Gå til innhold

Hvem har bygd motoren i Hafsengen sin WRC bil?


Hylland
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en litt heftig diskusjon som endte med ett slag på trynet på en fuktig lørdagskveld/natt.

Var en tulling som mente at Jenspeed Engineering hadde bygd motoren i bilen til Hafsengen. Så sa eg at det var lite sannsynlig, for det var jo en orginal WRC bil, så tvilte egentleg litt på at en nordmann kunne ha bygd motoren til C.Saints... Men som sagt: kven har bygd motoren i Hafsengen sin bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo ikke dette en org. wrc bil nå lenger. mener jenspeed har hatt en finger med i spillet for å få pressa ut de 700hestene han har. hvor mye han har gjort, og hvor mye hafsengen har gjort evnt. en 3.part aner jeg ikke, men sto det ikke "jenspeed enginering" på toppen hans før kræsjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velfortjent slag på trynet med andre ord? Eller var det han som hadde rett som fikk slaget? :lol:

WRC-motorene gikk nok ikke mange km før de ble tatt fra hverandre, og uansett så har de jo langt fra 6-700hk pga. luftrestriksjoner (snakker vel ca. 300), så noen måtte jo ha rørt motoren i ettertid uansett om det var en WRC-motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WRC-motorene gikk nok ikke mange km før de ble tatt fra hverandre, og uansett så har de jo langt fra 6-700hk pga. luftrestriksjoner (snakker vel ca. 300), så noen måtte jo ha rørt motoren i ettertid uansett om det var en WRC-motor.

Det kan hende, men motorene som gikk til wrc hadde lavere tolaranser enn de som ellers gikk til gatebruk. Så selv om motorene ikke ga mer enn 300 hk, hadde de helt andre momentkurver enn gateversjonene.

Denne siden forklarer forskjellen mellom homologeringsmodellen og WRC-modellen. Merk at motoren er "heavily modified", og det er lite sannsynlig disse motorene ble solgt til gatebruk. Men at de senere ble brukt i lavere rallyklasser - og så kjøpt av private er en mulighet.

"Ford Motorsport claim a 3s 0-100 Km/h in any conditions (including gravel)!" :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velfortjent slag på trynet med andre ord? Eller var det han som hadde rett som fikk slaget? :lol:

WRC-motorene gikk nok ikke mange km før de ble tatt fra hverandre, og uansett så har de jo langt fra 6-700hk pga. luftrestriksjoner (snakker vel ca. 300), så noen måtte jo ha rørt motoren i ettertid uansett om det var en WRC-motor.

Var nok eg som fekk ein på tryne, og eg hadde feil... Men historien var ikkje heilt slik som eg sa det da... Han eg diskuterte med hadde ein venn som vart veldig provosert når eg sa kva eg meinte om Ford osv og at eg hadde vanskelig for å tru at det var Jenspeed som hadde tukla med Hafsengen sin bil... Så denne vennen til han eg diskutere med begynne å provosere litt då, så kalle han meg stygg... Så seie eg: Viss du er det dei kaller skjønnheit, så e eg FAN MEG GLA EG E STYGG... Hehe... Alle lo og rett etterpå SMOKK!!! Han slo som eit kvinnfolk og eg blødde som eit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...