Gå til innhold

E30 3R20B Wankelprsj SELGES + Advarsel mot bruk av Simtech

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Tenkte legge ut litt info om mitt prosjekt.

Har lenge hatt en drøm om og få kombinert wankel og bmw, nå endelig begynner det bli. 8)

Har vel holdt på ett halvårstid med prosjekte men er mye igjen enda, motor skal være ferdig i slutten av juni pga vanskelig og få frest ut\ned alt som ska moddes. Har brukr siste mnd til og pusse og polere alu, noe jeg aldri skal begynne jobbe med :crazy: bli aldrig bra nok.

skal polere nesten hele innsuget så motor vil bli ganske lik denne: :arrow:

3rotor23co.jpg

Skal prøve og holde tråden oppdatert med ny info og bilder etterhvert som prosjekte begynner ta form. hvis dere som leser dette kan hjelpe til med tips&triks, er jeg takknemlig for det..

Var så heldig og komme over en 20B 3Rotor cosmo wankelmotor. D-block, det vil si nest siste utgave trur jeg(90-91mod+),har noe specs men de kan jeg legge ut om det er inntresse..

Skal bruke Garret GT42 og den står no midt på stua :P hehe

motor blir overhalt og modifisert av ett lokalt tuningfirma i trondheim.

Med medium porting¨,tec3r ecu og stoor turbo + endel xxx så er beregna effekt 900-1000+ kommer ikke til og bruke alle hk så ofte men vil vel ligge på 500-600hk, bruker forsterka veiv,spesialbestilt, fjerner kast som ofte oppstår i org veiv, spesialveiv1bw.jpg BILLET SMIDD VEIV

Så er litt som gjøres på motor:-

-Komplett Mazda pakningsett - Nye apex seals - Nye side seals - Nye corner seals -Nye oil control rings - Nye oil o-rings -Nye water seals -Nye rotor bearings -Nye stationary gear bearings - Nye tetninger på sideplatene -Bytte av alle fjærer - Turbo extend porting - Innsug og eksos - Race bolter 18 stk -Ekstra 4 forsterkninger - Kraftigere oljetrykksregulator Modifiserte oljekanaler - elektrisk vannpumpe ++

For de som lurer --- 900Hk skulle ikke være noe problem En 3rotor er på 1962ccm, dvs, 1962ccm x 0.44Hk pr. ccm. = 863Hk

I tillegg er portene i en 20b "3rotor" mye bedre utgangspunkt enn i en 12a

Når vi snakker om kjørbarhet så vet de fleste med turbomotor at før ladetrykk

er motoren snill som ett lam.

Så er nok ikke no problem å stikke seg en tur på butikken selv om man har 900+Hk på fullt trykk. 8)

-----------------------------------------------------------------------------------

Håper klare ha alt ferdig til tidlig sommer 07.

mangler en M3 E36 3.0 girkasse så hvis noen har ta kontakt :wink:

KS

Motor`n + veiv og studs.

0205el.th.jpg - 80qz.th.jpg - 0190gx.th.jpg - 0262xd.th.jpg -

studkit9pa.gif STUDKIT 20B

FØR PUSSINGA

bilde0073ky.jpg

bilde0084ix.jpg

bilde0106mz.jpg

JOBBER MED SAKEN :lol:

Mange timer pussing og noe er klart til polering.

ken0090by.jpg

Garret GT42 ska oxo poleres.

ken0128kg.jpg

ken0242ha.th.jpg Tlf min passa i innsuget på GT`N \:D/ ken0174lw.th.jpg

Når Motorn e ferdig rundt juni\juli så ska legge ut flere bilder da og av bila.

190506- Kjøpte GENESIS Styling til E30 i dag, kommer i løpet av de neste 10 dagene. ska monteres i løpet av kort tid :lol:

Takk for at dere tok en titt.

ROT@RY>TEK-SING<

• Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Når du legger inn et svar på tråden din står det "For å legge inn bilder, trykk her, last opp, og kopier Thumbnails for forums (1)"

Prosjektet ditt høres morsomt ut! Gleder meg til bilder :D

Skrevet

Jeg er oppvokst med Mazda, derfor har jeg en liten forkjærlighet for Wankel!

Interessant prosjekt, uten tvil!

Hold oss oppdaterte med bilder og info!

Skrevet
Hørtes ut som et spennende prosjekt men jeg er nå av den mening at i en BMW skal det vere BMW motor.

HEHE den va ny :shock:

joda autoart stemmer det :wink:

Skrevet

Off Topic: 20B3R, du har pm. 8)

On Topic: Ønsker deg virkelig lykke til. Håper at dette går bra!

Sjekk på M3 girkasse i sverige eller tyskland.

Skrevet
Når du legger inn et svar på tråden din står det "For å legge inn bilder, trykk her, last opp, og kopier Thumbnails for forums (1)"

Prosjektet ditt høres morsomt ut! Gleder meg til bilder :D

Takker, da ble det nå bilder :D

Skrevet

oi :o dette var knall, virkelig noe utenom det vanlige, har du planer om å få motor godkjent og med turbo osv? videre planer? eller bare en rein gatebil? men du nevner å kjøre til bensinstasjonen så :P

Men men, dette var interesant. Har tro på dette! :D

Skrevet

Hei og takk for det.

Vekt ca 160 kilo uten servopumpe,dynamo og eksos manifoilen

målt blokk:

ca 30cm bred

ca 65,5cm lang

ca 45cm høy

Har planer om skilt på bila etterhvert, 8) ska legge meg på en 500-te 600hk første sesong,sikker effekt må vel læres å brukes,regner med at det er bare trykke gassen i bånn og [-o< hehe håpe på at det skjer noe.

mvh

KS

Skrevet
eller bare en rein gatebil? men du nevner å kjøre til bensinstasjonen så :P

OT: En gatebil er jo en bil som brukes på nettopp gata. Det at en "gatebil" er en banebil tror jeg må ha kommet av gatebiltreffene.

OnTopic: Nå gleder jeg meg til oppdateringer :D

Skrevet

Gleder meg sinnsykt til motorn står ferdig montert i bmwn :lol:

Er ganske mye som forandrer seg etterhvert som jeg lærer og leter etter deler. Er jo så sinnsykt mye og velge i. har forelska meg litt i WG til PPF (60mm). hehe ska gå for overkill på det meste.

Har lyst og bygge innsuget selv men det bli neste runde. kjenner ikke nok til det enda.. Regner med at ska jeg få utnytta motorn fult ut må ett større innsug med mere flow til.er det noen som er flink til dette er det bare regne ut og sende tegninger :P hehe.

Sjekk gurumotorsports.c se på 20B race ski boat project. samma motor og turbo bare at i båt- helt sinnsykt, sjekk filmen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...