Gå til innhold

Service intervaller på e36


320it
 Share

Anbefalte innlegg

Har nettopp anskaffet meg en 320 it.

Bladde i gjennom service heftet,

der var tatt inspection 1 ved 30000km, og inspektion 2 ved 75000

begynner å kure på om de har hoppet over noen servicer?

bilen har gått 115000 nå.

hvor lenge skal det egentlig være mellom inspektion 1&2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jrg tror intrvallene er på 15 000km. I hverfall det jeg hadde på min. Kan jo ha tatt servicer "svart". Det hender det skjer, men da burde du fått noe bekreftelse fra noen at dette er tilfellet. Litt uggent å finne ut slik etter du har anskaffet bilen. Ring tidligere eier/selger, og konfronter ham. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30.000 km er vanlig mellom servicene det,men det skulle vært oljeskift mellom der.Tipper at det også er gjort et eller annet sted men at det ikke ert stemplet. Den måler servicene etter bensinforbruk slik at ved pen kjøring med varm motor kan du kjøre ganske langt mellom servicene.

På eldre modeller ble det tatt hensyn til bl.a motortemp. antall start, turtall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså du kan ikke regne med at alle servicer er fulgt på en så gammel bil. Du merker det på bilen om den er i dårlig forfatning. Slik som min bil; Der ble siste service gjort på 115 000km og etter det er det gjort "privat" uten noe stempel men bilen er fortsatt veldig strøken for alderen og 210 000 km på telleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

poenget er at selger påstod at alle servicer var fulgt.

fikk ikke sett i serviceheftet før i ettertid, og da så jeg at det ikke var tatt noen service siden 75000 km, synes bare 2 servicer på 115000 km høres lite ut.

men det kan stemme eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...