Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå er det søren meg lenge siden jeg hadde meg en BMW. Reiser til Oslo i kveld og henter en E36 328i coupe :-)...

Det jeg lurte litt på var om disse ble på noe tidspunkt galvanisert i karosseriet? Den aktuelle bilen er en 96mod. Jeg mener nei, men en kompis mener ja??? Noen som vet dette sikkert?

Så et lite motorspørsmål. Denne motoren (M52) som står i bilen jeg kjøper har en sporadisk tikkelyd som kommer og går. Den er etter hva eieren sier ganske tydelig når den kommer, men den kommer både ved varm og kald motor alt etter som. Jeg hadde samme lyd i en M50 motor (e36 325i 91mod) Denne går den dag i dag uten problemer og lyden forsvant etter en tid.

Wanos er blitt skiftet på denne 328 motoren... men det er ikke feilen. Mener det kan høres ut som en ventil eller løfter som klakker? Noen som har vært nermere borti dette. Lurte på om jeg skulle kjøre en slik motor rens? Fortè stoff om dere kjenner til det. Kan det kansje være bra...

Ellers trenger jeg hovedlyter.....

Skrevet

BMW begynte med delvis galvanisering i 1988, så din er galvanisert. Men altså ikke hele karosseriet. Det er bare Porsche som har helgalvanisert karosseri, fra 1976. Auda og noen andre merker har kommet etter de siste årene.

Skrevet

Den tikkinga, hvor kommer den fra? ventilene eller ifra forkant på motor? Har en mistanke om strammeren på sekundærkjeden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...