Gå til innhold

Hjelp! Gåen topp pakkning BMW e30 318is


locktite
 Share

Anbefalte innlegg

Bor i oslo :)

Er evig takknemlig for all hjelp! Har ringt litt rundt og hørt på priser. Satan til pris forskjeller. Billigste jeg fant var ca 8k og dyreste var 18k. Kontaktet og et firma i svergje. Der kunne jeg få en ny overhalt og komplett m42 1996 modell motor for 12000sek ca 10500,- Men kansje litt drastisk og bytte motor? Motorn som sitter i bilen nå er ellers meget bra ikke antydning til tikking. Eid av voksen mann siden den var ny. Fikk full historikk av selger. Har vært pendler bil fra Fredrikstad til hamburg fra 1990 til 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke bytte motor om pakninga er gåen, men du bør planslipe toppen din når du først er i gang.

regnestykket blir da:

pakning=500

sliping=1000 (oslo sylinder service)

jobb=1000 (en snill fyr fra f.eks bimmers.no)

=

2500,- + litt såpe til henda etter ferdig arbeid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpte du en bil med gåen topp pakning hvis du ikke kan gjøre jobben selv?

Ikke for at det er noe galt i akkurat det,men de fleste ville vel klargjort at det lot seg fikse greit før kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kjøpte du en bil med gåen topp pakning hvis du ikke kan gjøre jobben selv?

Ikke for at det er noe galt i akkurat det,men de fleste ville vel klargjort at det lot seg fikse greit før kjøp.

Fikk bilen så billig at jeg godt kunne ha sendt bilen på bmw for og få ordning på den. Bilen er utrolig strøken utenom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliping=1000 (oslo sylinder service)

jobb=1000 (en snill fyr fra f.eks bimmers

Dyr plansliping, og billig jobb.

500kr plansliping og 1500kr i arbeid er mer sannsynlig..

jeg betalte 1281,- for sliping av toppen min og koking (6syl) tenkte ikke over at dette var 4syl med en gang.

Ser nå at de tar i overkant av 500,- eks mva for sliping av 4syl.

Om du tror toppen din er sprekt bør du koste på deg en trykktest og vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...