Gå til innhold

Godkjenning av bredere dekk/felger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer det med 235(eventuelt 225)/50-16 og 255(eventuelt 245)/50-16 på bilen min? Og vil jeg få det godkjent hos biltilsynet?

Takker for alle svar :D:D:D

Skrevet

Så må du huske å sjekke ET da innpress på felg. hva som er minimum til maximum.. Alt i mellom er lovligt.. spør på biltilsynet om du er usikker,de hjelper deg med det. Så er det vel noe med hvor breie dekk du kan ha på de forskjelige senkesett også,det skal stå i tuv papirene.

Skrevet

Du kan endre rulleomkretsen med inntil 5%. Du kan selv regne ut hva som går her http://www.toyotaextreme.dk/daekregn.asp ut i fra orginaldimensjonen som står i vognkort/dørkarm.

Jeg har fått godkjent 225/40-18 på 8,5" felg foran, og 255/35-18 på 10" bak. Innpresset er noen millimeter forskjellig fra orginalt.

Du kan ikke endre sporvidden med mer enn 7,5 mm pr. side. Orginalt innpress på e34 er ET20.

Dessuten bør du ha TUV papirer på felgene dine. Det får du hos en dekkforhandler hvis du mangler det.

Skrevet

Ganske langt nede venstre på denne siden, er det en omregningstabell hvor en fort ser avviket mellom ønsket rulleomkrets og orginalt.

Trykk på Dekkdim. under Teknisk og bare fyll inn tallene på hva dere ønsker. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...