Gå til innhold

Ung? dårlig service

Peoplez
 Share

Anbefalte innlegg

Er en ting som forbauser meg og irriterer meg GRUNDIG.

Feks: Rett før eg kjøpte e39`en var eg innom en lokal bilforhandler fordi dei hadde en e39 som eg var ganske intressert i å kjøpe.

Men, selgeren tok meg rett og slett ikkje seriøst. Hadde cash på labben, og klar for kjøp ( hadde ikkje kontant i lomma nei :) men finans iorden)

Men han oversåg meg og gjekk rett bort til et eldre ektepar som skulle se på den bil.

Men dette er ikkje første gangen. Virker for at så lenge du ikkje er over 40år, så blir du ikkje tatt som seriøs kunde?

Har fleire ganger vært innom på den butikken og sett på biler, men neida!

Hadde et eksempel seinast her i uka, en kompis som var innom der og såg på en x5 ( han skal kjøpe x5 ja) og vart avvist på samme måte.

Skal forøvrig hente seg en snart hos en annen forhandler.

Noen som har opplevd samme greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blitt behandlett som en ordentlig kunde da jeg er ute å ser på bil. Jeg er 17 år :P

Men, på Porsche avdelingen på Autozentrum var det ikke mye til service, men det hadde jeg ikke venta meg uansett :lol: .

ja, eg skal ikkje feie over en kam. Finst mangen ok selgera og, men det er endel av den mindre smarte sorten og. Det er faktisk det, det går ut på her. Å kunne selge bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var innom autozentrum ang oljeskift på aut og ble møtt med : hva vil du? :? snudde og gikk. skulle kanskje ikke ha parkert E34`n så han så den,men selv om man kjører polakk bmw så kan man vel ha spenn? nekter å være flau over gamle bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer litt om E39 touring jeg..med full M5 pakke osv osv :)

har sett en 525 touring som har farta forbi av og til her. Med full m optic, samme som eg har, sølvgrå bil med tona ruter og noen monster kant felger og rikelig med senk. NYDELIG! kunne gjerne ha byttet min mot den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har disse følgende historier:

Jeg er 21 år, kun 1.58 høy/lav og har en ganske så avslappet klesstil (jeg gidder ikke kle meg i dress for å prøvekjøre bil for og si det sånn :P)

Tronrud bil, Fredrikstad: Første gang jeg kom dit gjaldt det en e36 323i. Siden moren min er lærer på barneskole, og sønnen til salgs-sjefen går i klassen hennes, så var dette ikke noe problem! Jeg presenterte meg og han gjenkjente etternavnet, så den saken var biff! Han skrudde på prøveskilter og jeg rullet avgårde.

Andre gang gikk det derimot litt verre. Denne gangen var salgs-sjefen vekk pga et møte, og denne gang gjaldt det min nåværende bil (e46 316i). Selgeren målte meg opp og ned og skulte på meg med misstenksomme øyne! Dette oppfulgt med følgende sitat: "kom tilbake med foreldrene dine"! Jeg bare gikk!

Bertel O. Steen, (merce og peugeot), Fredrikstad:

Min far vurderte å bytte sin eldre mazda 626 og kjøpe en nyere mercedes, siden han jobber ganske mye bad han meg om og ta noen prøveturer og sjekke ut diverse biler! Dette gjaldt en CLK 200 komp. Jeg forklarte at det var min far som var intr, at han ikke hadde tid selv, og at jeg spurte "i hans sted". Som svar fikk jeg "vi selger ikke slik bil til hvem som helst"...

hvor skal dette ende???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

En kompis utav meg fikk prøvekjøre en helt ny 3serie compact(når den tid var) et par uker etter han fik lappen.

Har selv vært på Jæger på kokstad å da får man glimrende service med en gang.. ps. verkstedsavdelingen der oppe er definitivt ikke noe å skryte av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer litt om E39 touring jeg..med full M5 pakke osv osv :)

har sett en 525 touring som har farta forbi av og til her. Med full m optic, samme som eg har, sølvgrå bil med tona ruter og noen monster kant felger og rikelig med senk. NYDELIG! kunne gjerne ha byttet min mot den :)

Sorry for OT...men dette er også noe jeg kan tenke meg, dog E34:

touring.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle opplever dårlig service en gang i blant... det er slik man må regne med... om man ønsker å bli tatt på alvor må man vise at man MENER alvor. En genuin interesse for det man kikker på hjelper altid...jeg pleier egentlig å gi selgeren litt for mye håp i begynnelsen, slik at de tror de har et salg på gang ( selv om de ikke har det) har sagt det før... det er ingenting en selger ikke gjør for å få et salg om han tror det er mulig... f.eks låne bort en veldig dyr bruktbil til 2 veldig unge herrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...