Aama_Racing Skrevet Mars 16, 2006 Skrevet Mars 16, 2006 Hei, Noen som vet betegnelsen på diffbrems til 320i E30? fikk printet ut et papir der det stod at den var levert med diffbrems fra fabrikk, men lurer på om den kansje har blitt byttet til en open diff? for jeg merker ikke akkurat mye til den bremsen, så da tenkte jeg kansje lamellene har blitt slitt? evt. hvor kan man kjøpe lameller, eller ombyggings sett til en open diff? vist det finnes da seff...
ØyvindB Skrevet Mars 17, 2006 Skrevet Mars 17, 2006 For det første, diffens utveksling og om denhar sperrrevirkning står på en liten plate festet på en av boltene til bakdekselet. i denne er det stanset ett tall som er utvekslingen, og evt en S som betyr sperre. den letteste måten å sjekke om du har sperre er å jekke opp bilen på den ene siden, sette bilen i fri med håndbrekket av, og så vri hjulet, går hjulet lett rundt -->> ikke sperre. holder på å rulle bilen av jekken--->> sperre.
Aama_Racing Skrevet Mars 17, 2006 Forfatter Skrevet Mars 17, 2006 For det første, diffens utveksling og om denhar sperrrevirkning står på en liten plate festet på en av boltene til bakdekselet. i denne er det stanset ett tall som er utvekslingen, og evt en S som betyr sperre. den letteste måten å sjekke om du har sperre er å jekke opp bilen på den ene siden, sette bilen i fri med håndbrekket av, og så vri hjulet, går hjulet lett rundt -->> ikke sperre. holder på å rulle bilen av jekken--->> sperre. Men problemet er det at platen er rustet bort, og spinner på begge hjulene på snø av og til.. så er jeg helt nødt til å opne diffen, eller finnse det andre alternativ.. tror kansje det er fylt på feil olje eller at lamellene kansje er utslitt..
ØyvindB Skrevet Mars 17, 2006 Skrevet Mars 17, 2006 den letteste måten å sjekke om du har sperre er å jekke opp bilen på den ene siden, sette bilen i fri med håndbrekket av, og så vri hjulet, går hjulet lett rundt -->> ikke sperre. holder på å rulle bilen av jekken--->> sperre. Ikke ofte jeg fåt quote meg selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå