Scirre Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Hei! Lurer på å kjøpe en 316 med 320 motor i. Den er ikke godkjent med nye motoren, men etter hva jeg mener å huske så er understell og alt likt fra 316 til 320, stemmer ikke det? trommler bak osv.. men trengs det noe godkjenningspapirer fra BMW når man skal forsøke å godkjenne dette motorbyttet på biltilsynet? Noen som vet? Eller har noen tips / erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Du trenger godkjenningspapirer mest sannsynlig ja. Men det e vel litt vrient å få til har jeg hørt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sinten Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 tror og at d er en fordel at d blir tatt kontakt med biltilsynet før motoren blir satt i bilen,utenom d så er di veldig behjelplige som regel. men d kan variere fra traffikkstasjin til traffikkstasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 316 og 318 har IKKE ventilerte skiver forran men det har 320 så må nokk skifte bremser forran men ellers så skal det meste være likt ellers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Har hørt at forstillingen må byttes,grunnet bunnpannen er forskjellig på 4 å 6 syl.Kan ikke si det med sikkerhet,men sjekk det.Skriv inn så får vi høre åssen dette går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Når du først er igang så få fatt i komplett understell fra en 323/325/318is/cab. Så får du skiver bak, 51mm fjørbein foran, stabstag bak, ventilerte skiver foran osv. for å få det godkjent, må du dokumentere at alle deler som er forskjellig fra 316 til 320 er skiftet. Bruk ETK og sammenlign, ta utskrifter du kan vise til biltilsynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 ETK? Poenget er at jeg ikke har noe særlig mer penger enn det bilen koster, så har ikke råd til å koste på den mye nytt med det første... Noen som vil slenge inn ca-pris på ventilerte skiver her? =p hehe.. er litt slapp i dag.. Takk for raske svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Så vidt jeg vet så blir ventilerte skiver for bredt for 316/318 kaliperen. Det var ihvertfall det GS sa til meg.. Har du ikke penger til understell så kan du egentlig glemme å få det godkjent, enkelt å greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn_318i Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 du kan jo prøve å få tak i en billig delebil som du kan flytte over fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Finner ihvertfall billig forstilling til 320.. Ligger mange biler på den lokale skroten her for eksempel.. 316/318/320 er egentlig "avfall", i forhold til attraktive 323/325/M3/M5 deler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Hadde det ikke vært for at jeg bodde i Bergen, skulle du fått min 320 forstilling, bakstillingen er bosset. etk: http://www.bimmers.no/track.php?http://www.realoem.com/bmw/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2006 Ringte nettopp autozentrum i oslo. Dette mente de jeg trengte: -Nye tromler bak da 316 tromla er mindre enn 320 tromla.. -Nye skiver foran (bytte til ventilerte) -Nye calipere da de gamle blir for små -Nye drivaksler =| Det var egentlig det.. og de sa også at dersom jeg gjør alt det, så må jeg ta bilen med på naftest så sjekker de bilen og skriver godkjenningspapirer dersom alt er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå