Hylland Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Hadde en litt heftig diskusjon som endte med ett slag på trynet på en fuktig lørdagskveld/natt. Var en tulling som mente at Jenspeed Engineering hadde bygd motoren i bilen til Hafsengen. Så sa eg at det var lite sannsynlig, for det var jo en orginal WRC bil, så tvilte egentleg litt på at en nordmann kunne ha bygd motoren til C.Saints... Men som sagt: kven har bygd motoren i Hafsengen sin bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Intressant spørsmål det der faktisk! Hadde jo vært morsomt å vite! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Nå er jo ikke dette en org. wrc bil nå lenger. mener jenspeed har hatt en finger med i spillet for å få pressa ut de 700hestene han har. hvor mye han har gjort, og hvor mye hafsengen har gjort evnt. en 3.part aner jeg ikke, men sto det ikke "jenspeed enginering" på toppen hans før kræsjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 Håper du har feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
J Naustdal Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 det er jenspeed som har bygd motoren til hafsengen. det er ikkje same motoren som c. sainz brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 De motorene Carlos Sainz brukte i sin tid, er nok skrotet for lenge siden. Det var karosseriet fra bilen som var i hans besittelse i en gyllen tid på 90-tallet. Jenspeed Engineering har tatt i motoren ja. Her er et bilde fra '97, da Sainz kjørte bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 Kor er motoren som stod i bilen til C.Saintz då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Motorene som ble brukt i WRC, ble nok sendt inn til Cosworth fortløpende. Der ble motorene plukket ned og evaluert. Jeg tviler på at de ble solgt videre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Man Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 http://www.gatebil.no/index.php?objectid=621&pageid=153&offset=10 tror nok jenspeed og gundersen motorsport har en finger med i spillet her ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Velfortjent slag på trynet med andre ord? Eller var det han som hadde rett som fikk slaget? WRC-motorene gikk nok ikke mange km før de ble tatt fra hverandre, og uansett så har de jo langt fra 6-700hk pga. luftrestriksjoner (snakker vel ca. 300), så noen måtte jo ha rørt motoren i ettertid uansett om det var en WRC-motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nino Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 det er jenspeed engineeringja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Jepp, Til og med JEG vet at det er Jensspeed:lol: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trotto Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 WRC-motorene gikk nok ikke mange km før de ble tatt fra hverandre, og uansett så har de jo langt fra 6-700hk pga. luftrestriksjoner (snakker vel ca. 300), så noen måtte jo ha rørt motoren i ettertid uansett om det var en WRC-motor. Det kan hende, men motorene som gikk til wrc hadde lavere tolaranser enn de som ellers gikk til gatebruk. Så selv om motorene ikke ga mer enn 300 hk, hadde de helt andre momentkurver enn gateversjonene. Denne siden forklarer forskjellen mellom homologeringsmodellen og WRC-modellen. Merk at motoren er "heavily modified", og det er lite sannsynlig disse motorene ble solgt til gatebruk. Men at de senere ble brukt i lavere rallyklasser - og så kjøpt av private er en mulighet. "Ford Motorsport claim a 3s 0-100 Km/h in any conditions (including gravel)!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 "Ford Motorsport claim a 3s 0-100 Km/h in any conditions (including gravel)!" hvis det stemmer, så er det imponerende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet April 4, 2006 Forfatter Share Skrevet April 4, 2006 Velfortjent slag på trynet med andre ord? Eller var det han som hadde rett som fikk slaget? WRC-motorene gikk nok ikke mange km før de ble tatt fra hverandre, og uansett så har de jo langt fra 6-700hk pga. luftrestriksjoner (snakker vel ca. 300), så noen måtte jo ha rørt motoren i ettertid uansett om det var en WRC-motor. Var nok eg som fekk ein på tryne, og eg hadde feil... Men historien var ikkje heilt slik som eg sa det da... Han eg diskuterte med hadde ein venn som vart veldig provosert når eg sa kva eg meinte om Ford osv og at eg hadde vanskelig for å tru at det var Jenspeed som hadde tukla med Hafsengen sin bil... Så denne vennen til han eg diskutere med begynne å provosere litt då, så kalle han meg stygg... Så seie eg: Viss du er det dei kaller skjønnheit, så e eg FAN MEG GLA EG E STYGG... Hehe... Alle lo og rett etterpå SMOKK!!! Han slo som eit kvinnfolk og eg blødde som eit! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå