325 E36 Cab Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Hei.. Plages med at bilen (325icab 94mod) går høyt på tomgang. Den står og går på ca 1200o/min og når jeg starten den så ruser den seg opp til ca 2500 o/min, for så og gå ned til 1200. av og til så stopper den, og den starter med en gang etterpå. den kan også hoste litt når den står og går. Har sjekket slanger for falskluft, og spjeldet stenger som det skal NOEN SOM VET HVA SOM KAN VÆRE GALT? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Sjekk luftelekkasje, LMM, tomgangsregulator, lambdasonde.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prebols Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Hvis det er jaging på tomgang du mener, kan det være lambdasonden. Det var det på min 325i e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325 E36 Cab Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 har sjekket slanger. Både med startgass og sett på at di sitter fast. Når jeg trekker ut kontakten til LMM så stopper den. Lamdaen er fin i følge forbrennings instrument (som viser om motoren går tynt eller den har mye bensin) Og disse signalene hentes ut fra lamdaen. Så tror denne er ok Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325 E36 Cab Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 den står og går generelt høyt. jager ikke så mye. men den kan jage litt når jeg feks slipper gassen brått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 den står og går generelt høyt. jager ikke så mye. men den kan jage litt når jeg feks slipper gassen brått Det samme gjør min og jeg har sjekket ALT, men jeg finner ikke feilen.. Min blir derimot bedre når motoren er varm, jeg veit ikke hvordan din er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325 E36 Cab Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 Nei blir ikke mye bedre... kansje litt... Men det kom liksom så plutselig.... Huff blir vel nødt til og ta en diagnose test.... Det er vel dyrt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Mars 23, 2006 Share Skrevet Mars 23, 2006 Har du sjekka tomgangsregulatoren da? Skal det ikke gå an å nappe ut kontakten på den da, for å sjekke om det er noen forandring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325 E36 Cab Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2006 Nappet ut kontakten som står på spjeld huset da gikk den på rundt 600 o/min.... Går ikke den rett inn på tomgangsregulatoren? den ledningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå