Halvtann Skrevet Mai 3, 2006 Skrevet Mai 3, 2006 Wûrth sin diagnoseteste kommer opp med Kamsensor på både kam og veiv sensorfeil. Tror dette gjelder m50 og m52. Får håpe du finner ut av dette, lykke til...
tmp Skrevet Mai 3, 2006 Skrevet Mai 3, 2006 Jeg så de tok testen idag, og da kom det opp veivaksel-sensor. Om den var helt defekt, står det ikke, men det står at noe er feil med den. Bilen min gikk som bare det, men som sagt, tungstartet og rufsete gange.. Etter byttet ble den tipp topp!!
aloebiz.net Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Skrevet Mai 3, 2006 Glimrende Noen som vet delenr på veivsensor til 97 523ia e39 M52B25 motor.. Finner den ikke på GS...
Halvtann Skrevet Mai 4, 2006 Skrevet Mai 4, 2006 Veiv føler nr. 12 141 703 277 (09/98) Tror det skal være denne.
aloebiz.net Skrevet Mai 31, 2006 Forfatter Skrevet Mai 31, 2006 Problem løst!! Har byttet Kam og Veivsensor! FYI, dere med samme symptomer
hav Skrevet Juni 1, 2006 Skrevet Juni 1, 2006 Problem løst!!Har byttet Kam og Veivsensor! FYI, dere med samme symptomer Hei Grattulerer!!!! Har samme problemet på min, gjorde du jobben selv? Tenkte om du hadde noen bilder osv, kunne få gjort dt selv jg oxo.. mvh Hav
aloebiz.net Skrevet Juni 1, 2006 Forfatter Skrevet Juni 1, 2006 Kamsensoren sitter bak den runde VANOS solenoiden på høyre side av motoren (Når du står med hodet ned i motorrommet). For å bytte den må du skru av den solenoiden, ta av oljerøret til VANOS, ta av lokket til oljefilteret og løsne av røret til veivhusventilasjonen. Kam og veivsensor sitter plugget ved siden av hverandre under innsuget. Du kommer til hvis du har tynne armer. Pass på tiltrekningsmomentene! 10NM tror jeg det var. Ha på litt blå locktite på skruen til sensoren. Vær FORSIKTIG med den! Tror nok den er følsom for statisk el. Her er et bilde av hvor Kam-sensoren sitter (Ringet rundt med rødt): Veivsensoren sitter foran på motoren på venstre side av reimskiva på veiva. Demonter viskosevifta (32mm fastnøkkel, Gjengene er Links! Ta en hammer og bank forsiktig på nøkkelen for å løsne den) og plastdekselet rundt for å komme til. Ledningen sitter i en kabelholder montert på termostathuset med noen klemmer(?) og kabelen går inn på samme sted som kamsensoren. Merk deg hvor kam og veiv er plugget i så du ikke koble de feil!
aloebiz.net Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Skrevet Juli 7, 2006 Problem løst!!Har byttet Kam og Veivsensor! FYI, dere med samme symptomer Hei Grattulerer!!!! Har samme problemet på min, gjorde du jobben selv? Tenkte om du hadde noen bilder osv, kunne få gjort dt selv jg oxo.. mvh Hav Hvordan går det med bilen din? fått byttet sensorene?
hav Skrevet Juli 7, 2006 Skrevet Juli 7, 2006 Problem løst!!Har byttet Kam og Veivsensor! FYI, dere med samme symptomer Hei Grattulerer!!!! Har samme problemet på min, gjorde du jobben selv? Tenkte om du hadde noen bilder osv, kunne få gjort dt selv jg oxo.. mvh Hav Hvordan går det med bilen din? fått byttet sensorene? Hei Nei har ikke fått gjort det ennå...har rett å slett ike tid pga jobber så mye.Skal sende bilen inn til service før oktober så da regner jg med at jg ordner det... mvh Hav
aloebiz.net Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Skrevet Desember 15, 2006 Problem løst!!Har byttet Kam og Veivsensor! FYI, dere med samme symptomer Hei Grattulerer!!!! Har samme problemet på min, gjorde du jobben selv? Tenkte om du hadde noen bilder osv, kunne få gjort dt selv jg oxo.. mvh Hav Hvordan går det med bilen din? fått byttet sensorene? Hei Nei har ikke fått gjort det ennå...har rett å slett ike tid pga jobber så mye.Skal sende bilen inn til service før oktober så da regner jg med at jg ordner det... mvh Hav Nå! Statusoppdatering!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå