Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

kult! er flere som driver med bmw og turbo på møre for tiden...og neste helg begynner kansje jeg og :wink: blir litt hindret pga er i militæret da, men det kommer i hvertfall deler neste uke...turbo,bensinreg + div :!: bilen min er en 318is e-36 da..har også et søskenbarn med likedan bil som skal turbokonvertere i vinter..blir moro til våren i surnadal :!::wink:

Skrevet

halloen, fått ordna hickup`s i motoren eller..?

en kompis tok et par bilder av motoren min mens den sto på pickup`en for en stund siden, etter en tur hos en kompis,som jeg fikk låne motorrom med for å måle :D hehe...

Men jeg har nok lagt m40b18 turbo på hylla..å sikkert gravd ned hylla...

for det blir nok m10b18/b20(evnt b22) når jeg får b20 veiv/stempel sett. er nok en litt tøffere motor å trimme det, i tillegg til at det er m10 i bilen orginalt ;)

og prøver å få bytta turboen til en t3/t4 ar .70/.48 ;) blåser litt mer enn nåverende.

og MS burda jeg fått i hus ja..

turbo.jpg

turbo2.jpg

turbo3.jpg

sorry fårr ænny åff tåppikk ;)

Skrevet

m10 finner man mye snadder til, i tillegg til at på denne modellen er veiva er smidd og den har orginalt 8.1:1 i komp, så ingen dreiing av stempel;) utenom ved borring til 2.2L da..bruker da feks m30b35 stempel om jeg ikke husker helt feil..

s14/m3 toppen passer også rett på:D dyrt men sikkert morro..hehe...

grenrøret ble punktet sammen, manglet heilsveis(tig) men tok det fra for å bygge m10 gren...hm..må måle på nytt i karrosseriet for å bygge det da..prata med en fyr som sko ha 10000 for å bygge et grenrør..fy å fy...

316/rustfrie 90` bend koster ca 150,- pr stk..38mm invendig / 2mm vegger..jeg kjøpte 15stk..hehe..

MS får jeg håpe funker bra..heh...siden jeg sjøl skal bruke det..med full pakke blir det.. har hjulet og sensor til tenninga fra m40, noe som folk leter seg grønn etter.. ;) så blir coil-pack fra escort også.

og for å gjøre dette enkelt så mangler man bare strømforsyninga til carputeren.

turboen ville jeg plassere lengst mulig frem og opp og vekk fra motor pga varme og såpass det vart mulig å komme lett til pluggene...trasigt å bytte plugger med et 3" rør der ja..hehe...

ville nok fungert greit med innsuget...det er 42mm innvendig på røra fra flensen og samlerøret er 90mm innvendig og får/fikk noen desiliter mer volum enn 42mm røra og volumet i toppen (fra ventil og til flens..)-noen sa det var en grei måte å gjøre det på, men var mer tilfeldig her da..hehe..

spjeldet er fra en b35, ca 70mm innvendig. tenkte å bruke 2,5" rør fra turbo/ic til spjeld.. og det er seff trompeter på 42mm røra inni plenum da ;)

prøver å finne igjen en 300hk m40 på nettet med omtrent samma oppbygging som jeg skulle ha ;) virka bra bygd.

ellers syns jeg denne m10 virker litt sprek....... ;)

http://www.astheroundelturns.com/galler ... rtbwtt.avi

Skrevet
Å du lager nytt grenrør ja. Sku hatt ett slik vettu.

Men med turboen litt lenger bak og ned. Min er akkurat under panseret nå

Blir vel for mye arbeid og lage ett nytt??

Er det så mange som leter etter m40 triggerhjul ekker hva mann kaller de

Har man greid og kjøre 300hk med m40.. Kult.

Må vel greie rundt 200 hk jeg da?? 8)

Har noe å gjøre på i vinter du nå da ser jeg.. Sku ønske jeg hadde ett grenrør slik att jeg fikk turbotrykk litt før 3500-4000 o\min.

Men er vel sånn det skal være. Hehe

jo, må lage ny flens også siden boltmønsteret er ulikt. prøvde det me å snu manifolden på m10`n, men det blir for høyt pga diameteren på kompressorhuset om man vil ha litt bra flow på eksosen..

blir litt arbeid å lage nytt siden jeg må putte motor i en bil, for å gjøre det "enklest"..hehe...å spes fordi jeg må lage et til meg sjøl også...i tillegg..hehe..

er vel et triggerhjul generelt folk leter etter..enten fra ford eller noe lign..

er nok ingen problem med å kjøre 2-3-400hk i en m40..den har jo sikkert et par fordeler den motoren også, men vil tro m10 finst i flertallet (også i billigere biler) så derfor ser man mest av de. og så når de sier i tillegg at ca 100% økning per 1bar..så...m40=115hk x 100% = 230hk :P hehe...

i vinter.........? holder jo på nå jeg å putte turboen på orginal m10`n som er i bilen...så akkurat nå er det jo jævli surt at posten har rota vekk ic,wg,bov,bensin regulator og diverse da..hmf..

m10b20(helst b22..om ikke mer..) blir nok mekket ihop så snart veiv/stempler dukker opp. skal til en kompis å hente en m10b18v imorga vil jeg tro :D

viktigste av alt : godkjent av biltilsyn med 200hk ;) uno problemo visstnok.

ps: en bittelitt kvassere kam, så skifter du også gear på 8000..så da er det ikke noe problem med å ikke få trykk før 3-4000..hehe...

Skrevet

om ikke posten finner den igjen, får jeg en ny pakke tilsendt....-så fort som råd er håper jeg da :-|

og prater man skikkelig med biltilsynet så er det enklere når man legger frem en plan og litt facts..som ser og høres bra ut.....

det jeg har gjort er å bygge om til 325 understell og diverse annet.. en 325 har 170hk+...og de sa at en 325i kunne trimmes til maks 200-210hk med orginale bremser og understell. så teoretisk er jo min bil nå en 325;) og "automatisk" god for 210hk..uansett om det er m10, m20, m40, m42.

og ser ombyggingen bra ut så blir det oftest godkjent..

det verste er vel at de krever papir på hk...og at de vil såååå gjerne få låst de hk.. helst steike bom fast...hehe..

litt vanskelig å få til med datasprut da..og med en ventil som kan begynne å blø når det kommer noen bak..og vil forbi...hm...heh...

tror nok du vil bli positiv over MS`en om den blir mappet på en skikkeli måte..ikke minst når turbo vil ladde til sperra kobler inn..og vil tro med 1bar(++) burde den gå meget bra ;)

Skrevet
Skulle ha godkjennt min også men må få ti skiver bake først..

Har vel snakka med dem først du kanskje??

prate først..så handle...

det er over 6år siden de ville godkjenne min e21 (også ombygd, fra 320 med tromler, bak til 323 med skiver bak) med m50b20/25 ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...