Gå til innhold

Bilen piper!


Tumaz
 Share

Anbefalte innlegg

halla! Når jeg kjører rett fram kommer det en lys pipelyd fra hjulene foran tror jeg. lyden kan sammenlignes med de lyse lydene du hører når du tar hørselstest hehe. lyden kommer helt plutselig når jeg kommer opp i litt fart, 30kmt og over. men når jeg svinger til høyre blir den borte, og kommer tilbake når jeg retter opp igjen. Tror det kan være hjullageret som byner å bli slitent, men hvilken side? svinger jeg til venstre piper det også, så det er kun når jeg svinger til høyre pipinga går bort. det er jo sikkert bare en bagatell, hører jo bare lyden når jeg har vinduene nede, men fordet så irriterer jeg meg no sinnsykt over det :x er det enkelt å bytte hjullager foran? har ikke mulighet til å skru inne for tiden, så da blir det uteskruing. noe som er kjedelig hvis jeg ikke klarer å skru bilen ihop igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har trommel bak ja. det høres nå ut som lyden kommer forfra, men jeg er ikke 100% sikker. men om det er tromlene som lager lyden ville vel ikke det slutta å pipe når jeg svinger til høyre? takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du trur det kan være hjullageret, kan du jo jekke opp bilen og prøve å snurre på hjulet(prøv begge sidan) . Hør etter ulyder, vis du ikke hører not sjøl,stikk en tur på en lokal bensinstasjon/verksted å få det sjekka, pleier å få sjekka sånt gratis, tar jo ikke så lang tid :D vært å prøve 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...