis Skrevet Mars 24, 2006 Skrevet Mars 24, 2006 Når det gjelder å skaffe TÜV papirer så er det svært enkelt hvis man har H&R fjærer. Da ligger all dokumentasjon på nettet. Bare å laste ned papirene med rett serienummer fra hjemmesidene til H&R
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå