rayman85 Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 er det noen som har erfaring med 60mm senking foran på e36 sedan 4 syl? må jeg også skjifte demperene, eller går det med di org demperene?
Tore Diesel Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Vil tro du bør bytte dempere ved såpass mye senking ja. Dersom du ikke gjør det, vil det nok ikke gå lenge før du må bytte dempere likevel.
Ballder Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Du må skifte dempere også. Fjærene blir liksom litt løse før demperne stopper opp. Tror også de bunner alt for tidlig.
rayman85 Skrevet April 4, 2006 Forfatter Skrevet April 4, 2006 Du må skifte dempere også.Fjærene blir liksom litt løse før demperne stopper opp. Tror også de bunner alt for tidlig. er det noe du har erfart, med at bilen bunner ved 60mm senking?
Ballder Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Nei. Men at fjærer rett og slett detter av har jeg erfart.. Seff ikke foran. Men der har dem en tendens til og havne litt galt og i verste fall sprette på utsiden. Inte bra med fjærer rett opp i innerskjermen. Spess ikke med Macperson og slalomkjøring.
rayman85 Skrevet April 4, 2006 Forfatter Skrevet April 4, 2006 viss fjæren skal dette av (bak) å hoppe ut av skålene framme, så må jeg jo nesten hoppe over fartsumpene for å få det til
Ballder Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Ja.. Eller ligge på siden midt i krysset etter et uheldig møte med folk som ikke vet hva vikeplikt er.. Ser liksom noe dumt ut med halve understellet liggende rundt om kring da vet jeg. Kan fort få håpløse spørsmål som kan være av intresse for de som betaler slike sammenkomster. Værre om det er dødsulykke....
bimmerdude Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Hvis det er spenn når du monterer de så detter de ikke av. Må for all del ikke montere fjærer som sitter løst når bilen er jekket opp. Men.. det jeg opplevde med bare 30 mm senkning er at demperne bunner. Er ikke så nøye at demperne blir ødelagt. ER mye verre med at du får skikkelig harde slag opp i karosseriet som kan føre til skader.
Kentan-racing.com Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 For guds skyld bytt dempere å.. skal du først ned på 60 mm senk så bør du bytte dempere.. seff kan man korte inn demperen og dreie ned yterste delen på stangen og lage nye gjenger.. har selv gjort dette med et sett dempere.. men e vil sterkt anbefale og ikke prøve! dette krever en GOD del ressurser og MYE tid.. enkleste vil jeg si er og kjøpe enten en komplett senkesett på den høyden du vil MED dempere.. eller du rett og slett kjøper et justerbart senke sett.. Har også for meg at det er en knall på dette forumet som selger forholdsvis billige justerbare senke sett! Et billig justerbart er bedre en orginale dempere og en jææævli kort fjær.. har selv sittet på i en bil som gjikk 4 runder på taket takket være en gluping som tenkte: hmm billi senke sett.. de kjøper e.. så kjøper e dempere når e får ferie penger til sommern.. resultatet var en nesten dødsulykke! ene fjæra reiste og den andre reiste å i samme slengen.. seff bake da men,. resultatet var at vi gikk av veien i en sving i 120! Kentan
ropa Skrevet April 5, 2006 Skrevet April 5, 2006 Kjøpte kun fjærer (50-20) fra eikermotorshop til 998kr (B+G sportssprings) , dem bunna aldri.. men skal kjøpe komplett sett (neste gang) vis det rett og slett er farlig og bare kjøpe fjærer.. Eller kommer det an på hvordan demper man har
R Andersen Skrevet April 5, 2006 Skrevet April 5, 2006 resultatet var at vi gikk av veien i en sving i 120! Kentan så du tror ikke at for høy fart var en årsak til at dere kjørte av veien..
Kentan-racing.com Skrevet April 5, 2006 Skrevet April 5, 2006 seff er allti fart en årsak.. men uansett.. med min egen bil og oppsett holder jeg glatt en 165 igjenom denne svingen.. saken var at da vi kom inn i svingen og fjærene løsnet ble det vel en slags kunstig kakk eller noe i hele bilen og i å med vi hadde full bil så fikk sjåføren sladd.. du vil bare ikke at fjæra løsner i fart.. Nå skal ikke jeg si at det er livsfarlig.. men på denne bilen var det farlig.. saken var at fjærene fremme og bake var skikkelig korte.. fremme bunna den på demperene.. det er greit.. sliter mere på karosseriet men ingen dødsfelle akkurat.. men bake så var dem så korte at straks du omtrent løftet med en hånd i hjulbuen så hørte du fjæra va løs.. klart at når vi runda svingen der i den farta og fjærene da på en eller annen måte løsnet og reiste sin vei så går det gale.. Men vet om andre som kjører med korte fjærer og det går bra.. men bilene er ikke gode og kjøre.. støtdemperne går sønd fort som f. og synes de er noen baljer og kjøre.. se slik på det etter min mening: senke sett type fast senking: 1000 kr.. billig justerbart så du får nøyakti der du vil..: 4500-5500 ? pluss mye mere kjøreglede.. end.. Kentan
rayman85 Skrevet April 5, 2006 Forfatter Skrevet April 5, 2006 du skrev at det var en knall som solgte justerbart til en billig penge, vet du hva brukernavnet hans er? var inne på siden din : www.kentan-racing.com hvilken frontfanger er det du har? kerscher? eller etterligning? vet du hvor høy fangeren er?
Kentan-racing.com Skrevet April 6, 2006 Skrevet April 6, 2006 Heisan..er ikke hjemme akkurat nå men kan måle når jeg komer hjem.. kercher er merket på den ja.. hmm mr_bmw har jeg for meg at selger.. prøv denne tråden jeg fant: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=19169 Men kan få målt fangeren når jeg er hjermme igjen.. Kentan
Naitsirk Skrevet April 6, 2006 Skrevet April 6, 2006 kjører med eibach 50/50 , ingen problem, ønsket det var 60/60 eller justerbart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå