Ingenteng Skrevet April 8, 2006 Share Skrevet April 8, 2006 Har en kompis som har en e30 325 turbo. han har en vakum verdi på -0.8 på tomgang og han kan få opptil -1 når han slipper gassen ved kjøring. er dette normalt? syns det høres ut som litt vel mye vakum. han får heller ingen lyd fra dump ventilen. hva er feil å hva kommer dette av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 8, 2006 Share Skrevet April 8, 2006 Ingen feil,min ligger på -0,5 på tomgang med lav kompresjon. Hva type dump er det snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet April 8, 2006 Forfatter Share Skrevet April 8, 2006 vi har prøvd turboxs rfl style ventil og en annen av ukjent merke. jeg mener at vakumen på min gamle 325 turbo var også på ca -0.5 og den var ikke kompresjonen senka på. var ivertfall aldri nede på -1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet April 8, 2006 Share Skrevet April 8, 2006 Jo høyere turtall du har når du slipper gassen jo mer vakum får du, går fint å få -1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet April 8, 2006 Forfatter Share Skrevet April 8, 2006 oki. takker:) noen som hvet noe om hvorfor dumpventilen ikke dumper? den er riktig montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet April 8, 2006 Share Skrevet April 8, 2006 Er den justert rett? Og er vacuumledningen koplet til på rett sted? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingenteng Skrevet April 8, 2006 Forfatter Share Skrevet April 8, 2006 vacuumledningen er koblet på slangen mellom innsug å bensintrykk regulator. ja jeg tror den skal være riktig justert. den fungerer ivertfall greit på en golf med 0.5 i turbo trykk. (bimmeren har ca 0.3 til 0.4 i trykk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 9, 2006 Share Skrevet April 9, 2006 er jo ikke sikkert den makter å åpne med feks bare 0.3 i trykk? har et spørsmål eg også, gjelder samme bil og motor! om man har LMM på sugesiden, er det slik å forstå at man ikke kan ha åpen dump montert forran gass spjell? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet April 9, 2006 Share Skrevet April 9, 2006 Jo det kan du selvføgelig ha men den vil jo slippe ut luft som LMM'en har målt at motoren skal ha. Resultatet er at den kan ryke litt i eksosen ved girskifte.. Ingen problem ellers, jeg har selv kjørt med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet April 9, 2006 Share Skrevet April 9, 2006 høres bra ut..då får eg sveise inn muffe til dumpen i påsken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå