KriZ87 Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Som Tema tilsier sliter jeg med negativ camber på Z3`en min. Hva kan jeg gjøre med det? Bilen er en 1.8 98 modell som er senket 40/40 med B&G fjærer.. Kan prøve og ta noen bilder i morgen..
///Magnus Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Er det ikke bare å ta en firehjulskontroll på den da? Eller mente du rent fysisk hva du skulle gjøre selv..?
elementz Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 4hjulskontroll ja.. er vell 700kr+pris for eventuelle endringer på verksted..
///Magnus Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Ja, om du ber dem gjøre det så. Retter alle mulige vinkler hjula kan stå feil.
KriZ87 Skrevet April 4, 2006 Forfatter Skrevet April 4, 2006 Men er det noe justeringsmuligheter på Z3`en da?
Lien Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Trodde Z3 hadde bærearmer fra E30 jeg? I såfall er det ikke noe justering. E36 har noe men ikke så mye som oftest skal til..
peter Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 nu e vel ikke bakstellet typelikt e30 men nesten ja. vil mene du må skaffe deg eksentriske bærearmsforinger for å kunne justere camer bak på z3
M6 Bjørn Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Som Tema tilsier sliter jeg med negativ camber på Z3`en min. Hva kan jeg gjøre med det? Bilen er en 1.8 98 modell som er senket 40/40 med B&G fjærer.. Kan prøve og ta noen bilder i morgen.. Typisk problem på senka Z3 dette....går ikke ann og justere. Det eneste som hjelper er som sagt eksentriske foringer.
KriZ87 Skrevet April 5, 2006 Forfatter Skrevet April 5, 2006 Hvor burde jeg bestille disse fra? Koster 450kr stk hos GS.. Billigere andre steder? Trenger bare bak sant?
Sevenord Skrevet April 5, 2006 Skrevet April 5, 2006 Er dette noe som gjør at jeg feks ikke får godkjent firehjulskontroll, og/eller godkjenning av senkesett på biltilsynet? (altså om negativ camber kan føre til det)
peter Skrevet April 5, 2006 Skrevet April 5, 2006 pga kostnad som kommer av dekk, bør du skifte til eksentriske foringer når du en gang skal skifte disse. men nei du får bilen godkjent uten disse.
-fek- Skrevet April 6, 2006 Skrevet April 6, 2006 Er ikkje vanskeleg, men du må sette foringen inn i rett posisjon for å få den rette hjulstillingen, dette kan vera litt vrient siden du kan risikere å øydelegge foringen når du tek han ut, slek har vertfall eg forstått det http://e30m3performance.com/tech_articl ... c_bush.htm her står det litt K-mac selger dette.. http://k-mac.com/ koster litt, men det er nok billigare enn å slite ut noken sett emd dekk i året
Lien Skrevet April 6, 2006 Skrevet April 6, 2006 Hvor mye negativ camber kan du ha før det begynner å bli veldig mye slitasje på dekk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå