Gå til innhold

Lyktespyling fungerer ikke på E39! *Problem løst!*


Øyvind
 Share

Anbefalte innlegg

I instruksjonsboka til bilen står det at lyktespylingsanlegget startes hver femte gang man bruker rutevaskeanlegget/intensiv-vaskeanlegget når frontlysene er tente.

Jeg får ikke dette til å virke, det kommer i alle fall ikke noe spylevæske på lyktene når jeg prøver å spyle ruta.

Hva kan være feil, hva kan jeg gjøre for å finne ut av dette? Er det noen her som kan hjelpe meg med dette? Noen som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min har slangen til lyktespylerne løsnet eller sprukket...spylevæsken renner bare på bakken...nå begynner det å bli levelige temperaturer ute slik at jeg kan få fikset dette..kan tenkes at dette også har skjedd i ditt tilfelle?!?

stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... det er mulig. Får prøve å se etter en løs eller sprukket slange...

Takk for raskt tips! :)

Er det vanskelig å finne disse slangene til dette systemet? Hvor ligger di, og hvor er pumpen som leverer spylevæsken til dysene på fangeren :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er en pumpe, samme som til vindusspylerne, hvordan kan det da virke sånn at det kommer spylevæske til lyktespylerne hver femte gang man trykker på spyleknappen... :?::)

Jeg er nokså sikker på at det må være to pumper...

:?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Problem løst :!::D

Det var en slange som var løs/hoppet av.

Jeg tok av det runde plastlokket som sitter nede i motorrommet, bak den høyre frontlykta (jeg tror dette er et luftinntak til modeller med V-8 motor, 540i og M5) under dette lokket, nede i rommet der fikk jeg øye på en slange som var løs.

Denne skal gå inn på en hvit kobling/skjøt, jeg fikk av en liten sort klips på denne koblinga, koblet den fra og fikk den tredd innpå den løse slangen. Jeg måtte dra den slangen litt ut og opp gjennom hullet for å få tredd inni denne koblings-dingsen. Etterpå satte jeg sammen koblinga nedi hullet og satte på plass denne sorte lille klipsen/låsen.

Fiks ferdig :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...