Lien Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Er det noe forskjell på ECU eller ledningsnett på M30 og M102/M106 motorene? Har fått tak i en 745i men denne er det satt inn M30 motor fra Hartge. Har lyst til å bytte over igjen til M102/6 men trenger da å vite hva jeg må kjøpe. Trenger jeg bare motoren? Girkasse og andre deler på motoren passer vell overens med M30 etter slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 7, 2006 Forfatter Share Skrevet April 7, 2006 Har lest litt rundt på nettet nå og har funnet mye fint rundt M102 motoren. 3.5 literen som kom i -84 har et turbotrykk på 0.4bar og hvis man skrur opp dette med 0.2bar får man en teoretisk økning på rundt 50hk noe som er veldig bra, særlig med tanke på at motoren kan kjøres med nesten 1 bar uten å gjøre noe ekstra med innmaten i motoren! Jeg har også lest litt rundt dette med manuelle girkasser og 535 kassene skal visstnok klare effekten fra 745i. Eneste man må gjøre er å bygge om til E28 giroverføring og flytte et girkasse feste. Får se hva det blir til men jeg tipper jeg setter inn M102 motor med automat først så får vi se hva jeg syntes om det. Hvis jeg kjøper denne bilen så blir det prosjekttråd av det men jeg er helt avhengig av å finne ut om ledningsnettet på M30 og M102 går om hverandre. Folka på BMWCCN ser ut som har veldig peiling på disse motorene, men det må da være noen her inne som også kan legge ut litt kunnskap Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Største forskjellen i ledningsnettet er nok at 745 kun ble levert med automat kasse.... derfor er ledningsnettet litt anneledes, Ecu også....Men ingen problem og få til med manuell kasse... Anbefaler deg nesten å gå for en m106 motor.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 7, 2006 Forfatter Share Skrevet April 7, 2006 Hvorfor anbefaler du det? Og hva er egentlig forskjellen på de to? Den E23'n jeg har sett på sitter det M30 med automat kasse da.. Vet ikke om det er vesentlig jeg men selger sa at hadde jeg M102/6 motoren kunne denne bare settes rett inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Underspyling og nyere innsprøytning... og 3.4 istede for 3.2.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 7, 2006 Forfatter Share Skrevet April 7, 2006 Ja men da er det jeg har fått tak i siden donorbilen er en -85 745i. M106 kom vell i sent -84 hvis jeg ikke tar helt feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet April 7, 2006 Share Skrevet April 7, 2006 Hvis det ikke var 83? Men det er m106 du har fått tak i da ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet April 7, 2006 Forfatter Share Skrevet April 7, 2006 Kan jeg da plugge denne rett på den eksisterende M30 automatkassen som sitter i nå og bruke det originale ledningsnettet? Eller er det forksjell på M30 automat og M106 automat ledningsnett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå