Magnus Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Skulle hjem fra arbeid i dag i 7 tiden på kvelden. Da jeg var sulten å utslitt. Et lite stykke hjemmefra kjører jeg forbi en bil i 80 sonen. Jeg hadde vel en fart på 100, den holdt jeg et stykke siden det er et langt strekke uten svinger. Bilen jeg kjørte forbi viste seg å vere sivil politi. Et stykke etter jeg hadde pasert han, så såg jeg noen blålys å hørte sirenen. Da var det jo bare å stoppe på første avkjørsel. Da han kommer bort til bilen, så er det første han spør meg om "hvor fort kjørte du?". Da sier jeg rundt en 100. Da spør han "sikker på at du ikke kjørte fortere?" Ja sier jeg, da spør han etter sertifikatet mitt. Da han får det så går han inn i bilen sin å sitter der i 2minutter. Da han kommer tilbake sier han at han må beholde lappen min. Hvorfor det spurte jeg? Kjørte jo ikke for fort til å miste lappen. Da sier han at jeg skal i avhør for å forklare meg en dag i neste uke. Så sier han at det er slike som meg han er ute etter og at det er nok av slike som meg som kjører seg ihel på den måten. Så sier han at han er politisjef i molde. Opplevde denne samtalen helt sjokkerende fra hans side. Siden jeg ikke var så langt hjemmefra så skulle jeg få kjøre hjem med han bak meg. Altså... Jeg kjørte forbi en sivil politibil. Har han målt hvor fort jeg kjører? Han er en person i bilen. Å hvorfor spør han om "hvor fort jeg kjørte". Skal da på avhør for å forklare meg uti uka. Kommer til å spørre om hva begrunnelse de har får å ta fra meg lappen. Han har jo ikke vist meg noe måling av noe slag? Bare fordi jeg er litt over 19 så er jeg ikke råkjører! Oppgitt. Hvilke rettigheter har jeg? Hvor finner jeg regler på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimern Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Så lenge de ikke har noen måling på deg så har de jo ingen grunn til å ta kortet, har selv kjørt forbi sivilpurk ved et par anledninger, den ene gangen klarte de å måle snittfart på 106 , men fikk bare bot og en masse formaninger selvfølgelig. den andre gangen osa jeg forbi den lokale lensmannen som kjørte 78 i 80 sona , men som han sa da han stoppet meg etter masse formaninger, så hadde han ingen måling på meg, og kunne da ikke gi meg bot eller forlegg som de liker å kalle det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 tydeligvis truffet på en liten maktsjuk politijæv... du! er nok av sånne, still opp på avhøret og sei at du ikkje braut fartsgrensa, da blir det ditt ord mot hans. og du slepper alt. Sier du derimot at du hadde 100, får du bot. SÅ NEKT NEKT NEKT!! ikkje la deg knekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Mars 25, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2006 Jeg sa til politiet at jeg kjørte ikke mer en 100. Så jeg har jo på en måte sagt at jeg kjørte 100 da. Men jeg kommer til å spørre om han har måling på meg. Om han ikke har det så er det bare å nekte? Noen som har vert i avhør i forbindelse med noe slikt her inne? Tragisk opplegg spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Er enig, ikke si noen ting før han konmmer med beviser. Ellers så er det bare og nekte, minner litt om trakasering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Enig med Peoplez her. En ting er jo at han stoppet deg når du var utslitt og sulten. Du skulle egentlig ha kjørt enda fortere... Erlig talt, å kjøre 20% fortere enn lovlig lønner seg ikke i det lange løp.. Men om det var fine veier og du har gode dekk, i tillegg til lite trafikk, så skjønner jeg at du ga litt på. Det er ikke så lett å holde farta.. Stå på ditt, politiet må kunne legge bevis frem for å domfelle, det heter seg at all tvil skal gå tiltalte tilgode. Påstand mot påstand er egentlig en fin ting, da kan politiet lite gjøre. Jeg tror det ordner seg. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Señorita86 Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Så lenge han ikke har noen måling på deg får han vel ikke tatt deg? Og hvertfall ikke tatt fra deg lappen?? En kompis av meg var på vei til jobb, og kjørte forbi sivilt politi i 80-sona med lånt bil. Politimannen kjente igjen bilen, eieren var en kollega av ham.. Så han ringte eieren og spurte om han hadde lånt bort bilen sin, og om han kunne få nummeret til han som lånte den. Det fikk han, og kompisen min ble oppringt av politiet mens han var på jobb (vi jobber på samme sted) og fikk den beskjeden at "han hadde vært jævlig heldig, for han hadde hatt minst 120 da han kjørte forbi, men siden han ikke hadde noen måling på det, kunne han ikke gjøre noe". Mulig han slapp billig unna siden politiet og bileieren var kolleger, men jeg skjønner ikke helt hvordan han du kjørte forbi bare kunne ta lappen fra deg sånn uten videre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 desverre kan politiet gjøre som de vil. de kan ta lappen i 3 uker om de vil være "hæstkuk" på godt nordnorsk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Jeg sa til politiet at jeg kjørte ikke mer en 100. Så jeg har jo på en måte sagt at jeg kjørte 100 da. Men jeg kommer til å spørre om han har måling på meg. Om han ikke har det så er det bare å nekte? Noen som har vert i avhør i forbindelse med noe slikt her inne? Tragisk opplegg spør du meg. Tragisk opplegg? Det kan du TRYGT sei. Eg fekk 2000kr i bot engang for å ha pissa bak, eg seier BAK et busskur på en liten filleplass med 200innbyggere, midt på natta!!! Va ikkje offentlig toalett på en mils omkrets. 2000KRONER!!! Eg blir så jævla forbanna, må tru eg var enkel da desse to politisvina kom og skulle ha navn av meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Det der hadde jeg ALDRI gått med på... om du virkelig ikke hadde mer enn 100km/t i 80 sona hadde jeg aldri dratt derifra uten lappen...Ring ned på stasjonen og KREV å få den tilbake umiddelbart + en unnskyldning.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 nei uansett hvor mye man ikke går med på det så har de lov til og beholde lappen på meget tynt grunnlag i inntil 3 uker,... deserre, de forbanna svina Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Ikke ved å kjøre i 100km/t i 80 sone.... Absolut ikke vist han kjørte som han beskriver her.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Ikke ved å kjøre i 100km/t i 80 sone.... Absolut ikke vist han kjørte som han beskriver her.... dette blir et definisjonsspørsmål.. Nei de kan ikke beslaglegge ved 100 i 80 sone. MEN hvis de vil så har de lov til og ta lappen i 3 uker mens de etterforsker og venter på dommerbehandling .. sånn er det bare bare or og klarlegge det så støtter jeg på ingen måte politiet, måtte de brenne, men framlegger fakta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haakon Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 he he politiet årner opp. en kompis av meg fikk bot i vinter for brannstiftelse. hadde satt fyr på et veiskilt av metall!! riktig nok var det høy promille og litt brennbar væske inne i bildet,men saken er at det ikke ble noen skade på skiltet. purken så bare litt flammer dro brekket og vips fløy penga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 25, 2006 Share Skrevet Mars 25, 2006 Det dummeste du kan si til politiet, er iaf at "jeg var utslitt". Da ryker lappen din med engang. Jeg ville nektet på førerkortinndragelse og heller bedt om forenklet forelegg. Prat med de. OT: innlegg nr 1000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå