Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Airbag lampen lyser etter at jeg kjørte over en svak hump. Hva er galt ? Hvordan blir jeg kvitt dette ? Hvor mye koster dette i verste fall ?

Skrevet

Jeg har hatt to tilfeller med lys i airbag lampa, første gang var det en sensor i rattet, andre gang var det en kabel under førersetet for beltestrammeren.

Vet ikke prisen da jeg reparerte sistnevnte tilfelle i Tyskland, og sensoren i rattet ble betalt av tidligere eier.

Skrevet

det er rimelig standar att den i setet ryker, mener jeg betalte rundt 2000 på gs for og få dette fikset på en e39, men de finner ut på diagnose testeren hvilken som er gåen. :)

Skrevet
det er rimelig standar att den i setet ryker, mener jeg betalte rundt 2000 på gs for og få dette fikset på en e39, men de finner ut på diagnose testeren hvilken som er gåen. :)

...men kan man få resettet denne lampa uten å fikse for å ta dette i etter tid ? Eller kommer denne på uansett ? Er litt stygt med sånne røde flekker på dashbordet .

Skrevet
...men kan man få resettet denne lampa uten å fikse for å ta dette i etter tid ? Eller kommer denne på uansett ? Er litt stygt med sånne røde flekker på dashbordet .

Trur det vil lyse heilt til feilen er retta...det er vel sikkert for at du ikkje skal "gløyme" å fikse det...

Skrevet

Hvis det er puta i setet eller noe slikt som en sensor som er gått adundas da vil lyset lyse til feilen er blitt rettet..får ikkje nullstille den slik at lyset forsvinner..

Skrevet
Har du funnet ut noe, Joe?

tja... alle snakker om det samme ; beltestrammer, løseledninger, moduler skadet etc.. ingen vet med sikkerhet til bilen har fått diagnose testen. Skal inn på service om en uke eller to så da får jeg sikkert vite det. Men ifølge en annen så skulle det at airbaglampen lyser bety at systemet ikke er 100 prosent. Det må være absolutt 100 prosent slik at lampen skal slukke. Dvs. at airbagen nødvendigvis ikke er blitt slått av. Men lampen lyser fordi bilen krever en sjekk av systemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...