Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får vel slenge ut litt om mitt prosjekt også

Har hatt lyst på E30 igjen en stund nå,så gikk til innkjøp av en 1986 320i.Planen var og få tak i en b25 motor og turbo bygge.Men de flyter ikke akkurat rundt av disse for tiden.Så etter en del telefoner og forespørsler fant jeg ut at jeg kunne like godt bruke den jeg hadde.

Har akkurat fått meg nytt verksted.Så bygginga av arbeidsbenk og tilbehør begynte sist uke.

Det som er planen er som følger:

Kaross: Stripping/sliping/sandblåsing osv til og begynne med.Hele bilen skal lakkes.Under,over og inni.Jobber som billakkerer så dette går rimelig fort når jeg har gjort meg ferdig med sveising/bredding ol.

Body kit får vi se på.Har ikke bestemt meg for dette helt enda

Edit:Motor: b20 blokk,b20 topp som skal portes og gjøres klar av Erik Bjørvik.Orginale stempler som skal dreies i sammen med porting av forbrennings kammer.skal lande en plass mellom 8,5-8,7:1 håper jeg i komp.Elring topp pakning,oppgradert oljepumpe + litt dill som jeg ikke gidder skrive

T04E Turbo,Greddy Dump/resirk,Benstrykk reg god for 650hk fra kimmit,

MF2 tilleggs sprut,MSD bensinpumpe,XSpower 38mm wastegate

Unders: H&R coilover kit,powerflex foringer

Og en del ting ellers som kommer etter hvert.Her er noen bilder

Picture007.jpg

Picture001.jpg

Litt bygging av arbeidsbenk

Picture008.jpg

Picture025.jpg

Picture022.jpg

Picture023.jpg

Kom også litt nye deler i går

Picture013.jpg

Picture015.jpg

Picture016.jpg

Picture018.jpg

Picture019.jpg

Picture020.jpg

Så får vi se hvordan det gpr fremover.I disse dager bygger jeg manifold og litt rust/sandblåsing.Holder dere oppdatert

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ser ut som du har kommet godt igang :lol:

Skulla hatt en slik plass jeg oxo :P

bruke stua enda,hehe

lykke til :wink:

ps. trur protrim leverer bolter til det meste

Skrevet

ARP kjøper du hos PPF(www.pure-pf.com), ingen problem.

3-lags kobberpakning? Du mener vel 3-lags stålpakning? Den kjøper du også hos ppf, du får tak i noen andre også men de har ikke opphøyde kanter rundt kanaler osv. Lekkasjer er ikke langt unna..

Kjør heller med o-ringa blokk og original toppakning, det holder garantert for 7-800hk på M20'en hvis det blir satt sammen med de rette delene.

Jeg har hatt det selv og har det fortsatt, ingen problem what so ever. Velutprøvd løsning.

Kult prosjekt og kult med flere turbobimmers i oljebyen :D

Lykke til!

/Stian

Skrevet

Er nokså sikker på det var 3 lags kobber han sa.Men uansett,funker det med orginal pakning + o-ringa blokk så kjører jeg for det.

Takk for tips

ps: Sleng inn noe specs på din da Stian.Kjekt og se litt hvilke løsninger andre bruker

Skrevet

Du sier at du er lakkere. Hvor jobber du ?? Og om det var mulighet for at du kunne lakkert min e30 nermere sommeren.

Viss det ikke blir alt for dyry :wink:

Kansje litt bimmers rabatt :lol:

Skrevet

Kjør heller med o-ringa blokk og original toppakning, det holder garantert for 7-800hk på M20'en hvis det blir satt sammen med de rette delene.

Jeg har hatt det selv og har det fortsatt, ingen problem what so ever. Velutprøvd løsning.

/Stian

Hva mener du med o-ringa blokk? :roll:

og rette deler.hehe har en 2,7 som lengter etter turbo :D

Skrevet

Hva mener du med o-ringa blokk? :roll:

og rette deler.hehe har en 2,7 som lengter etter turbo :D

Her ser du ei o-ringa blokk(en jeg byggde for 2år siden ca):

Picture1383.jpg

Med de rette delene mener jeg plana blokk, plana topp med sveisa kjølevannskanaler, ARP el.l. head studs, o-ringa blokk og gjerne Elring toppakning. Da tåler det hur mycket som helst, så fremt du ikke har/får detonasjoner.

Skrevet

Lakker på Nevland bil i byn.Men skal gjøre det mulig og lakke i det nye verkstedet etter hvert.Skal jeg lakke noe for andre,ække d noe problem.Men,det enkleste er at du sliper og grunner alt sjøl så det bare er å teipe opp å lakke.Har det travelt framover så har ikke tid til storjobber for andre.Er det interessant kan vi alltid ordne en grei pris.

Satser på og ha bimmeren ferdig til rudskogen i juli så

Skrevet

ser du e fra stavanger. hvis du e int i ein 325 dele bil så har eg d. motoren starte å går. kan få ann billig hvis du komme å hente ann. tar resten over pm itilfelle.

Skrevet
Lakker på Nevland bil i byn.Men skal gjøre det mulig og lakke i det nye verkstedet etter hvert.Skal jeg lakke noe for andre,ække d noe problem.Men,det enkleste er at du sliper og grunner alt sjøl så det bare er å teipe opp å lakke.Har det travelt framover så har ikke tid til storjobber for andre.Er det interessant kan vi alltid ordne en grei pris.

Satser på og ha bimmeren ferdig til rudskogen i juli så

:D:D Ja vell ...... er ofte innom der. Dere kjøper jo en del deler fra knoks.

Og da er det stort sett jeg som kommer. :lol:

Litten verden.

Skrevet

Da var det på tide med en liten update

Har stått på litt i helgen.Har vel blitt en 30 timer på å lage manifold,eksos og så vidt begynt å tilpasse ic`n.Gjenstår litt sliping og behandling.Er rimelig fornøyd med resultatet.

Nå til uka blir det å lage til trykkrør fra turbo til ic til innsug etc

Picture056.jpg

Picture054.jpg

Picture053.jpg

Picture057.jpg

Picture052.jpg

Når alle rør er ferdig,tar jeg motor og alt ut så jeg kan gjøre karosset ferdig å begynne på motoren

Skrevet

Ser bra ut dette her.

Skal du fortsatt bruke 320 bunndel?

Jeg har liggende 325 blokk,veiv og stempler hvis du trenger det.

Skrevet

Var vel det jeg skulle finne ut etter hvert.Hva som passer med hva.Noen som har erfaringer med å bruke b25 bunndel og b20 topp?

Skal du ha for det eventuelt og hvor ligger delene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...