Gå til innhold

Elektrolyse for rustfjerning

meldis
 Share

Anbefalte innlegg

I fjor en gang så var jeg inne på sidene til en som holdt på med restaurering av en BMW 2000(mener det var det) Han hadde en svært så rusten manifoil som han måtte få vekk all rusten av. Han hadde på disse sidene guide for hvordan lage ditt eget elektrolysebad for fjerning av rust. Manifoilen så svært så fælt ut, men etter elektrolysen så var den nesten helt blank. Har nå Google og søkt i alle mulige forum for å finne dette igjen uten resultat. Håper noen har sett dette og kan hjelpe å spore opp igjen sidene. Har nemlig en manifoil som skulle hatt et bad.

Systemet var laget av en stor plastbalje med en metallisk rist i bunnen(trenger å vite hvilket metall, alu?). Baljen var fylt med saltvann tror jeg. Videre hengte han opp manifoilen i armeringsjern slik at den svevde i væsken. Han brukte så en batterilader/booster til å drive elektrolysen ved å koble ene polen til risten i bunn og ene til armeringsjernet som holdt manifoilen. Våger ikke å sette i gang med dette før jeg vet litt mer.

Dersom noen har peilig på elektrolyser eller har fjernet rust med denne metoden så gi en lyd og beskriv metode og resultat.

Takk

Ser ut som jeg klarte i finne en guide selv :)

http://www.cadvision.com/blanchas/54pon ... uster.html

Lar likevel posten være siden det kan være svært så nyttig for noen av oss bilfrelste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...