Stianbim Skrevet Mars 25, 2006 Skrevet Mars 25, 2006 Får vel slenge ut litt om mitt prosjekt også Har hatt lyst på E30 igjen en stund nå,så gikk til innkjøp av en 1986 320i.Planen var og få tak i en b25 motor og turbo bygge.Men de flyter ikke akkurat rundt av disse for tiden.Så etter en del telefoner og forespørsler fant jeg ut at jeg kunne like godt bruke den jeg hadde. Har akkurat fått meg nytt verksted.Så bygginga av arbeidsbenk og tilbehør begynte sist uke. Det som er planen er som følger: Kaross: Stripping/sliping/sandblåsing osv til og begynne med.Hele bilen skal lakkes.Under,over og inni.Jobber som billakkerer så dette går rimelig fort når jeg har gjort meg ferdig med sveising/bredding ol. Body kit får vi se på.Har ikke bestemt meg for dette helt enda Edit:Motor: b20 blokk,b20 topp som skal portes og gjøres klar av Erik Bjørvik.Orginale stempler som skal dreies i sammen med porting av forbrennings kammer.skal lande en plass mellom 8,5-8,7:1 håper jeg i komp.Elring topp pakning,oppgradert oljepumpe + litt dill som jeg ikke gidder skrive T04E Turbo,Greddy Dump/resirk,Benstrykk reg god for 650hk fra kimmit, MF2 tilleggs sprut,MSD bensinpumpe,XSpower 38mm wastegate Unders: H&R coilover kit,powerflex foringer Og en del ting ellers som kommer etter hvert.Her er noen bilder Litt bygging av arbeidsbenk Kom også litt nye deler i går Så får vi se hvordan det gpr fremover.I disse dager bygger jeg manifold og litt rust/sandblåsing.Holder dere oppdatert
Rotty Skrevet Mars 25, 2006 Skrevet Mars 25, 2006 Ser ut som du har kommet godt igang Skulla hatt en slik plass jeg oxo bruke stua enda,hehe lykke til ps. trur protrim leverer bolter til det meste
stian329 Skrevet Mars 25, 2006 Skrevet Mars 25, 2006 ARP kjøper du hos PPF(www.pure-pf.com), ingen problem. 3-lags kobberpakning? Du mener vel 3-lags stålpakning? Den kjøper du også hos ppf, du får tak i noen andre også men de har ikke opphøyde kanter rundt kanaler osv. Lekkasjer er ikke langt unna.. Kjør heller med o-ringa blokk og original toppakning, det holder garantert for 7-800hk på M20'en hvis det blir satt sammen med de rette delene. Jeg har hatt det selv og har det fortsatt, ingen problem what so ever. Velutprøvd løsning. Kult prosjekt og kult med flere turbobimmers i oljebyen Lykke til! /Stian
Stianbim Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Skrevet Mars 26, 2006 Er nokså sikker på det var 3 lags kobber han sa.Men uansett,funker det med orginal pakning + o-ringa blokk så kjører jeg for det. Takk for tips ps: Sleng inn noe specs på din da Stian.Kjekt og se litt hvilke løsninger andre bruker
BMW_Racing Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 Du sier at du er lakkere. Hvor jobber du ?? Og om det var mulighet for at du kunne lakkert min e30 nermere sommeren. Viss det ikke blir alt for dyry Kansje litt bimmers rabatt
Rotty Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 Kjør heller med o-ringa blokk og original toppakning, det holder garantert for 7-800hk på M20'en hvis det blir satt sammen med de rette delene. Jeg har hatt det selv og har det fortsatt, ingen problem what so ever. Velutprøvd løsning. /Stian Hva mener du med o-ringa blokk? og rette deler.hehe har en 2,7 som lengter etter turbo
stian329 Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 Hva mener du med o-ringa blokk? og rette deler.hehe har en 2,7 som lengter etter turbo Her ser du ei o-ringa blokk(en jeg byggde for 2år siden ca): Med de rette delene mener jeg plana blokk, plana topp med sveisa kjølevannskanaler, ARP el.l. head studs, o-ringa blokk og gjerne Elring toppakning. Da tåler det hur mycket som helst, så fremt du ikke har/får detonasjoner.
Rotty Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 Takker er så mye og lære hehe men uansett lykke til alle sammen
Stianbim Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Skrevet Mars 27, 2006 Lakker på Nevland bil i byn.Men skal gjøre det mulig og lakke i det nye verkstedet etter hvert.Skal jeg lakke noe for andre,ække d noe problem.Men,det enkleste er at du sliper og grunner alt sjøl så det bare er å teipe opp å lakke.Har det travelt framover så har ikke tid til storjobber for andre.Er det interessant kan vi alltid ordne en grei pris. Satser på og ha bimmeren ferdig til rudskogen i juli så
Bmw323i Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 ser du e fra stavanger. hvis du e int i ein 325 dele bil så har eg d. motoren starte å går. kan få ann billig hvis du komme å hente ann. tar resten over pm itilfelle.
BMW_Racing Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Lakker på Nevland bil i byn.Men skal gjøre det mulig og lakke i det nye verkstedet etter hvert.Skal jeg lakke noe for andre,ække d noe problem.Men,det enkleste er at du sliper og grunner alt sjøl så det bare er å teipe opp å lakke.Har det travelt framover så har ikke tid til storjobber for andre.Er det interessant kan vi alltid ordne en grei pris.Satser på og ha bimmeren ferdig til rudskogen i juli så Ja vell ...... er ofte innom der. Dere kjøper jo en del deler fra knoks. Og da er det stort sett jeg som kommer. Litten verden.
Stianbim Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Skrevet Mars 29, 2006 BMW323i: Har sendt deg pm BMW_raicing: Ja verden er ikke stor gitt.Hva heter du?
Stianbim Skrevet April 2, 2006 Forfatter Skrevet April 2, 2006 Da var det på tide med en liten update Har stått på litt i helgen.Har vel blitt en 30 timer på å lage manifold,eksos og så vidt begynt å tilpasse ic`n.Gjenstår litt sliping og behandling.Er rimelig fornøyd med resultatet. Nå til uka blir det å lage til trykkrør fra turbo til ic til innsug etc Når alle rør er ferdig,tar jeg motor og alt ut så jeg kan gjøre karosset ferdig å begynne på motoren
Gjest Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Ser bra ut dette her. Skal du fortsatt bruke 320 bunndel? Jeg har liggende 325 blokk,veiv og stempler hvis du trenger det.
Stianbim Skrevet April 2, 2006 Forfatter Skrevet April 2, 2006 Var vel det jeg skulle finne ut etter hvert.Hva som passer med hva.Noen som har erfaringer med å bruke b25 bunndel og b20 topp? Skal du ha for det eventuelt og hvor ligger delene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå