Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det er ASA AR1 felger. Prøvde den ene bakfelgen min som er 10x18 med 5x120 boltsirkel. Du får dem og så i 8+9x18 med 4x100 boltsirkel slik at de passer E30 ved å bruke en spacer i tillegg.

Andreas Bäckström har samme på sin E30 Touring.

• 3 weeks later...
Skrevet

Da var det vel på tide med en ikke så liten oppdatering :)

Nå for tida står det "Motor" på menyen.Bilen er stort sett ferdig montert med interiør.Det som gjenstår er å få kjøpt meg fangere når jeg finner ut hva jeg vil ha,litt av eksosen gjenstår og noe småting som å montere instrumenter etc

Toppen er nå klappa klar til turbotrykk.Ferdig porta,av meg selv så blir morsomt å se hvordan det funker.Er meget spent kan en si.Nye vipparmer,nyslipt kam osv.Stian skal fikse ned stemplene en tanke og lette svinghjul i neste uke

Blokka ligger hos motorspesialisten der den skal o-ringes + planet/overhales

Har også stått på i hele dag og slipt på innsug manifolden.Ville ha den også litt blankere fant jeg ut.Ikke helt ferdig,men det nermer seg :)

Picture230.jpg

Picture225.jpg

Picture226.jpg

Picture227.jpg

Skrevet

Takk for d David :)

dj_maz: Det er egentlig veldig enkelt,men en del arbeid,som går i etapper.Jeg bruker en liten slipemaskin med 90 graders vinkel som går på luft som jeg kan sette på små slipe skiver med scotch brite el.Finns også som er elekstrisk.

"Clue`t" er å slipe vekk alle porer med litt grovt slipepapir først.Deretter finere og finere.Slutt av me rundt 400 tørt.Så kan du vannslipe for hånd.Jeg begynner med 800,1200 og til slutt 2000.Bruker alltid 3M papir ettersom kvaliteten er dritbra i forhold til mange andre.

Så har du litt forskjellige framgangs måter når det gjelder polering.Jeg bruker først en grov lakkrens med slipemiddel i,og avslutter med Autosol.Da er det bare å polere som F til du kan se kvisa på nesa din

Skrevet

Det er jo ikke problem,men legg av en helg hvertfall til den jobben.Det blir en del skruing.dyser og alt må ut,og ikke glem nye pakninger til innsuget

Skrevet

okay :) får prøve det når jeg skal hjem på sommerferie :) må jo ha litt bling bling i motorrommet:) lykke til vidre med prosjektet :) kan bli meget bra :D

Skrevet

ser ut som er veldig bra prosjekt :D gleder meg til å se det ferdig! lykke til!

utrolig stilig farge forresten!

men hvordan er siderutene bak på e30'n festa? har ikke sett så mye på min egen enda, men det skal ihvertfall av før lakkering, like greit å spørre så jeg slipper å rive filler av alt som er av lister :)

Skrevet

Takker for komentar :)

Siderutene er veldig enkle.Først tar du jo av lista på utsiden.Den er bare presset inni.Så den napper du forsiktig av.Så er det 2 stk 8mm mutrer du må av me på innsiden av b stolpen (fremre del av ruten).Ta av dekselet som ligger bak sikkerhets selen,så ser du 2 hull.bruk 1/4" pipe nøkkel me forlenger så går d fint.Enten er det 8 eller 10mm

Og pakningen da selvfølgelig til slutt

Skrevet

Ettersom det begynner å bli dårlig med luft inn til radiatoren,må jeg til med en ekstra vifte.Noen som vet hvor jeg får kjøpt dette i norge?

Skrevet

Kanskje bare meg som ikke har fått det med meg, men har du noen planer om å bytte understell?

Har selv trommelbrems greier bake og en diff som jeg tror er litt sliten etter 20 år. Har hvertfall en sånn "skrape" lyd når jeg clutcher og bremser, kommer bak fra, høres ut som dekket såvidt er borti hjulbuen elns. En mekaniker nevnte det muligens var diffen.

Har planer om å få byttet understell så jeg kan få bilen godkjent med litt ekstra hester og kanskje begynne på et turbo prosjekt senere. Noe brorn min selvfølgelig mener er bare tull på en 320 og skal ha meg til å kjøpe en 325 :P Er nok alt for glad i min lille 320 :oops:

Bra med et 320 prosjekt her også. :wink:

Likte innsugsmanifolden din 8) Tar vel min også når du er ferdig? :P

btw. finner ikke farge koden på biln min :shock: Står ikke i motorrommet, vognkortet står det hvit og finner det ingen andre plasser heller :cry: Noen tips? Bare omlakkere hele biln? :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...