Gå til innhold

Turbokonvertering M52\B28 erfaringer...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her inne erfaring med å konvertere en M52 motor (328i coupe) til turbo? Eventuelt hva erfarte du? Funker dette bra og hvor mye måtte modifiseres.

Lurer litt på å gjøre dette med min 328i 96mod kjørt 152tkm. Kansje ikke i år, men til vinteren... Hva må man regne med i pris for nå slikt om man setter jobben bort til et tuning firma?

Skrevet

E28 står det i i topicen. skal du ha den ned i en E28 eller er det skriveleif?

Uansett, å sette bort alt arbeide til et tuningfirma, er en dyr fornøyelse. Men turbokonvertering er dyrt uansett hvordan du vrir eller vender på det. Regn med 200k+ om du skal sette bort

Skrevet

M52\B28 er koden på motoren. B28 står for 2.8 liters motor :-)... Skriveleif med E... Skal være B :-)

Så rått ut med den turbo bimmern... Ser han ikke har gjort noen store endringer inni motoren.... Holder det tro? Over 600hk er mye... Ser for meg mellom 350-400hk. Det må vel være nok?

Skrevet

etter hva jeg har lest er ikke m52 noe bra og turbokonventere pga aluminiumsblokk.. tåler mindre...

men har heller aldri sett noen har prøvd..så verdt et forsøk..

m20b25(motor i 325 e30) har aluminums topp, og blokk i støpjern.å der er den største svakheten aluminiumstoppen.. ser for meg m52b28 motoren som har både blokk og topp i aluminium som en større svakhet..

men det jeg skriver kan kansje andre svare bedre på, og rette meg om ikke min teori stemmer;-)

Skrevet

Så lenge ingen har prøvd er det ingen som vet.

Tror faktisk den skal klare å holde en 350-400 HK.

Når blokka ryker kan du bare kjøpe en M50B25 blokk. Da har du allerede 328i (M3) girkassa som tåler mer juling enn den i 325 og utvekslingen i diffen som passer bra med mer effekt.

Skrevet
Så lenge ingen har prøvd er det ingen som vet.

Tror faktisk den skal klare å holde en 350-400 HK.

hva hjelper det om du tror, så lenge du ikke har prøvd det..?

det finns folk som har trimmet den motoren, bla jeg, men det var med kompressor.

Skrevet

Det jeg har fått med meg av lesing er at gjengepartiet i blokka(til toppboltene) er ultrasvake og har ved flere tilfeller røket ved helt vanlig bytte av toppakning for eksempel :?

Bytt til M50B25 blokk så er du i gang, den motoren har potensiale med de rette sakene :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...