Gå til innhold

Forskjell på ledningsnett på M30 og M102/M106?


Lien
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noe forskjell på ECU eller ledningsnett på M30 og M102/M106 motorene? Har fått tak i en 745i men denne er det satt inn M30 motor fra Hartge. Har lyst til å bytte over igjen til M102/6 men trenger da å vite hva jeg må kjøpe. Trenger jeg bare motoren? Girkasse og andre deler på motoren passer vell overens med M30 etter slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt rundt på nettet nå og har funnet mye fint rundt M102 motoren. 3.5 literen som kom i -84 har et turbotrykk på 0.4bar og hvis man skrur opp dette med 0.2bar får man en teoretisk økning på rundt 50hk noe som er veldig bra, særlig med tanke på at motoren kan kjøres med nesten 1 bar uten å gjøre noe ekstra med innmaten i motoren!

Jeg har også lest litt rundt dette med manuelle girkasser og 535 kassene skal visstnok klare effekten fra 745i. Eneste man må gjøre er å bygge om til E28 giroverføring og flytte et girkasse feste. Får se hva det blir til men jeg tipper jeg setter inn M102 motor med automat først så får vi se hva jeg syntes om det.

Hvis jeg kjøper denne bilen så blir det prosjekttråd av det men jeg er helt avhengig av å finne ut om ledningsnettet på M30 og M102 går om hverandre.

Folka på BMWCCN ser ut som har veldig peiling på disse motorene, men det må da være noen her inne som også kan legge ut litt kunnskap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største forskjellen i ledningsnettet er nok at 745 kun ble levert med automat kasse.... derfor er ledningsnettet litt anneledes, Ecu også....Men ingen problem og få til med manuell kasse... :wink:

Anbefaler deg nesten å gå for en m106 motor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor anbefaler du det? Og hva er egentlig forskjellen på de to? Den E23'n jeg har sett på sitter det M30 med automat kasse da.. Vet ikke om det er vesentlig jeg men selger sa at hadde jeg M102/6 motoren kunne denne bare settes rett inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...