Gå til innhold

Bilfrakter/henger ønskes kjøpt


BMWE34
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det er en grei pris går det jo å kjøre seg en tur og da!!! Tenkte i prisklasse ca. 10 - 15 000. Men alt er av innteresse.

Specs og pris på de dere har/vet om??

Skal brukes til å transportere bilcross bil`n, E30, så trenger ikke all verden til nyttelast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev å leta etter billig henger for 2 år siden. Fant bare ganske gamle utslitte hengere til over 10K. Hvis ikke hvar de ganske nye og kosta nesten 20k. Det utgikk for det er en vanvittig omregistreringsavgift på ganske ny henger:

"Biltilhengere, herunder semitrailere og campingtilhengere, med egenvekt over 350 kg.

Egenvekt (typegodkjent): "

1. over 350 kg t.o.m. 1 000 kg

2006 og 2005: 6 482kr

2004: 4 992kr

2003: 3 916 kr

2002 og eldre: 2 494 kr

Jeg endte opp med å kjøpe en kliss ny Tysse henger (den breieste) for 27.000,- 3 års garanti, ingen regavgift :wink:http://www.tysse.no/index.php?product=1&kategori=Biltilhengere&showproduct=57

Tror hengern er det beste produktet jeg noen gang har kjøpt, kan frakte alt! Eneste problemet med å eie en slik henger er at alle skal låne den hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M3Compact, Hmm.. blir mange spørsmål her, tar de litt systematisk:

1. Hvorfor ingen reg.avgift?

2. Kan karmene på den legges ned slik at man får opp dørene?

3. Er det ikke bedritent å kjøre med bil oppå der pga. høyt tyngdepunkt?

4. Hvordan er det å få senka bil opp på den der med kun oppkjøringsramper siden den ikke kan tippes? Den ene E34en min hang igjen med fronten på hengeren den ble kjørt hit med, og den hadde planet mellom hjulene og tipp i tillegg! Måtte løfte litt i hjulbuene for å få den av.. standard E34-front men 50-60mm senk foran.

Og til utlånsproblemet ditt - ta betalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gunnar!

1. Det heter ikke reg.avgift. Det heter OMreg.avgift. På nye biler/hengere/MC er det som kjent ingen registreringsavgifter

2. Spørsmålet skjønner jeg ikke, hvis det er skjermene på hengeren du mener så går de klar av dørene på selv ekstremt senka biler.

3. Skjønner jeg heller ikke. Det er meget lavt spørr du meg.. Her er min henger: clio14-1.jpg

4. Ja, dette er et problem med disse hengerne. Men skrur man nesehjulet høyt opp, får man ganske bra tilt på hengeren. Pluss noen klosser under kjørebruene, går det ganske bra. Fikk M2'n (den gamle til Henning) opp på den uten problem, og den har så lav eksos at den slår nedi når det er litt telehiv...

Ta betalt, hmm.. Jeg er for snill til det :wink:

Dessuten hander det jo jeg trenger litt hjelp av andre også, så da er det greit å ha en tilgode. :wink:

M3Compact, Hmm.. blir mange spørsmål her, tar de litt systematisk:

1. Hvorfor ingen reg.avgift?

2. Kan karmene på den legges ned slik at man får opp dørene?

3. Er det ikke bedritent å kjøre med bil oppå der pga. høyt tyngdepunkt?

4. Hvordan er det å få senka bil opp på den der med kun oppkjøringsramper siden den ikke kan tippes? Den ene E34en min hang igjen med fronten på hengeren den ble kjørt hit med, og den hadde planet mellom hjulene og tipp i tillegg! Måtte løfte litt i hjulbuene for å få den av.. standard E34-front men 50-60mm senk foran.

Og til utlånsproblemet ditt - ta betalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg forstår du ikke skjønner et par av spørsmålene når jeg ser bildet.. jeg trodde det var hengeren på linken du først viste, altså bildet i toppen, bare at den hadde skikkelig bilplan og kunne brukes både som bilfrakter og med karmene, som vanlig henger. Bred vanlig henger med kjøreramper liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så nettopp helt nye Adi-Tek til 35 lapper, kan ta nesten 2 tonn. Er klar over at det er en del mer enn 15 lapper, men det er jo som M3Compact har vært inne på en helvetes omregistreringsavgift på brukte tilhengere..

Edit: Ser jo også at M3Compact faktisk bare gav 27k for sin Tysse-henger... gir man 15k + noen lapper i omreg for en brukt er man ikke langt fra nypris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...