peter Skrevet Mars 24, 2006 Share Skrevet Mars 24, 2006 æ har en 90 mod m20b25 med t3/04e turbo og den er bremset til 297hk på 0,72 i ladetrykk. etter det så ble det banking og fysj fysj. er det noen her som har prøvd å kjørt en slik motor høyt opp med 8,8? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peter Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2006 Det må da være nån her som har bygd turbo på en slik motor før.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 drei stempla til f.eks 8.2 og du vil fortsatt ha mye gods igjen å gå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Jeg bremset 360hk med 8.8 komp på 0,9bar og det var ikke tenningsbank da ihvertfall, det stoppet seg i at tenningen ble for svak, hadde ikke direct fire da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 det stoppet seg i at tenningen ble for svak, hadde ikke direct fire da! Jeg tror neppe at forskjellen lå i wastespark kontra direct fire... Min ble bremsa hos WM-Performance(motor benk) til 530hk/704Nm@1,5bar med waste spark. Og det var med en "porta"pirat topp som hadde like flowkarakteristikker som en std 325 i topp. i tillegg til flere andre nesten graverende restriksjoner.. /Stian Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 drei stempla til f.eks 8.2 og du vil fortsatt ha mye gods igjen å gå på "drei stempla til f.eks. 8,2" Da mener du vel etter at blokka er plana, toppen er plana/forbrenningskamrene tatt ut av- alt prøvemontert med brukt toppakning og så cc-måling til slutt...dreiing... Små forandringer gjør store forskjeller på komp forholdet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw325turbo Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Påstod no det han som justerte ihvertfall, men er vell ikke sikkert det stemmer da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peter Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2006 hm waste spark e d vanlig rotorfordelergreier? har unichip som står sammens med motronicen og chip som senker tenning på høyt turtall. han på estuning sa at parametre for justering av tenning var tomt på unichipen. tenke på å lage til en justering på posisjonsgiveren slik at denne kan flyttes og dermed lage mer område å justere på ved neste mapping av motor. kjøre med kansje litt dårlig dyseløsning ca 350cc og tillegssprut av en dyse på 599cc som står foran spjelhus.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peter Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2006 drei stempla til f.eks 8.2 og du vil fortsatt ha mye gods igjen å gå på "drei stempla til f.eks. 8,2" Da mener du vel etter at blokka er plana, toppen er plana/forbrenningskamrene tatt ut av- alt prøvemontert med brukt toppakning og så cc-måling til slutt...dreiing... Små forandringer gjør store forskjeller på komp forholdet... meine du da å ta en komptest med innstrument og se hvor mange bar du får på cylinderen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Nei,fylle væske i det rommet som er igjen. Forså regne kompforhold. Kjøp deg datasprut så er du kvitt de problemene dine og slipper petter smart løsninger som fungerer en gang iblant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 hm waste spark e d vanlig rotorfordelergreier? Nei, man bruker en 3-kanals tenningsmodul og 3 dobble coiler. Hver coil tenner to sylindre som jobber 360grader mot hverandre og man får da en ubrukelig gnist på hver sylinder, derav navnet waste spark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 her var det mye morro å lese hvis det ikke har noe hensikt med den waste sparken, hvorfor er den der da? blir kankje bare sånn konstruksjonsmessig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 Forderler er vel som søppel å regne om man skal ta ut maks effekt? det er jo nåkså gammel teknologi det her med fordeler. @stian329: Regna med at alt var plana å tilrettegjort siden bilen allerede hadde fått føner, og var bremset i benk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peter Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2006 Jeg bremset 360hk med 8.8 komp på 0,9bar og det var ikke tenningsbank da ihvertfall, det stoppet seg i at tenningen ble for svak, hadde ikke direct fire da! dette så da bra ut. har en ganske liten respirator dr max utak er ca 420. va litt uønskelig å bruke 15laken på ny tenning akkurat nå. må først få kjerra godkjent = tid og penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå