Gå til innhold

Få luft inn i coupe'n


Anbefalte innlegg

jfikk endelig montert sub'n i idag... men ekke noe åpning mellom bagasjerom og inni bilen.. det jeg tenkte på var å borre to hull.. å sette i 2 bassrefleksrør.. tror dette er en god løsning..

har 1 stk '>http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=319

har 1 stk http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=697

så er endel luft som vil ut.. nå bare bråker å skrangler det i trunken :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok hjelpe med litt gjennomstrømning ja.

Prøv først å snu kassen, så ser du hva som spiller best.

Skal du begynne å kappe i bilen, så husk at det er en fordel at det fortsatt ser ordentlig ut den dagen du skal bytte bil.

(Gjør det i såfall pent eller lite synlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvd å snu den.. hjelper ikke stort.. blir bare samme rabalder og følelsen at luften er stengt inne bak... tenkte å gjøre det ordentlig ja.. hvis jeg får det til med bass refleks rør tror jeg ikke skal være noe skjemmende syn.. eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, husker ikke helt hvordan kofferten på bilen din ser ut. Heller ikke tykkelsen på veggen der du skal kjøre dette igjenom.

Beste er vel å prøve å fjerne teppet på ene siden først, så sette det på plass igjen etter kapping.

En bassrefleksport er bare "pen" fra ene enden og du trenger relativt tykkt gods for å kunne sette på en "trakt" i fra begge sider. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har allerde måtte borre ett lite hull til kable.. er vel ikke mer enn 1mm tykt.. lagde bare ett lite snitt i teppet.. så ses ikke... men det må være noe som kan se OK ut fra begge sider.. tror du ikke? om så ikke bassreflex..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke komme på noen gode forslag i farten, men tenker litt i retning av aluminiumsriller av noe slag. (Alla risten under en ny kjøkkenvifte eller noe sånt).

Kansje lete litt blandt båt rekvesita eller hos en byggmakker etter noe som kan passe. :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sikkert det, men personlig ville jeg da trekt høytallerfilt inne i dem, så en ikke ser rett gjennom dem og inn i bagasjerommet.

Blir det for åpent gjennom, ser det så uorginalt/uekte viss du forstår tankegangen min.

Tenkte derfor mere slik at en ikke ser at det er hulrom rett bak gitteret, men blender for synet og ikke lyden/luften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med port i Z3 ser det slik ut

P1010010.jpg

Har forresten en Dynabel 9412(midlertidig) bak der, og det trykker MER en nok! Jeg har satt elementet pekene mot venstre i bagasjerommet. 30cm unna veggen omtrent. Fungerer bedre enn rett inn mot cupeen iallefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...