A.Rangø Skrevet Mars 14, 2006 Share Skrevet Mars 14, 2006 Jeg har en e-36 318i 97mod. Jeg ønsker å trimme denne motoren, kanskje komme opp i 150-170hk. Noen trimmere som har noen forslag til hvordan jeg kan gjøre dette uten at det koster 50k å at det ødelegger motoren? Å NEI! vet at det er mange som kommer til å skrive, kjøp ny bil el bytt ut motor, men jeg er glad i bilen min og motoren har kun gått 130.000 så jeg vil beholde den Noen med erfaringer fra denne typen motorer? Takker tips og råd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet Mars 14, 2006 Share Skrevet Mars 14, 2006 du kan jo bygge et billig turbo bygg. dette vil jeg anslå til en pris på ca 15k hvis du bruker en del brukte deler. kan desverre ikke si så mye om hvor mange hester du får eller hvor mye motoren tåler da jeg ikke vet så mye om 4èr motorn til bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Mars 14, 2006 Share Skrevet Mars 14, 2006 Ingen erfaringer fra den motoren.. men det er ein sugemotor da, så det er god gammaldags trimming som gjelder.. kan montere turbo da, men dte er mykje arbeid (arbeid blir det vel uansett) Eff. anlegg Grenrøyr Filter. Bytte til Db dilas innsug kvassere kammer porte topp ommprogramere hjernen Vil gje økt ytelse, men koster nok MYKJE meir enn de det smaker! men opp til deg uansett, mykje bedre å sette i ein større motor.. kjøpe eit vrak og bytte deler, om du absolutt vil beholde bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Mars 14, 2006 Share Skrevet Mars 14, 2006 Hmm, ja, enig med -fek- at det beste vil være å skaffe deg en delebil, 320i-328i og sette over deler og godkjenne den slik. Mye mer effekt og godlyd å hente ut av en sekser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet Mars 14, 2006 Share Skrevet Mars 14, 2006 Er nok det uansett kor surt det er å måtte kvitte seg med den gammle gode 1,8'n.. unasett så må du nok oppgradere understell, bremser ved ein eventuell trimming.. bytter du motor må dy flytte over drivverk og.. best å kjøpe ny bil.. 325'ene begynner det å bli fin pris på nå menmen, ditt valg sjølvsagt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå