Gå til innhold

Poleringstid...tips og råd?


TheMan
 Share

Anbefalte innlegg

MG 80 er en polish som bør etterbehandles med voks

TEFLON HAR IKKENO PÅ BIL Å GJØRE, sorry skrikinga, men det er så mange som skriver om teflon her. Vær så snill å kjøp en bra polymervoks heller så holder lakken seg veldig pen og mye blankere.

Hvilket Meguiarsprodukt anbefaler du til etterbehandlinga? De lokale pusherne her har nada peiling på produktene sine. Skjønt, de viste at MG80 var bra, men jeg tipper at de kun har hørt det av noen andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Yellow wax er en meget bra voks ja, du kan egentlig kjøpe en som heter deep crystal step 3. Dette er den samme voksen selv om de ikke innrømmer det ;) Den finnes i mindre forpakning til vanlige folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

silikon er ikke bra? ser det står poengtert på polishflasker at de ikke inneholder det,og pesos sier yellow wax inneholder minimalt så det virker som det ikke er bra?

mgguiers har bare nettshop el kan man stikke innom en sjappe? ikke opel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 80 er en polish som bør etterbehandles med voks

TEFLON HAR IKKENO PÅ BIL Å GJØRE, sorry skrikinga, men det er så mange som skriver om teflon her. Vær så snill å kjøp en bra polymervoks heller så holder lakken seg veldig pen og mye blankere.

da vil jeg gjerne høre hvorfor man ikke kan ha teflon på bilen?jeg driver med teflon behandlig og bilshining selv han jeg ble lært opp av har jobbet med dette i over 20 år vi bruker tefcar sin teflon.min kunder klager ikke og jeg har ikke hatt noe problemer med det.så da kan du forklare meg det siden det virker som du kan alt her.bruker meguairs selv men hvis du bare bruke mg sin 80 eller 85 diamond cut comppound med bare en rondel lager du jævelig masse kjørespor som kommer frem etter hvert du må bruke syclon maskin med to roterenede og vibrerende hoder etterpå for og få bort kjøresporene du har lagd har brukt meguairs sine lakk forseglere og de er ikke i nærheten av tefcar sin teflonbehandlig.men alle bruker forskjellige produkter og har sin måte sånn er det bare her er et bilde av min bil etter teflonbehandlig.dette er et tema man kunne snakket i det uendelig om.sier bare prøv dere frem bruk produkter som andre anbefaler eller send det bort til de proffe.mange uproffe.send bilen din en tur til meg 8)

her er bilde

Dscf0018.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 80 er en polish som bør etterbehandles med voks

TEFLON HAR IKKENO PÅ BIL Å GJØRE, sorry skrikinga, men det er så mange som skriver om teflon her. Vær så snill å kjøp en bra polymervoks heller så holder lakken seg veldig pen og mye blankere.

Hvilket Meguiarsprodukt anbefaler du til etterbehandlinga? De lokale pusherne her har nada peiling på produktene sine. Skjønt, de viste at MG80 var bra, men jeg tipper at de kun har hørt det av noen andre....

synthetic sealant 21 fra meguairs er bra bruker den en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 80 er en polish som bør etterbehandles med voks

TEFLON HAR IKKENO PÅ BIL Å GJØRE, sorry skrikinga, men det er så mange som skriver om teflon her. Vær så snill å kjøp en bra polymervoks heller så holder lakken seg veldig pen og mye blankere.

da vil jeg gjerne høre hvorfor man ikke kan ha teflon på bilen?jeg driver med teflon behandlig og bilshining selv han jeg ble lært opp av har jobbet med dette i over 20 år vi bruker tefcar sin teflon.min kunder klager ikke og jeg har ikke hatt noe problemer med det.så da kan du forklare meg det siden det virker som du kan alt her.bruker meguairs selv men hvis du bare bruke mg sin 80 eller 85 diamond cut comppound med bare en rondel lager du jævelig masse kjørespor som kommer frem etter hvert

så denne lager riper? ja ja da fortsetter jeg med autoglym da... har bruksbil og ikke utstillingsbil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 80 er en polish som bør etterbehandles med voks

TEFLON HAR IKKENO PÅ BIL Å GJØRE, sorry skrikinga, men det er så mange som skriver om teflon her. Vær så snill å kjøp en bra polymervoks heller så holder lakken seg veldig pen og mye blankere.

da vil jeg gjerne høre hvorfor man ikke kan ha teflon på bilen?jeg driver med teflon behandlig og bilshining selv han jeg ble lært opp av har jobbet med dette i over 20 år vi bruker tefcar sin teflon.min kunder klager ikke og jeg har ikke hatt noe problemer med det.så da kan du forklare meg det siden det virker som du kan alt her.bruker meguairs selv men hvis du bare bruke mg sin 80 eller 85 diamond cut comppound med bare en rondel lager du jævelig masse kjørespor som kommer frem etter hvert

så denne lager riper? ja ja da fortsetter jeg med autoglym da... har bruksbil og ikke utstillingsbil :wink:

har bruksbil jeg også 8) men det koster meg ingenting og bruke det jeg har.bare og bruke autoglym det men det holder ikke så lenge så bare poler litt oftere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000,- og da er hardvoks inkludert.

du kan få full lakkrens og fin rens med polymevoks eller 3% eller 12 % tefcar teflonbehandling av meg for 3000 hvis bilen ikke ser helt forjævelig ut da.hos meg koster 3% behandligen 3300 og 12% 5500. se TEFCAR.NO for info om behandlingen.det er bare behandligen ikke for ardbeid når det kommer med er du fort oppe i et sted mellom 5000-10000.dyreste jeg har hatt er en saab 95 stasjonsvogn den kom på 16000 ca.men til bmw folket er det spesial pris 3000 og opp over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 80 er en polish som bør etterbehandles med voks

TEFLON HAR IKKENO PÅ BIL Å GJØRE, sorry skrikinga, men det er så mange som skriver om teflon her. Vær så snill å kjøp en bra polymervoks heller så holder lakken seg veldig pen og mye blankere.

da vil jeg gjerne høre hvorfor man ikke kan ha teflon på bilen?jeg driver med teflon behandlig og bilshining selv han jeg ble lært opp av har jobbet med dette i over 20 år vi bruker tefcar sin teflon.min kunder klager ikke og jeg har ikke hatt noe problemer med det.så da kan du forklare meg det siden det virker som du kan alt her.bruker meguairs selv men hvis du bare bruke mg sin 80 eller 85 diamond cut comppound med bare en rondel lager du jævelig masse kjørespor som kommer frem etter hvert du må bruke syclon maskin med to roterenede og vibrerende hoder etterpå for og få bort kjøresporene du har lagd har brukt meguairs sine lakk forseglere og de er ikke i nærheten av tefcar sin teflonbehandlig.men alle bruker forskjellige produkter og har sin måte sånn er det bare her er et bilde av min bil etter teflonbehandlig.dette er et tema man kunne snakket i det uendelig om.sier bare prøv dere frem bruk produkter som andre anbefaler eller send det bort til de proffe.mange uproffe.send bilen din en tur til meg 8)

her er bilde

Dscf0018.jpg

Det der tar jeg med en klype salt....

Jeg har polert biler i 10-12 år og prøvd det meste av det som finnest. At man lager kjørestriper med MG80 og maskin med en pad stemmer ikke. Det er over et år siden jeg tok min egen bil med MG80 og Rupes RH22 maskin, og det er ikke spor av kjørestriper der. Siste bilen jeg polerte, en knallrød 97 Auda A4 ser like bra ut i dag, som den gjorde da (3 mnd siden polering) Så om du lager striper med MG80 så gjør du noe alvorlig galt!

BTW: Knallrød lakk er så enkel å få blank og fin at til og med bestemora mi sikkert hadde greid det 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MG 80 er en polish som bør etterbehandles med voks

TEFLON HAR IKKENO PÅ BIL Å GJØRE, sorry skrikinga, men det er så mange som skriver om teflon her. Vær så snill å kjøp en bra polymervoks heller så holder lakken seg veldig pen og mye blankere.

da vil jeg gjerne høre hvorfor man ikke kan ha teflon på bilen?jeg driver med teflon behandlig og bilshining selv han jeg ble lært opp av har jobbet med dette i over 20 år vi bruker tefcar sin teflon.min kunder klager ikke og jeg har ikke hatt noe problemer med det.så da kan du forklare meg det siden det virker som du kan alt her.bruker meguairs selv men hvis du bare bruke mg sin 80 eller 85 diamond cut comppound med bare en rondel lager du jævelig masse kjørespor som kommer frem etter hvert du må bruke syclon maskin med to roterenede og vibrerende hoder etterpå for og få bort kjøresporene du har lagd har brukt meguairs sine lakk forseglere og de er ikke i nærheten av tefcar sin teflonbehandlig.men alle bruker forskjellige produkter og har sin måte sånn er det bare her er et bilde av min bil etter teflonbehandlig.dette er et tema man kunne snakket i det uendelig om.sier bare prøv dere frem bruk produkter som andre anbefaler eller send det bort til de proffe.mange uproffe.send bilen din en tur til meg 8)

Hvis du leser et tidligere inlegg så forklarer jeg det jeg mener om teflon. Teflon har en egenskap av å være veldig glatt, og legger selvfølgelig igjen P.T.F.E i porene på lakken som den skal gjøre. Det eneste problemet er at ved all overflatebehandling som gjelder å få et sterkere produkt enn lakken i seg selv til å feste, så kreves enten så stor kraft eller temperatur at underlaget hadde blitt ødelagt. Dette tilsier at teflon som krever høyere temperatur enn lakken i seg selv for å feste seg til noe umulig kan festes til lakken. Teflon i "løsvekt" har også den egenskapen at den relativt enkelt kan vaskes bort med petroleum yl-gruppe 3 eller høyere. Dette medfører at hvis en bruker asfaltfjerner som somregel er yl-gruppe 4 eller mer så vil den vaskes lett bort og beskyttelsen er da veldig mye svakere. For eksempel så er silikonfjerner brukt på et lakkverksted yl-gruppe 4. En polymervoks er på plastbasis og vil ikke bli påvirket på samme måte av petroleum.

Når det gjelder kjørespor så kommer dette mest an på føreren av maskinen. Du nevner både MG-85 og MG-80. Blir disse brukt på henholdsvis W4000 og W9006 så vil det ikke etterlate kjørespor. I et tildligere inlegg sa jeg også at enhver polering kan sammenlignes med sliping. Det må alltid avsluttes med et finere produkt enn det forrige. Bruker man progressive lakkrenser / polisher som i dette tilfellet er en avhengig av å tilsette akkurat rett mengde og kjøre slipestoffene til de ikke er aktive mer

Du nevner cyclo maskinen som et alternativ, da vil jeg heller anbefale deg RUPES som har en tvungen eksentermaskin med 7mm kast. Tror den heter 22 hvis jeg ikke tar feil nå, min er så slitt at etiketten er falt av. Tvungen eksenterbevegelse gir i alle tester en mindre sjanse for kjørespor enn en konvensjonell / cyclo maskin.

Dette er bare en kommentar fra meg, og ikke et forsøk på å vise meg, være påståelig eller på noen som helst måte prøve å virke bedre enn andre. Jeg ser du sier at det virker som jeg "kan alt". Min oppfatning er at en blir aldri utlært i dette, og jeg setter pris på om vi snakker om VÅRE oppfatninger og holder det på et diskusjonplan om emnet, ikke om personene bak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...