Gå til innhold

E30 spm: 316 ---> 320, motorbytte


Scirre
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på å kjøpe en 316 med 320 motor i. Den er ikke godkjent med nye motoren, men etter hva jeg mener å huske så er understell og alt likt fra 316 til 320, stemmer ikke det? trommler bak osv..

men trengs det noe godkjenningspapirer fra BMW når man skal forsøke å godkjenne dette motorbyttet på biltilsynet?

Noen som vet? Eller har noen tips / erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først er igang så få fatt i komplett understell fra en 323/325/318is/cab. Så får du skiver bak, 51mm fjørbein foran, stabstag bak, ventilerte skiver foran osv.

for å få det godkjent, må du dokumentere at alle deler som er forskjellig fra 316 til 320 er skiftet. Bruk ETK og sammenlign, ta utskrifter du kan vise til biltilsynet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ETK?

Poenget er at jeg ikke har noe særlig mer penger enn det bilen koster, så har ikke råd til å koste på den mye nytt med det første...

Noen som vil slenge inn ca-pris på ventilerte skiver her? =p hehe.. er litt slapp i dag..

Takk for raske svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet så blir ventilerte skiver for bredt for 316/318 kaliperen. Det var ihvertfall det GS sa til meg..

Har du ikke penger til understell så kan du egentlig glemme å få det godkjent, enkelt å greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ihvertfall billig forstilling til 320.. Ligger mange biler på den lokale skroten her for eksempel.. 316/318/320 er egentlig "avfall", i forhold til attraktive 323/325/M3/M5 deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte nettopp autozentrum i oslo.

Dette mente de jeg trengte:

-Nye tromler bak da 316 tromla er mindre enn 320 tromla..

-Nye skiver foran (bytte til ventilerte)

-Nye calipere da de gamle blir for små

-Nye drivaksler =|

Det var egentlig det.. og de sa også at dersom jeg gjør alt det, så må jeg ta bilen med på naftest så sjekker de bilen og skriver godkjenningspapirer dersom alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...