Bimmerlars Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Hva koster det sånn ca.(eller eksakt ) å få tilsendt et M30 svinghjul fra Sverige til Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxyopia Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Jeg fikk en pakke på nesten 25kg fra PPF, dette kosta meg ca 400 SEK. Tror du kan sjekke prisen på posten.se? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Sjekk også om du evt kan få den sendt til strømstad, for så at du henter den selv der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 400,- for 25kg var billig da! Ble det da sendt fra PPF til Bergen? Kan hendte det på Strømstad ja, bare det å få noen til å kjøre ditt... Finner ut hva det koster å sende det hjem først, så får jeg se hvor mye jeg sparer på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oxyopia Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Jeg hadde oppgitt mottaker adresse i Bergen til PPF, men tollvesenet sendte det hjem til min folkeregistrerte adresse i Sogndal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 Okey. Men når jeg handler brukt privat, så betaler jeg vel bare det det koster for svinghjulet til selger + det det koster å sende det med posten? Ikke noe moms eller toll? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Tror du burde ringe til tollvesnet for å dobbeltsjekke det der med merverdiavgift på det. Kan nemlig godt hende det kommer på, selv om produktet evt er brukt. Må huske på vi lever i Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 Ja, er derfor jeg er skeptisk... Forbanna avgiftskåte landet her så må man passe seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Under 1000kr så er det ikke moms. Da står det en fin klistrelapp med "Ikke momspliktig". Det betyr at du gir selger beskjed om å sette verdien ned til under 1000kr om du da betalte over det. Store/seriøse firmaer setter vanligvis ikke ned tollverdien da de kan havne i problemer, mens mindre/private er det som regel ikke noe problem å sette lavere verdi. Siste jeg har hørt da er at tollvesenet kan ved mistanke om fusk skaffe seg myndighet til å gå inn å sjekke hvor mye som har gått ut av kontoen din og da kan du jo slite litt.. Men det er nok bare ved større beløp tenker jeg, kan aldri tenke meg de gidder å gjøre noe når det bare er snakke om et par tusenlapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet April 3, 2006 Forfatter Share Skrevet April 3, 2006 Skal nok klare å slippe momsen jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Denne 1000,-grensen din, stian... Hva gjelder dette på? Brukte varer? Nye varer? Varer innen en gitt kategori (motor, elektronikk, etc)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Gave under 1000 kr er ikke tollpliktig. tror også elektronikk er det samme. Ellers er vare med verdi over 200 tollpliktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå