Gå til innhold

Dårlig lakkjobb?

Lien
 Share

Anbefalte innlegg

I sommer fikk jeg en lakkerer til å lakkere fremmerst på kanalen på bilen min og rundt i hjulbuene etter en runde på grusvei med 18". Dette syntes jeg at jeg betalte alt for mye for, noe jeg egentlig ikke skal gå inn på nå, men nå etter vinteren er over har lakken på kanalen begynt å flasse og det er i tillegg antydninger til rustangrep nederst i hjulbuen.

Er dette noe jeg kan klage på? Skal det bli slik etter et halvt år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det betyr vel dårlig forarbeid og sånt eller?

Det som er er at lakkereren hevder han han gjorde veeeldig godt grunnarbeid da jeg spurte han om det i sommer. Han hadde visst lagt på 4 lag med tectyl før den ble grunnet og lakket.. Nå i ettertid ser jeg ikke engang antydninger til tectyl under den flassende lakken..

Får ringe dem i morgen. En ting er sikkert; Neste gang bilen skal til lakkering blir det et mer kjent firma! Det er jaggu verdt penga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nøyaktig det samme som eg hadde på mn e36 sedan for noen år siden, lakken begynte å flasse av, og eg fekk lakkert opp heile kanalane, med sånn ruglete lakk, for beskyttelse. Hugser ikkje ka det heiter, men så løsna det i framkant. Men dei tok det opp igjen, så holdt det ei stund, men så vart bilen solgt.. .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å få lakk til å sitte på tectyl, den forblir seig når den er lagt på.

Men uansett hadde jeg klagd på den jobben, skal ikke flasse/ruste så fort om det er gjort godt forarbeid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos lakkerer i dag og de sa at det var ingenting de kunne gjøre med det, det ville bare skje igjen... Jeg spurte dem ut om hvordan de hadde lakkert og da sa de at de hadde lagt grunning, tectylbehandlet og lakkert over igjen med calypsorot metallic. At jeg prøvde å få gjennom en reklamasjon, det var de visst ikke med på.

Når det gjelder prisen på lakkeringen så betalte jeg 2000 kroner noe jeg ser i ettertid at er veldig mye, og samtidig ble det noe fargeforskjell der de lakket.

Jeg dro derfor rett opp til fargeforhandler og han mente at jeg kunne få det like pent selv så han blanda en sprayboks til meg med HELT lik farge som bilen (så fargeprøve inntil bil). I tillegg ble grunning, klarlakk og bodyshop tectyl (den som lager den ruglete strukturen på kanalene) kjøpt inn, så nå skal jeg bli amatørlakkerer.

Hvor mange strøk av hver syntes dere jeg skal bruke? Jeg tenkte 2 strøk grunning, 3 lag tectyl og så mange strøk at det blir pent med lak.

Hvis jeg får til dette blir jo dette betydelig billigere i lengden siden lakkereren mente at at det kom til å fortsette å flasse av (er ikke keen på skvettlapper). Betalte jo tross alt bare 400 kroner for klarlakk, tectyl, grunning og spesialblandet lakk til bilen..

Dette ble et meget langt innlegg men det gjør ikke noe :)

PS! Lakkfirma jeg brukte på lakkeringen var Zentrum Bil & Karosseri på Gjøvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...