Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

turbofever:

har hørt/lest at en coilpack fra escort skal kunne gi god nok gnist til en m10 med 1.5bar så vil tro du skal prøve den om ms`en din har tenning/coil-styring.

tenningsbank er vel en kombinasjon av kompresjon, bensinmengde, bensintype, ladetrykk, fortenning og etc..

på en helt orginal (og passe langt kjørt) motor så ville det kansje passe med feks en t3 fra cosworth eller lignende og tenningsforskyver, tilleggsprut med ekstra dyser, evnt megasquirt å bytte ut de orginale med større fra feks cosworth,og da også en kjøler fra cosworth og så rundt 0.7bar(eller 0.9;))

ble mye cossy her..hehe...men orginale dyser og turbo og kjøler skulle det finnes på markedet da de fleste cossy`er blir oppgradert..ofte flere ganger :P

men syns å huske/ha sett et slikt oppsett gi rundt 180~190hk. og vil tro litt sprekere enn feks 325/328. får iallfall en god økning i dreiemomentet da, like viktig med Nm som hk ;)

Skrevet

jeg fikk jo jaggu pakke idag :D

34mm wg, dump, 50x30cm ic og justerbar btr.

polert alu er nok tingen ja..hehe...bare det holder seg fint..lenge...mellom hver omgang med autosol..hehe..

Skrevet

idag ble delene sendt :D bruker garret turbo, husker ikke nr nå...

skal vel klare litt over 200hk uten å forandre noe annet spes enn bensintrykk...men det er bare vol.1 av bilen :wink: bilen skal jo godkjennes med turbo og da!! skal noe gjøres skal det gjøres skikkelig vettu 8)

Skrevet

hvilke dyser står det på is`en? såvidt jeg huske å ha lest gir de 40~45hk pr.stk ved 3bar..og samma dyser som på en m30b35...?

kan jo bruke en 1.4:1 btr? husker ikke hvem som hadde en rimelig og grei sak..hm...

men jeg har fått laga fester til ic`en..og den pokkers orginale fangeren dekker en

god del av den..hmf... :|

sorry for OT....

  • 2 weeks later...
Skrevet

hvem monterte..hvor ble det kjøpt? å til hvilken pris? :D

ikke mye fremgang her i gården...sakte men sikkert..på en måte..hehe...

Skrevet

ikke glem video av første oppstart :P om du tør...hehe...å seff bilde/video av hvordan det ser ut..og går ;)

hvilken map bruker du?-satt den opp sjøl eller lasta ned fra nett..?

synd med coilen forresten :|

jeg har nettopp avslutta dagen i garasja, så nytt grenrør ++ tar form..mangler berre å sette på flensen til turbo..det tok seff lenger tid (2t..) å borre ut 38x42mm hulla for eksoskanalene enn å sette sammen rør-bitene..hehe...12mm rustfritt søkks big time..lager det enkelt,og av 38mm rør med 2.5" til samlerør på turboflens.. røra er ikke like lange, men får heller se om grenet får rette "snurren" inn til turbo,som er minst like viktigt. blir sikkert bare et midlertidig gren alikevel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...