Gå til innhold

Bilen blir ikke varm på tomgang?(Varme apparatet)


elementz
 Share

Anbefalte innlegg

ja.. kjølevæske nivået er fint jah.. jeg luftet godt en annen dag i uka..for da ble ikke bilen varm i det hele tatt..

nå er boblene borte.. og det forsvinner ikke kjølevæske lenger..men den blir bare varm på litt turtal..dvs normal kjøring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kranen(e) på torpedoveggen, ved siden av bremsekraftforsterkeren. Ta denne løs og se om det er skitt og lort som har satt seg i slangene inn og ut på den. Dette bruker å være et typisk problem, spesielt hvis det ikke har blitt byttet kjølevæske regelmessig.

Sjekk også om kranen(e) fungerer slik de skal, få en assistent til å slå på tenning og betjene varmeapparatet mens du ser om kranen(e) åpner/lukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmms, så jeg kunne spart noen hundre kroner i bensin ved å sjekke disse tingene før jeg lot bilen stå en helg med motoren på for å fjerne kondens å dritt i bilen. uff. fikk litt sjokk da jeg etter 2 dager gikk bort til bilen å fikk se det var is på rutene å den var like kald inni. men hvor sitter pollen fillteret?

Akkurat nå er bilen på takst etter at ei dame ikke skjønte vikeplikten sin :( savner den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...