GromBil.com Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Har noen her inne erfaring med å konvertere en M52 motor (328i coupe) til turbo? Eventuelt hva erfarte du? Funker dette bra og hvor mye måtte modifiseres. Lurer litt på å gjøre dette med min 328i 96mod kjørt 152tkm. Kansje ikke i år, men til vinteren... Hva må man regne med i pris for nå slikt om man setter jobben bort til et tuning firma?
ehrnst Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 E28 står det i i topicen. skal du ha den ned i en E28 eller er det skriveleif? Uansett, å sette bort alt arbeide til et tuningfirma, er en dyr fornøyelse. Men turbokonvertering er dyrt uansett hvordan du vrir eller vender på det. Regn med 200k+ om du skal sette bort
shv Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Han her har dratt 328 ganske langt... http://www.bmwturbo328.com/
GromBil.com Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Skrevet Mars 23, 2006 M52\B28 er koden på motoren. B28 står for 2.8 liters motor ... Skriveleif med E... Skal være B Så rått ut med den turbo bimmern... Ser han ikke har gjort noen store endringer inni motoren.... Holder det tro? Over 600hk er mye... Ser for meg mellom 350-400hk. Det må vel være nok?
mEhE Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 M52\E28 er koden på motoren.? *host* kansje du mener b28?? e28 er karossori type på en 5 serie:-) http://www.bimmers.no/statisk.php?id=motorguide edit: ah.. bra du fikk rettet den alvorlig skriveleifen:-)
mEhE Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 etter hva jeg har lest er ikke m52 noe bra og turbokonventere pga aluminiumsblokk.. tåler mindre... men har heller aldri sett noen har prøvd..så verdt et forsøk.. m20b25(motor i 325 e30) har aluminums topp, og blokk i støpjern.å der er den største svakheten aluminiumstoppen.. ser for meg m52b28 motoren som har både blokk og topp i aluminium som en større svakhet.. men det jeg skriver kan kansje andre svare bedre på, og rette meg om ikke min teori stemmer;-)
Bmw325turbo Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 PPF anbefaler ikke og bygge på disse motorene på grunn av alu. blokkene. De sier vell at man ikke bør lade over 0.5..
bimmerdude Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Så lenge ingen har prøvd er det ingen som vet. Tror faktisk den skal klare å holde en 350-400 HK. Når blokka ryker kan du bare kjøpe en M50B25 blokk. Da har du allerede 328i (M3) girkassa som tåler mer juling enn den i 325 og utvekslingen i diffen som passer bra med mer effekt.
GromBil.com Skrevet Mars 23, 2006 Forfatter Skrevet Mars 23, 2006 Sier dere at blokka til en 91mod 325 er kraftigere? Har 328i 96mod samme gearkasse som M3? Hadde vært gøy å prøvd med turbo.... Får se om det blir.
mEhE Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 m50 blokka er av støpjern(eller hva det en heter) så den er sterkere
B.E.E. Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 E-36 328i har samme girkasse som m3 3.0. Girkassen er en ZF fabrikat av typen S5D320Z.
R Andersen Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Så lenge ingen har prøvd er det ingen som vet.Tror faktisk den skal klare å holde en 350-400 HK. hva hjelper det om du tror, så lenge du ikke har prøvd det..? det finns folk som har trimmet den motoren, bla jeg, men det var med kompressor.
stian329 Skrevet Mars 23, 2006 Skrevet Mars 23, 2006 Det jeg har fått med meg av lesing er at gjengepartiet i blokka(til toppboltene) er ultrasvake og har ved flere tilfeller røket ved helt vanlig bytte av toppakning for eksempel Bytt til M50B25 blokk så er du i gang, den motoren har potensiale med de rette sakene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå