Gunnar Skrevet Mars 17, 2006 Skrevet Mars 17, 2006 Sliter med at klutsjen på E34'n med M535i-motor og manuell E28 535i-girkasse er utrolig tung å tråkke ned. Hva kan være årsaken til det? Fungerer ikke klutsjen i stor grad likt bremsepedalen i forhold til lufting ol.? Tenker da på at den er myk med luft i systemet (og sitter langt nede)..
ØyvindB Skrevet Mars 17, 2006 Skrevet Mars 17, 2006 Kanskje sylinderen i pedalen ikke er kompatibel med den på girkassen?? jeg ser for meg at du kan få dette problemet om slavesylinderen har lite slagvolum og hovedsylinderen har stort? så får du feil utveksling, på en måte Det høres riktig ut i hodet mitt, men fingrene sliter med å formiddle budskapet mitt.. kanskje du har en tett slange?
Gunnar Skrevet Mars 17, 2006 Forfatter Skrevet Mars 17, 2006 Alt bortsett fra girkassen og motoren er 520i, så det kan godt hende det har noe med saken å gjøre. Naturlig tyngre er greit, men kommer til å få krampe av å kjøre den.
Muren Motorsport Skrevet Mars 17, 2006 Skrevet Mars 17, 2006 sjekk ETK'N å sjå åssen det ligger ann da vel.
Pedi Skrevet Mars 17, 2006 Skrevet Mars 17, 2006 Alt bortsett fra girkassen og motoren er 520i, så det kan godt hende det har noe med saken å gjøre.Naturlig tyngre er greit, men kommer til å få krampe av å kjøre den. 520 og 535 har samme sylinder. Både slave og master. Men den har dertil strammere trykkplate. Hvis den er usannsynlig stram/tung er det 2 ting som jeg tenker på. Har du smurt glider før du monterte sammen clutch/gir? Hvis ja, da kan det faktisk være slangen som går ned til slaven. Dette er rimelig sjelden, jeg har kun byttet EN i hele mitt liv pga tetthet...
propan Skrevet Mars 17, 2006 Skrevet Mars 17, 2006 Hvis det ikke er noe galt og den blir for tung kan du jo alltids flytte festet til staget fra brems høyere opp på pedal så du får større moment på pedalen,jeg har det på både brems og clutch.
Gunnar Skrevet Mars 17, 2006 Forfatter Skrevet Mars 17, 2006 Det er ikke jeg som har satt sammen dette, så jeg vet ikke hva som er gjort, desverre.. Jeg vet heller ikke hvordan klutsjen skal være i originalstand, men regner nok med at denne er i tyngste laget. Velvel, hvis det ikke er noen åpenbar og enkel løsning får det vente til bilen går skikkelig. Nok av andre småting å ta tak i ellers også.. Edit: Så innlegget til propan.. nå har jeg jo ikke fått kjørt bilen noe særlig, ingenting, men det høres jo ut som en grei løsning, for alt virker å være i orden ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå