Gå til innhold

Bruktbilgaranti


Gjernes
 Share

Anbefalte innlegg

Hva kan man egentlig forvente av en bruktbilgaranti når bilen er 6 år gammel?

Kjøpte meg brukt bil i mars med 6 måneders garanti.

Etterhvert syns jeg det har dukket opp litt lakkskader som jeg ikke har sett tidligere. Ringte firmaet, og de sa at enn kan ikke forvente at bilen er 100% strøken siden den er brukt. Dette forstår jeg jo, men hvor går egentlig grensa på hva som er akseptabelt? Bilen er en 2000 mod 320Ci, 118.500km, som jeg betalte 230.000 for. Da jeg kjøpte bilen tenkte jeg at dette var kansje litt mye for en slik bil, men siden det var bra med utstyr og at det var bruktbilgaranti, så var det kansje verdt det likevell. Klagde på 2 hull i baksete, og disse kunne jeg reparere og sende regningen til forhandleren, men han understreket at han ville ikke erstatte nye bakseter, da kunne han like godt ta bilen i retur, men om jeg fikk de reparert av en møbelsnekker så ville det ikke bli så dyrt.

Noen med erfaringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sån alltids noen foringer som blir slitt med tiden,har jo villa fått sjekka di da,læll om selger har,(sier) gått igjenom bilen.. For foringer er det værste jeg veit om å skiffte. like så bremser klosser skiver har jeg villa sjekket om di er ok. Er mine tips da. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset Terje.

Da jeg snakka med selgeren, ble vi enige om at han ikke skulle utføre noe kontroll på bilen, at jeg heller kunne få 3 måneder ekstra i garanti på bilen.

Men jeg kan jo alltids ordne en kontroll på Reitan auto eller på GS, og om det skulle være noen mangler, så får Tronrud betale disse.

Men det irriterer meg at jeg finner sånn riper her og der på bilen, Frontfangeren lakkerte de før jeg fikk bilen siden den var så "stygg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

irriteranes med riper og sån ja,har jo noen riper jeg og da.(stein sprut) Skal jo være veldig heldig om man finner en brukt bil som ER 100%

Men det kan jo være lurt å ta en kontroll på den da,sia selger ikke gjor det.¨Naf test eller nå sånt. Best å få alt på garantien om det skule vær nå da ja. Men tviler på at dæm finn nå spess. E jo ny bil sån sett så. og voksen kjørt vil æ tru. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbilgaranti går selvfølgelig på det tekniske og ikke det optiske. At det dukker opp riper i ettetid betyr jo heller ikke at de ripene var der da du kjøpte bilen. Og jeg regner med at du kikket på bilen før du kjøpte den?!

Reparere hull i baksetet er enkelt. Kjøp et nytt trekk og lever inn setet og trekket til en møbeltapetserer. Er det skinninteriør, så er det forøvrig ikke så billig, men det er eneste løsning om man vil ha et bra resultat. Man gjør ikke noen "billige" løsninger på en såpass flott og kostbar bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbilgaranti går selvfølgelig på det tekniske og ikke det optiske. At det dukker opp riper i ettetid betyr jo heller ikke at de ripene var der da du kjøpte bilen. Og jeg regner med at du kikket på bilen før du kjøpte den?!

Syk i hode jeg vettu, så jeg casha ut bilen og fikk den sendt oppover på lastebil og tog. Kjøpte den med andre ord usett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbilgaranti går selvfølgelig på det tekniske og ikke det optiske. At det dukker opp riper i ettetid betyr jo heller ikke at de ripene var der da du kjøpte bilen. Og jeg regner med at du kikket på bilen før du kjøpte den?!

Syk i hode jeg vettu, så jeg casha ut bilen og fikk den sendt oppover på lastebil og tog. Kjøpte den med andre ord usett

Jeg har og kjøpt noen biler usett. Jeg har sikkert vært heldig, for alle gangene har jeg fått det som selger har sagt jeg skulle få.

Men man har absolutt ingenting man skulle sagt om det er små riper og lignende på en bruktbil i så måte. Hadde det vært rust eller store bulker derimot....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbilgaranti går selvfølgelig på det tekniske og ikke det optiske. At det dukker opp riper i ettetid betyr jo heller ikke at de ripene var der da du kjøpte bilen. Og jeg regner med at du kikket på bilen før du kjøpte den?!

Syk i hode jeg vettu, så jeg casha ut bilen og fikk den sendt oppover på lastebil og tog. Kjøpte den med andre ord usett

Jeg har og kjøpt noen biler usett. Jeg har sikkert vært heldig, for alle gangene har jeg fått det som selger har sagt jeg skulle få.

Men man har absolutt ingenting man skulle sagt om det er små riper og lignende på en bruktbil i så måte. Hadde det vært rust eller store bulker derimot....

Det er jo alltids noe småtterier som dukker opp, men ble litt betenkt da jeg fikk se at det var en lang bulk på taket, ca. midt bak takluka som strekte seg ca 20 cm bakover. Kjedelig å finne slike ting. Samtidig så har jeg funnet 3 pittesmå bulker på bagasjeluka. Er vell den på taket som irriterer meg mest. Lakk messig så er det nå ei å anna ripe her og der, men ikke noe skandale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...