///M Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Hva vil det si at prøvetiden på lappen er ferdig etter 2år fra dagen man fikk lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^B^M^W^ Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Det vil jo si at prøvetiden er over 730 dager etter at du har fått lappen.... Du mener vel kanskje å spørre om hva prøvetiden innebærer? Den innebærer at hvis du mister lappen innenfor prøvetiden, så MÅ du kjøre opp på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 så lenge det er over 3 uker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Pluss at lunta er rimelig kort for purken hvis du er på tur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 og innen prøvetida, visst du skulle miste lappen, så må du ta ALT opp igjen og dermed betale ALT en gang TIL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 og innen prøvetida, visst du skulle miste lappen, så må du ta ALT opp igjen og dermed betale ALT en gang TIL Ikke landeveiskjøring + mørk-/glattkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 og innen prøvetida, visst du skulle miste lappen, så må du ta ALT opp igjen og dermed betale ALT en gang TIL Ikke landeveiskjøring + mørk-/glattkjøring. ok mulig det.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Jepp, hørt mye skremselspropaganda om at de kan ta deg for den minste forseelse i prøvetida. Om alt er sant er vel heller tvilsomt.. Fikk da "bare" bot for en ganske kraftig fartsovertredelse selv, førerkortet ligger enda i lommeboka Akkurat 1 mnd i dag til prøvetida mi er slutt, så jeg prøver å holde meg moderat på gassen framover... Men kjører man fort nok, etter å ha fullført prøvetid så må man alikevel kjøre opp på nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 ja det stemmer, men da skal du ha kjørt veldig uaktsomt ( driftet forbi en barnehage, eller kjørt uforskammet fort ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Jeg har tatt C1 nå og har oppkjøring på C1E om 2 uker. Skal også oppgradere fra A1 til A nå i vår, gjelder prøvetid også for disse førerkortene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 vet ikke hvordan det er med prøveperiode på C1 osv men har vel kommet et ny lov som sier at mister du lappen så må du vel kjøre opp alle de forskjellige kjøretøyene på nytt? noen som vet noe mer om dette? isåfall om dette stemmer blir jeg aldri å kjøre opp til tung mc:P det er som å klippe lappen i 2...=\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E-Evjen Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Stemmer det at du mister lappen på alt, men ville vært rart om du må ta ny oppkjøring på feks B dersom du er ferdig med prøvetid på B, mens ikke på A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 og innen prøvetida, visst du skulle miste lappen, så må du ta ALT opp igjen og dermed betale ALT en gang TIL Mista i min pure ungdom lappen for fyllekjøring.. 2 år uten lapp,, jumbobot! Etter to år var det: teorieksamem å oppkjøring. Så var lappen i baklomma igjen. Da hadde jeg hatt lappen i ganske nøyaktig ett år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Når det gjelder ny førerprøve: Jeg mistet lappen den 16. oktober for 9 mnd. I dag bestod jeg teoriprøven (2 feil ) Men problemet er at jeg får ikke lov til å bestille oppkjøring før 14 dager før sperrefristen går ut. Dette er KUN fordi jeg tilhører vestoppland politidistrikt. Hadde jeg tilhørt Gudbrandsdalen politidistrikt (som er i samme fylke) så kunne jeg bestilt oppkjøring 6 mnd før sperrefrist går ut. Dette medfører da at jeg kanskje må vente 10 mnd før jeg får tilbake førerkort pga. lange ventetider på trafikkstasjonene. Noen her som har opplevd noe lignende og har en god forklaring på at Vestoppland politidistrikt kan kjøre sine egen regler i forhold til politidistrikt ellers i landet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå