B.E.E. Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 Kjørte min E-36 328 på revebanen tidligere i dag, og etter noen runder på banen kom det en kraftig tikkende lyd fra motoren. Bilen hørtes ut som en traktor under kjøring og på tomgang. lyden kom fra området innsugsmanifold/topp i bakkant av motoren. Etter å ha latt bilen stått en stund kjørte jeg normalt i ca 10 minutter, og da forsvant lyden. Hva har forårsaket dette? Er det dette farlig for motoren, og hva kan evnt. gjøres for å forebygge en slik lyd i fremtiden? Har jeg på noen måte skadet motoren som følge av kjøring på høye turtall?
Scirre Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 hmm.. jeg kjørte bilen min ganske hardt på snøen litt tidligere i vinter, da ble motor ganske varm og jeg hadde tikkingen samt vannet kokte.. lot den stå å kjøle seg ned i en halvtime / 3 kvarter, tikkinga var der fortsatt, kjørte hjem, parkerte, og dagen etter var tikkinga borte igjen.. min var en e30 323
Bmw323i Skrevet Mars 26, 2006 Skrevet Mars 26, 2006 på e36 er det hydrauliske løftere, dvs de justerer seg selv. det eneste, så vidt jeg vet om så kan gi tikkelyder er dysene og ventilene. når du kjører hardt så renner olja lettere, og det kan ha vært nok til at ventilene tikket litt. men da burde den tikket oftere :S
Espen M33 Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Kjørte min E-36 328 på revebanen tidligere i dag, og etter noen runder på banen kom det en kraftig tikkende lyd fra motoren. Bilen hørtes ut som en traktor under kjøring og på tomgang. lyden kom fra området innsugsmanifold/topp i bakkant av motoren. Etter å ha latt bilen stått en stund kjørte jeg normalt i ca 10 minutter, og da forsvant lyden. Hva har forårsaket dette? Er det dette farlig for motoren, og hva kan evnt. gjøres for å forebygge en slik lyd i fremtiden? Har jeg på noen måte skadet motoren som følge av kjøring på høye turtall? Ja bevares. Jeg har hørt utrolig mange M52 som tikker etter banekjøring, så man må vel nesten si at det er normalt. Tror heller ikke det er noe farlig, men jeg VET ikke det med sikkerhet.
P.I.B Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Er nok "normalt" med litt tikking etter bankjøring ja. Ventilløfterne som bråker. Er nok ufarlig
bimmerdude Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Er kanskje fordi man får høyere trykk på ventilløfterne ved høyt turtall noe som presser de hardere sammen. Spesielt hvis de er litt slitt får man vel tikkelyd da. Hvor langt har motoren og bilen gått forresten? Var det ikke en ombygd bil dette her?
B.E.E. Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Skrevet Mars 27, 2006 Stemmer at den er ombygd. Motoren har gått 100.000.-garantert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå