Gå til innhold

Poleringstid...tips og råd?


TheMan
 Share

Anbefalte innlegg

vi har testet over enn 5 års periode med samme type bil samme farge samme farge gått på samme sted og ca like mange kilometer den en renset vi og polerte og la på polish.den andre la vi 12% tefcar teflonbehandling på bilen.den bilen med polish hadde begynt og ruste i hjulbuene det hadde ikke den andre.

Rust i hjulbuene kommer vel oftere fra skitt og fukt på innsiden av hjulbuen, og der er det vel ingen som polerer? Rustbobler betyr at det ruster bak lakken. Og da hjelper det ikke hva slags overflatebehandling man benytter...

Det er en sannhet med modifikasjioner der. Ingen lakk er 100 prosent tett. Hovedårsaken til at en skal vokse lakken er egentlig for at den skal bli tettere og ikke slippe gjennom luft eller fuktighet. En baselakk overlakkert med klarlakk er den tetteste og har minst sjanse for å ruste fra baksiden grunnet dårlig overflatebehandling. En tett lakk uten klarlakk er den som har mest sjanse for at dette skjer. En tett farge uten klarlakk har alle fargepigmentene liggende helt oppe i dagen og har en større sjanse for å "lekke". Konklusjonen oppi alt dette er at det kan ruste fra baksiden under en lakk pga at lakken ikke er tett nok, men de fleste ganger det kommer rustbobler skjer dette pga steinsprut, dårlig utført karosserireparasjon, dårlig lakkarbeid eller en kombinasjon av alle.

er lakk på bretten inn også trotto.der det er lakk polerer jeg og når jeg vasker bilen spyler jeg godt i inner skjermene og drar over med svamp over bretten bak samler det seg masse dritt.og 12%legger ei hinne som beskytter mot steinsprut uansett vha tp sier om det.men det han skrev rettt over her helt rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 146
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Autoglym har et poleringsmiddel som egner seg bra på sort lakk. Husker ikke hva den heter.

Det er hvertfall flaske med sort ettikett, bruke den på en sort metallic bil. Det er det beste jeg noen gang har brukt på svart bil!

Men generellt Autoglym og litt kos med bilen blir det ALLTID bra!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TP: Fikk inn MG40 i dag, brukte det på en Chrysler Voyager fra krigen.. blei veldig bra :D

Måtte ta Bmwn i kveld enda:)

Bra å høre. Et cowboytrix er å spraye den inni alle krinkler og kroker inkludert luftdysene i dashbord, rundt gearspak osv for så å blåse det bort med trykkluft før en tar bort overskuddet med svamp. Her snakker vi perlefinish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TP: Fikk inn MG40 i dag, brukte det på en Chrysler Voyager fra krigen.. blei veldig bra :D

Måtte ta Bmwn i kveld enda:)

Bra å høre. Et cowboytrix er å spraye den inni alle krinkler og kroker inkludert luftdysene i dashbord, rundt gearspak osv for så å blåse det bort med trykkluft før en tar bort overskuddet med svamp. Her snakker vi perlefinish.

Kanon cowboytrix, funka bra det der...lettvint:) Ja takk til flere sånne trix:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lakk på bretten inn også trotto.

Hva med inni/mellom/bak bretten?

Meguiars 1-2-3 kom i posten på fredag. Nå venter jeg på tørr trasé mellom garasje og vaskestasjon, så ska jeg starte opp. :-)

Gleder meg til å høyre resultatet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lakk på bretten inn også trotto.

Hva med inni/mellom/bak bretten?

Meguiars 1-2-3 kom i posten på fredag. Nå venter jeg på tørr trasé mellom garasje og vaskestasjon, så ska jeg starte opp. :-)

legg ut bilder når du har gjort den ferdig.du vet den kanten folk valser inn bak???over den har det lett for og samle seg dritt.derfor bør man vaske med en svamp der innemellom.for og få bort driten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at mange skriver at de bare bruker avfetting fra dørlistene og ned. Det har jeg også pleid å gjort, men uten å tenke meg om har jeg siste tiden brukt avfetting på hele bilen. Er dette skadlig for lakken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...