Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Det kan være meeget dyrt selv om man ikke feiler også :wink:

Så sant som sagt :applause::applause::applause:

Dyrt å ha det gøy...... :wink:

Vet mye ang. det :cry:

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...
Skrevet

smalbåndslamdaen regner jeg med du skrudde inn i DP

Var tapen jeg lurte på. skal vel coates osv, festa du med vanlig ståltråd?

• 1 month later...
Skrevet

halloen Turbofeber. hvor holder du til..?-hadde vert gøy å sett motorommet ditt da jeg har m10 i nå men skal ha i m40 -blir nok en foreløbig morro-løsning, mens jeg får bygget m10`n som står i gjennom vintern.

kjøpte en m40b18 m/gear med en på forumet for litt siden og har kjøpt t3/t4 (a/r 48,trim54), ic, wg og div.

tenker det blir nyeste megasquirt fra usa med alt nødvendig tilbehør, om ikke noen her til lands skal kvitte seg me sitt..

venter på alt av lager, ringer, kam-sett, pakninger og div, så det blir mest/best mulig overhalt.

prøver å få ordna med fresing til pianotråd, så regner med orginalpakninga holder litt..

holder nå på å bygge nye grenrør i rustfritt og plenum i alu, og et 70mm spjeld. har foreløbig/enklest skaffa 8stk 250cc dyser som skal holde..v je tro :)

å..ja..meste av gammelt og nytt alu/rf er seff polert skinnende blankt ;)

har også bytta til komplett 325 understell, og det funker greit det også..enn så lenge..

må vel få opp en prosjekttråd på sleeper`n kansje..hehe.....

men syns du er litt pudding med lite lading... og 8:1 i komp..hehe... :P

mvh, stig

Skrevet

-eidsvåg er nok ikje så langt unna. å det e no akkurat turboen eg vil sjå..hehe... så irriterende å ikke ha samme type motor i bilen, så man enklare måle seg frem til ting..

bruker 42mm rør med 2mm vegger, så 38mm innvendig skulle vere passe. eksos-portene er vel rundt 36mm.. fikk ikke tak i annet enn 316stål på lokalen men bør vel holde. alle flenser (-grenrør,t3/turbo,innsug,delbart plenum) blir kuttet med vannskjærer på samme sted så slippe je heldigvis å slite med det..hehe...har autocad på hjemme-pc så jeg sender bare filene på mail ;) enkelt..luxus...hehe..

polerer...? polert..? er fint..tøft...stilig..blingbling...men fy f*** for et dritt arbeid..hehe...ser skvett-flekker av autosol over alt..hehe...

joda, catchtank skal jeg lage, men da en som slipper ren olje tilbake i motor men avfallet i tanke..så slipper det å gå så voldsomt med olje..hehe..om det har noe for seg da...

men får vel sette den ved siden av vann-innsprut-tanken...også i polert rustfritt...hehe..

200hk med 1bar er ikke umulig..blir jo sagt at 1bar = 100~110% trim så...og 8:1 burde den jo greit tåle 1.5bar i ny å ne...er jo folk som har 1bar med org.komp.

ser du har på 323 stabstag og diverse...det som er, er vel at da blir din bil med skiver bak som en 323 og maks 15% trim over hk-antall som er i en 323.. har du stabstag og etc fra 325 blir det godkjent som en 15% trimmet 325..

jeg har nok den saken iorden så jeg får det godkjent med 200hk i min 316 ;)

bygge deg et grenrør..hm...tja...klar over ka dritt det e å bygge...?like lengder..og puls her og puls der...hehe...men går nok enklere/raskere med det siste om det blir to like ja...

kommer jo an på hva du er villig for å gi for det eller om du har noe passelig verdifullt snacks liggende..hehe..

polere får du evnt gjøre sjøl..hehehe.....

0.5bar er for pyser ja...hehe...kødda.. men tenninga blir vel bestemt av org.hjerna så den er fast pga den mener du...?litt irriterende om den kutter uten grunn da..skummelt om du kjører den til kutt ofte liksom..hehe...vil tru om det er bensin-kutt er vel ikke det helt heldig...?

aero2.3t dyser skal nok holde til ca300hk om jeg ikke tar helt feil...?så de holder nok.

smeller å poffer gjør m10b18i`en uten vifte også..bare å gasse på til den kutter...hehe...

bilder av bil gidder jeg ikke å laste opp...bilder av motor og bygging kan jeg sikkert gjøre..hehe...

bilen er `grei` på aaavstaand....svart...4dørs..dårlig lakk..men for alldel nærmest rustfri...har på kromfanger bak for 90fangern mangla et feste..hmf..å ikke minst 14" alu 8):?:roll::oops:

-stig

Skrevet

har en uvane å bare taste ned det som er i hodet..hehe...

det du kan gjøre er å koble til en LED eller instrument-pære på bensinpumpa, på coilen og på dysene å ha pærene i dashen, så om noen av de slutter å lyse når motoren kutter så er feilen funnet..så da er det bare å finne årsaken til det eller tjuvkoble dritten...hehe....

eller kansje det er dårlig kontakt på en føler eller noe..?

om den gikk bedre med org.T3 enn den du har nå, kommer jo an på om eksoshuset, eller trim og A/R, er større og trenger mer guff enn før, eller ladder den på omtrent samma turtall som før? sånn sett hadde det kansje hjulpet med grenrør og plenum :D

og den AF-måleren du har er vel ikke til WB lambda vel....? og lyser grønt...? bør ikke den lyse litt rødt når du gir på da, så du er sikker på at den får feit(ere) blanding...?

tror nok et par ekstra orginal-dyser hjelper på når den begynner å ladde, om du ikke har fått på saab dysene da...og/eller skru opp litt bensintrykket...?

får låne et karrosseri med en kompis så jeg får hivd blokka i og målt og tig`a fast det som trengst før heilsveis ;) men skal nok lage klaring for større kompressorhus om det skjer..heh....

bremsene på 323 / 325 er like, også noen 318i (is?), men har du ikke komplett 325 understell så blir den ikke godtatt som 325, og de går vel ut ifra 323. så da blir det vel ca.140hk + 15% ;)

stig

Skrevet

oki, trodde rødt var for rik blanding..tenkte bare omvendt.. :P men uansett så er vel ikke den måleren så nøyaktig så den burde vert?-siden du ikke sier noe om det er en wb lamba ;)

og at den får for mye når kald er vel litt logisk, er vel "kaldstarten" som funker da:)

det kommer nødvendigvis ikke mer mengde luft ved samme trykk sjøl om kompressorhuset er større, det kommer vel an på om rørtykkelsen og div er forandret vil jeg tro..så sånn sett er trykk/mengde den samma, men forskjellen er vel at om eksoshuset har samma trim som den forrige T3, men kompressor er større vil den bare ladde tidligere..noe som er hele vitsen med en T3/T4 ;) hehe... min har trim 54 , A/R48..kompressoren er litt liten men er jo fullt mulig å bytte ut..

men prøv det jeg sa med lyspærene..er det noe av de som får kutta strømmen vet du ihvertfall hva som kutter..bare finne ut hvorfor eller bare tjuvkoble..heh..

vert borti en audi som kutta bensinen, feks når man var midt i en forbikjøring og den stoppa momentant...flaut..hehe..men bytta pumpa og alt fungerte.

jeg får tak i to m5 pumper billig så håper de funker greit nok med 8mm rør.

plenum og grenrør er nok oftest konge, og hva man skal ta for slikt har jeg ikke peil på...hehe...må først få ferdi mitt så ser man hvor mye stress det er..men det blir bare å kopiere mine så da vil det nok gå litt kjappere.

jeg fikk mine understell på vrakhandler...gratis...demonterte dei sjøl og har to av alt, men mangler desverre armene bak med skiver og diff`ene. tenkte å bytte ut 325 stage bak med to fra 316 eller 323..jukse litt..hehe..

er vel en samenheng i myke dempere med stive stag, stive dempere med mykere stag..

men finner jeg noe så kan jeg si fra ;) leter etter diff sjøl med litt lavere utveksling..ligger så høyt på turtallet..fy å fy..stusse litt i hvilken da...

-stig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...