Gå til innhold

Poleringstid...tips og råd?


TheMan
 Share

Anbefalte innlegg

Med ekstrem varme mener jeg at teflon krever vel cirka 600 grader celsius for å legge igjen en "hinne". Det som skjer ved en teflonbehandling er at det legges små teflonpartikler i porene på lakken.

hvor får du 600 grader celsius fra?jeg har rom temratur og min teflon legger en hinne da skjønner ikke helt hvor du har fått det fra hvilke merke teflon er dette?tefcar sin skal legge må når det er over 20 grader i rommet

Det er dette som er poenget mitt, teflon kan ikke legge "hinne" når det kreves en ekstrem temperatur for at denne reaksjonen skal foregå. Dette er bare enkel naturfag. Alle vokser legger partikler i mikroporene på lakken, noen mer motstandsdyktige enn andre mot ytre påvirkning.

Mange ganger hører en også at det blir anbefalt at voksen skal "herde". Dette er en umulighet siden voksen alltid er flytende på flasken og ikke blir tilsatt noen form for herder. Et en-komponent produkt kan aldri herde, bare tørke.

vi har testet over enn 5 års periode med samme type bil samme farge samme farge gått på samme sted og ca like mange kilometer den en renset vi og polerte og la på polish.den andre la vi 12% tefcar teflonbehandling på bilen.den bilen med polish hadde begynt og ruste i hjulbuene det hadde ikke den andre. det er mer info om dette produktet på TEFCAR.NO

mener du at teflon bare er tull?har du andre produkter du kunne anbefalt da?er alltid intresert i og lære om andre ting og prøve det ut.hvis det er bedre som du mener

Jeg vil ikke anbefale eller ikke anbefale noe, det er opp til hver enkelt å velge sin egen narkotika. Jeg har bare fortalt noen fakta om de forskjellige produktene som fins. Selv bruker jeg ingen "lakkforsegling" eller hardvoks eller noe sånn. Jeg liker å polere bilen såpass ofte at jeg forettrekker en lett voks selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ok.det blir nok bra uansett når man går til dere å legger ut 5-10 tusen for jobben.

orket ikke lese allt her så kom med en rask forklaring til meg som ikke kan prioritere 3-5lapper i året el annenhver år på "butikk polish". tror jeg har forstått at man skal bruke spes spunge sak til å legge på med og microfiberklut til å ta av med. men er det bare autoglym som har polish,rens som ikke riper? har heller ikke strømuttak i garasjen så jeg må nok gjøre det the hard way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.det blir nok bra uansett når man går til dere å legger ut 5-10 tusen for jobben.

orket ikke lese allt her så kom med en rask forklaring til meg som ikke kan prioritere 3-5lapper i året el annenhver år på "butikk polish". tror jeg har forstått at man skal bruke spes spunge sak til å legge på med og microfiberklut til å ta av med. men er det bare autoglym som har polish,rens som ikke riper? har heller ikke strømuttak i garasjen så jeg må nok gjøre det the hard way.

vask bilen gått tørk av vannet latt den tørke litt masker inn lister og annet som ikke er lakkert. pass på at det ikke er for kaldt ute.gni bilen inn med det du vil bruke føl beskrivelsen som er på produkten du har valgt, og ta det av med microklut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale eller ikke anbefale noe, det er opp til hver enkelt å velge sin egen narkotika. Jeg har bare fortalt noen fakta om de forskjellige produktene som fins. Selv bruker jeg ingen "lakkforsegling" eller hardvoks eller noe sånn. Jeg liker å polere bilen såpass ofte at jeg forettrekker en lett voks selv.

hva har narkotika med saken og gjøre???og alt du har fortalt er ikke fakta det er alltid to sider av en sak.du fortrekker ditt og jeg mitt jeg polerer bilen min ofte selv digger og ha en bilen som glinser opp når du er ut og kjører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale eller ikke anbefale noe, det er opp til hver enkelt å velge sin egen narkotika. Jeg har bare fortalt noen fakta om de forskjellige produktene som fins. Selv bruker jeg ingen "lakkforsegling" eller hardvoks eller noe sånn. Jeg liker å polere bilen såpass ofte at jeg forettrekker en lett voks selv.

hva har narkotika med saken og gjøre???og alt du har fortalt er ikke fakta det er alltid to sider av en sak.du fortrekker ditt og jeg mitt jeg polerer bilen min ofte selv digger og ha en bilen som glinser opp når du er ut og kjører

Narkotika i overført betydning. Jeg mente at poleringsfreaker velger sin egen polering (forklart som narkotika pga at noen har et religiøst forhold til sin bil). Det jeg forteller om egenskapene til de forskjellige produktene er fakta som står i enhver kjemisk lærebok. Det andre prøver jeg å være så påpasselig jeg kan med å si er "min mening"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale eller ikke anbefale noe, det er opp til hver enkelt å velge sin egen narkotika. Jeg har bare fortalt noen fakta om de forskjellige produktene som fins. Selv bruker jeg ingen "lakkforsegling" eller hardvoks eller noe sånn. Jeg liker å polere bilen såpass ofte at jeg forettrekker en lett voks selv.

hva har narkotika med saken og gjøre???og alt du har fortalt er ikke fakta det er alltid to sider av en sak.du fortrekker ditt og jeg mitt jeg polerer bilen min ofte selv digger og ha en bilen som glinser opp når du er ut og kjører

Narkotika i overført betydning. Jeg mente at poleringsfreaker velger sin egen polering (forklart som narkotika pga at noen har et religiøst forhold til sin bil). Det jeg forteller om egenskapene til de forskjellige produktene er fakta som står i enhver kjemisk lærebok. Det andre prøver jeg å være så påpasselig jeg kan med å si er "min mening"

helt greit og si hva din mening er og jeg har min mening.men vi kiker det vi driver med.bilen min er alt for meg og skal se bra ut hele tiden og den sluker pengene mine for jeg må ha ting til den hele tiden :o vi har forskjellig erfaring med produkter men sånn er det jo bare du er sikkert døds flink med din måte og polere på og jeg har min måte og gjøre det på takk gud for at ikke folk er like?da hadde det vært kjipt i verden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det står at deep crystal paintcleaner fjerner riper og mindre skrammer så må den jo slipe på en eller annen måte? det står at det ikke er noen slipemidler....?

bør man unngå denne rensen hvis mulig og la den vanlige polishen rense lakken? skal polish legges på rikelig eller spiller det ingen rolle? lakken tar ikke til seg mer enn den kan uansett?

snart våren så jeg må investere i noe saker snart :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det står at deep crystal paintcleaner fjerner riper og mindre skrammer så må den jo slipe på en eller annen måte? det står at det ikke er noen slipemidler....?

bør man unngå denne rensen hvis mulig og la den vanlige polishen rense lakken? skal polish legges på rikelig eller spiller det ingen rolle? lakken tar ikke til seg mer enn den kan uansett?

snart våren så jeg må investere i noe saker snart :lol:

Den inneholder slipemidler, men så finkornet at den er beregnet for hånd uten å lage skader. Lakkrens/polish skal ikke bare legges på, men jobbes med. Se karate kid så vet du hvordan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

on and off mr miagi? bruker sirkelbevegelser og moderat press. er ganske lett å jobbe med flytende polish. flesker over bilen på rundt en times tid. synes voksen har holdt seg bra også. vannet perler i mange uker. vurderer sterkt å prøve den meguiar saken i år. step 1 2 3

forøvrig har jeg ikke hatt tull med polish på svart plast. bruker sånn flytende svart guffe etterpå og den fester ikke på lakken... bare fingrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

on and off mr miagi? bruker sirkelbevegelser og moderat press. er ganske lett å jobbe med flytende polish. flesker over bilen på rundt en times tid. synes voksen har holdt seg bra også. vannet perler i mange uker. vurderer sterkt å prøve den meguiar saken i år. step 1 2 3

forøvrig har jeg ikke hatt tull med polish på svart plast. bruker sånn flytende svart guffe etterpå og den fester ikke på lakken... bare fingrene

noen lakk renser og noen polisher kan lage litt merker men hvis du er nøye nok trenger man ikk maskere.men bruker du maskin kan det være lurt.legg ut noen bilder bilder av hvordan den blir da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har testet over enn 5 års periode med samme type bil samme farge samme farge gått på samme sted og ca like mange kilometer den en renset vi og polerte og la på polish.den andre la vi 12% tefcar teflonbehandling på bilen.den bilen med polish hadde begynt og ruste i hjulbuene det hadde ikke den andre.

Rust i hjulbuene kommer vel oftere fra skitt og fukt på innsiden av hjulbuen, og der er det vel ingen som polerer? Rustbobler betyr at det ruster bak lakken. Og da hjelper det ikke hva slags overflatebehandling man benytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har testet over enn 5 års periode med samme type bil samme farge samme farge gått på samme sted og ca like mange kilometer den en renset vi og polerte og la på polish.den andre la vi 12% tefcar teflonbehandling på bilen.den bilen med polish hadde begynt og ruste i hjulbuene det hadde ikke den andre.

Rust i hjulbuene kommer vel oftere fra skitt og fukt på innsiden av hjulbuen, og der er det vel ingen som polerer? Rustbobler betyr at det ruster bak lakken. Og da hjelper det ikke hva slags overflatebehandling man benytter...

Det er en sannhet med modifikasjioner der. Ingen lakk er 100 prosent tett. Hovedårsaken til at en skal vokse lakken er egentlig for at den skal bli tettere og ikke slippe gjennom luft eller fuktighet. En baselakk overlakkert med klarlakk er den tetteste og har minst sjanse for å ruste fra baksiden grunnet dårlig overflatebehandling. En tett lakk uten klarlakk er den som har mest sjanse for at dette skjer. En tett farge uten klarlakk har alle fargepigmentene liggende helt oppe i dagen og har en større sjanse for å "lekke". Konklusjonen oppi alt dette er at det kan ruste fra baksiden under en lakk pga at lakken ikke er tett nok, men de fleste ganger det kommer rustbobler skjer dette pga steinsprut, dårlig utført karosserireparasjon, dårlig lakkarbeid eller en kombinasjon av alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...