kentivar Skrevet April 6, 2006 Skrevet April 6, 2006 Hei. Har et problem med at bilen(85mod. 320i) nykker når man kjører på lavt turtall, mellom 1500 og 2500. Har sjekket og byttet en go del nå men blir ikke kvitt det. Byttet innsugspakninger i går, trekkte masse falsk luft der og da sjekket jeg alle slanger og slikt. har byttet plugger, rotor og lokk, Ohmet pluggledninger å de ligger godt innen for 5000+-1000. har sjekket motorfester og diverse foringer i ræva å slakk i drivlinje. alt ok der. Så det neste jeg skal prøve er og få lånt meg en luftmengdemåler og teste om det blir bedre. Fordi bilen rykker og bruker 1.2liter på langkjøring og det kan ikke være normalt, har målt giver på termostathuset som styrer kaldstarten og den er ok. så da tror jeg ikke at kaldstarten står på hele tiden. Så jeg tenkte at om LMM ikke funker som den skal eller at den måler feile verdier som sier at den får mere luft enn den egentlig gjør så vill den få mere bensin en den skal ha noe som resulterer i at motoren ikke klarer og forbrenne alt og at den rykker og bruker mere bensin. Høres ikke dette litt logisk ut? Jeg synes at det gjør det da.. Men er det noen andre som har noen ideer om hva feilen kan være og hvordan fixe dette? Takker for alle svar
2RE_Racing Skrevet April 6, 2006 Skrevet April 6, 2006 Høres veldig logisk ut. Men det er ikke alt som er logisk med gamle bmw'er.. Hadde samme problem med min, men det forsvant når jeg bytta motor! Jeg orket ikke bruke tid og ressurser på å finne feilen.. Bytta heller motor, sikkert like billig og fort gjort.. Om det ikke ordner seg med lmm- bytte så får du prøve å låne styringsenheten hos samme bilen.. Du får uansett ha lykke til!
Bmw323i Skrevet April 6, 2006 Skrevet April 6, 2006 jeg har et problem med at den nykker, men det er mellom 1000 og 13oo omdr da, da er det vell kanskje logisk at den nykker. men, hvordan målte du giveren på termostathuset? og, skal ikke du klare å ohme 30000 igjennom ein pluggledning på en seks sylinder?
Kjell Rune Skrevet April 6, 2006 Skrevet April 6, 2006 he he jeg har hatt dette problemet på alle mine e30´r jeg. for og si det på en enkel måte så er det bare slik hos meg, har aldri funnet feilen, og har i grunnen aldri leita heller. men jeg kan tenke meg att det er noe med tenningen da jeg og har byttet alt og det er likens. har og byttet lmm og hjerne men aldri blitt kvitt problemet så jeg har bare latt bilen få nykke litt jeg. kozlig d, ekte e30 følelese.
kentivar Skrevet April 7, 2006 Forfatter Skrevet April 7, 2006 Ekte e30 følelse.. heh. Jeg skal låne meg litt utstyr i dag og sjekke diverse ting, skal sjekke kompen. prøve en annen hjerne og luft mengde måler. å finner jeg ikke feilen så prøver jeg og bytte til ei Motronic innsprut fra en 325i.. hvordan målte du giveren på termostathuset? Se på denne skal ikke du klare å ohme 30000 igjennom ein pluggledning på en seks sylinder? I boka mi til biln så står det 5000+-1000.. gikk bare etter den.
2RE_Racing Skrevet April 7, 2006 Skrevet April 7, 2006 så jeg har bare latt bilen få nykke litt jeg. kozlig d, ekte e30 følelese. Hehe.. Den var god..! Det er jo en del av sjarmen faktisk!!!
kentivar Skrevet April 7, 2006 Forfatter Skrevet April 7, 2006 Syns ikke det er noe sjarmerende det er for jævlig.. 325'en jeg hadde før nykka ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå