bcrazy Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 Har en 90 mod 518 som ved fullt gasspådrag ikke drar helt jevnt. Går fint på tomgang og ved rolig kjøring. Hadde ikke spesialverktøyet (for å holde kammen) fra bmw da vi monterte reg reima. Lurer på om kammen ikke står helt riktig. Er jo noe justering på drevet, men skjønner ikke helt hvordan det skal stå. Om vi hadde bommet med en tann, ville vel motoren gått veldig dårlig?
Lien Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 Om du bommet med en tann kan du nok merke forskjell, men bommet du mer enn dette så hadde det nok blitt bøyde ventiler fra første omdreining motoren hadde tatt. Hva mener du egentlig med at den ikke drar helt jevnt?
Pedi Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 Jeg ville skaffet meg verktøyet, og fått det justert skikelig inn. Så kommer "draget" ditt tilbake skal du se...
jpse36 Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 er jo endel bmw motorer som har fordeler som blir drevet av regreim!! mener jeg å huske.. eller så var det volvo.. om regreima er satt riktig på kamdrevet så kan alikevel fordeleren kommet en tann feil om du ikke har tenkt på det edit: de gamle bmw m20motoren har det. da vil jeg tru de vil dra feil om du setter en tann feil på fordeler drevet
bcrazy Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Skrevet Mars 21, 2006 motoren tar liksom en "pause" ca hver 1000 o/m fra 3-5k, før den kommer seg igjen. Når den starter ved kaldstart går den veldig ujevnt første 10-15 sekunder, etter det går den fint som bare det på tomgang, og ved rolig kjøring under 3000 o/m. Det lugger liksom ved fullt gasspådrag. Turteller er heller ikke helt med til tider, ved pådrag rundt 2.5-3 spretter den liksom opp 500 o/m og "henger" igjen litt før den kommer igjen(cluchen slurer ikkke) Mulig det kan ha noe sammenheng med turtelleren. Det virker som den av og til ikke "rekker" å følge motorens turtall..
Michael Skrevet Mars 21, 2006 Skrevet Mars 21, 2006 Om du bommet med en tann kan du nok merke forskjell, men bommet du mer enn dette så hadde det nok blitt bøyde ventiler fra første omdreining motoren hadde tatt.Hva mener du egentlig med at den ikke drar helt jevnt? Det er mindre marginer enn en tann, tannhjula er jo justerbare. Kan jo ha bomma med et kvart rævhår.
Michael Skrevet Mars 21, 2006 Skrevet Mars 21, 2006 Om du bommet med en tann kan du nok merke forskjell, men bommet du mer enn dette så hadde det nok blitt bøyde ventiler fra første omdreining motoren hadde tatt.Hva mener du egentlig med at den ikke drar helt jevnt? Det er mindre marginer enn en tann, tannhjula er jo justerbare. Kan jo ha bomma med et kvart rævhår.
Lien Skrevet Mars 21, 2006 Skrevet Mars 21, 2006 Det er mindre marginer enn en tann, tannhjula er jo justerbare. Kan jo ha bomma med et kvart rævhår. Et kvart rævhår kan ha alt å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå