Tommasso Skrevet Mars 15, 2006 Skrevet Mars 15, 2006 jeg har en BMW e30 320i. det som er problemet er at når man, står rolig på tomgang så blir motoren varm etterhvert. Noen som vet hva som kan være feil der? det andre er at det er kjørecomputer på bilen, å den lyser på kjøleveske, menmen jeg har fylt på kjøleveske og det lyser fortsatt, noen som vet noe om dette? eventuelt om det har noe med den andre tingen å gjøre? håper på svar
BMW_Racing Skrevet Mars 15, 2006 Skrevet Mars 15, 2006 kan vere sensoren som er i stykker. Eller brud på leddningen
mEhE Skrevet Mars 15, 2006 Skrevet Mars 15, 2006 sensoren på ekspansjontanken er en svakhet på e30.. bare kortslutt pluggen som går inn til sensoren vis varselyset plager deg..evt kjøp ny sensor går kjølevifta rundt når motoren er varm? termostat kan vel også være defekt?
Mpower20 Skrevet Mars 15, 2006 Skrevet Mars 15, 2006 Sannsynligvis er det på tide å bytte ut viskosevifta di og eventuelt radiator hvis den er noe oppskrapa. Sensoren er nok tatt kvelden ja på ekspansjonstanken. Ta den opp og prøv å "moe" den opp litt og sett i igjen. Men sikkert på tide å bytte denne også
Kjell Rune Skrevet Mars 16, 2006 Skrevet Mars 16, 2006 det kan nok godt være vannpumpe eller viskosekoblingen på viften din ja. er vel ikke på kjørecomputern d lyser men på checkpanelt håper jeg. er veldig ofte att de pinnene som holder fast den flyte saken på vannstand måleren er ødelakt og problemt kan nok godt ligge i att du må ha en ny slik. eventuelt dårlig kontakt\ledningsbrudd.
Tommasso Skrevet Mars 16, 2006 Forfatter Skrevet Mars 16, 2006 okei, jeg var på bmw å hørte men de viste ikke så mye, de trodde det kunne være vannpumpa eller vifteklutsjen som var sliten det er checkpanelet jeg tenker på ja, hehe.. Men, hvor får jeg tak i en sånn sensor/måler da? pris?
sledoholic Skrevet Mars 16, 2006 Skrevet Mars 16, 2006 http://www.gsbildeler.no Der finner du nok det meste.
TBG.E30 Skrevet Mars 16, 2006 Skrevet Mars 16, 2006 Tenkte det samme. Kan være luft i systemet viss bilen går varm og det lyser at det er for lite vann på den. Viss ikke ville jeg sjekket vannpumpen/sirkulasjonen i systemet.
Kjetil Sømme Skrevet Mars 16, 2006 Skrevet Mars 16, 2006 Lufte først, og deretter sjekke om det renner vann ved påfyllingslokket hvis det ikke er ekstern tank til kjølevannet. Også sjekke om det er vann i olja, eller olje i vannet... Det kan godt presse ut litt kjølevann.
mEhE Skrevet Mars 16, 2006 Skrevet Mars 16, 2006 å pokker,sa feil..er sensoren til spylertanken som er på siden mot frontlampa:-) sensoren på ekspansjontankern er på toppen. koster 198kr hos gs bildeler
Tommasso Skrevet Mars 16, 2006 Forfatter Skrevet Mars 16, 2006 okei.. det er det at når man kjører så står tempraturmåleren sånn den skal.. men, når jeg står stille/parkert å har motoren igang så stiger tempraturmåleren sakte oppover. så jeg tror det må være et eller annet med termostat eller vifta? men, jeg har ikke mekket noe på bmw før, så jeg takker for alle svar jeg får;)
M6 Bjørn Skrevet Mars 16, 2006 Skrevet Mars 16, 2006 okei..det er det at når man kjører så står tempraturmåleren sånn den skal.. men, når jeg står stille/parkert å har motoren igang så stiger tempraturmåleren sakte oppover. så jeg tror det må være et eller annet med termostat eller vifta? men, jeg har ikke mekket noe på bmw før, så jeg takker for alle svar jeg får;) Dette er vel typisk symptom på slitt vifteclutch(viskosekobling) spør du meg...
Tommasso Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Skrevet Mars 21, 2006 Dette er vel typisk symptom på slitt vifteclutch(viskosekobling) spør du meg... okei, da må jeg bytte vifteklutsjen da eller? hvor får jeg tak i en ny?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå