maartn Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Instrumentene mine detter av å til helt ned, og alle feil kodene lyser, så bare detter ting tilbake som normalt igjen.. detter ut og inn.. det skjer av å til.. hva kan dette være?
eriklepe Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Instrumentene mine detter av å til helt ned, og alle feil kodene lyser, så bare detter ting tilbake som normalt igjen.. detter ut og inn.. det skjer av å til.. hva kan dette være? Det lever nok ikke så lenge det instrumentet ditt da! Står det PPPPP der hvor km stand skal stå når det detter ut? skaff deg et brukt et, ring osbildeler.
Pedi Skrevet April 8, 2006 Skrevet April 8, 2006 Da sliter dere nok med printkorta deres.. Er ikke dette et typisk E36-problem gjennom alle år da??
eriklepe Skrevet April 8, 2006 Skrevet April 8, 2006 jepp, noen uker til nå så detter alt ut. Kun turteller virker. Da står det PPPPP......
Zara Skrevet April 9, 2006 Skrevet April 9, 2006 jepp, noen uker til nå så detter alt ut. Kun turteller virker.Da står det PPPPP...... Uff da..høres lite bra ut.. hva koster det å fixe dette da?..
eriklepe Skrevet April 9, 2006 Skrevet April 9, 2006 jepp, noen uker til nå så detter alt ut. Kun turteller virker.Da står det PPPPP...... Uff da..høres lite bra ut.. hva koster det å fixe dette da?.. betalte 1500,- for et brukt fra OSbildeler sikkert ikke vanskelig å finne brukt til en 318, var litt værre til min 325tdw...
Lien Skrevet April 9, 2006 Skrevet April 9, 2006 Jeg betalte 1400 for et brukt et fra GS og 500 for kodinga av instrumentet..
frodem3 Skrevet April 11, 2006 Skrevet April 11, 2006 Har samme problemet med 96mod m3 men har ikke sett noe til pppp. Må være dårlig kontakt et sted , slår jeg løst på dashen så kommer det tilbake
Zara Skrevet April 22, 2006 Skrevet April 22, 2006 Onkelen min hadde visst samme problem med sin bmw.. (for leenge siden ) og han fikset det ved å få noen til å "skru" på/ feste ledningene bak kontrollpanelet... trengte ikke kjøpe noe printkort
^Jalla^ Skrevet April 23, 2006 Skrevet April 23, 2006 Hvis printkortet er problemet, så er det ikke så vanskelig å lodde over det med en stø hand og litt tålmodighet. Penger å spare på det. Gjorde akkurat det med mitt eget og det har aldri funket så bra som nå.
Zara Skrevet Mai 2, 2006 Skrevet Mai 2, 2006 men hvordan kommer jeg til bak der? hvor mye må jeg "ha vekk" for å nå til?.. og hvordan gjør jeg det..?
^Jalla^ Skrevet Mai 4, 2006 Skrevet Mai 4, 2006 men hvordan kommer jeg til bak der? hvor mye må jeg "ha vekk" for å nå til?..og hvordan gjør jeg det..? Du må fjerne dekslene rundt instrumentene. Når du har skrudd løs instrument"boksen" så må du lirke den litt ut på en side, ta av kontakten, inn med den igjen for så å ta den ut på andre siden og ta av kontakten. Det er en ledning som blir stående igjen for den er festet inne i boksen. Derfor får du ikke ut hele instrumentet og blir nødt til å dele det. Så må du skru ut skruene slik at du får delt hele boksen. Det gjør du på samme måte som når du tar av kontaktene, det går akkurat såvidt Litt kronglete å komme til men det går. Du kan vel eventuelt ta av rattet så alt går litt lettere. Så er det bare frem med loddebolten og kjøre på. Hadde også et problem med at instumentene fusket. Tankmåler som viste full tank før bilen ble varm. Dette løste jeg ved å sette på en mutter på skruen bak måleren og stramme til den viste normalt. NB: Dekselet som ligger rett under instrumentene er festet med muttere på baksiden og kan skrus ut for hånd, vanskelig å finne hvis du ikke er klar over det.
maartn Skrevet Mai 29, 2006 Forfatter Skrevet Mai 29, 2006 Mitt har sluttet å tulle nå, har ikke hatt noe problemer på lenge. (heldigvis) =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå