Stianbim Skrevet Mars 25, 2006 Skrevet Mars 25, 2006 Får vel slenge ut litt om mitt prosjekt også Har hatt lyst på E30 igjen en stund nå,så gikk til innkjøp av en 1986 320i.Planen var og få tak i en b25 motor og turbo bygge.Men de flyter ikke akkurat rundt av disse for tiden.Så etter en del telefoner og forespørsler fant jeg ut at jeg kunne like godt bruke den jeg hadde. Har akkurat fått meg nytt verksted.Så bygginga av arbeidsbenk og tilbehør begynte sist uke. Det som er planen er som følger: Kaross: Stripping/sliping/sandblåsing osv til og begynne med.Hele bilen skal lakkes.Under,over og inni.Jobber som billakkerer så dette går rimelig fort når jeg har gjort meg ferdig med sveising/bredding ol. Body kit får vi se på.Har ikke bestemt meg for dette helt enda Edit:Motor: b20 blokk,b20 topp som skal portes og gjøres klar av Erik Bjørvik.Orginale stempler som skal dreies i sammen med porting av forbrennings kammer.skal lande en plass mellom 8,5-8,7:1 håper jeg i komp.Elring topp pakning,oppgradert oljepumpe + litt dill som jeg ikke gidder skrive T04E Turbo,Greddy Dump/resirk,Benstrykk reg god for 650hk fra kimmit, MF2 tilleggs sprut,MSD bensinpumpe,XSpower 38mm wastegate Unders: H&R coilover kit,powerflex foringer Og en del ting ellers som kommer etter hvert.Her er noen bilder Litt bygging av arbeidsbenk Kom også litt nye deler i går Så får vi se hvordan det gpr fremover.I disse dager bygger jeg manifold og litt rust/sandblåsing.Holder dere oppdatert
Rotty Skrevet Mars 25, 2006 Skrevet Mars 25, 2006 Ser ut som du har kommet godt igang Skulla hatt en slik plass jeg oxo bruke stua enda,hehe lykke til ps. trur protrim leverer bolter til det meste