Gå til innhold

Chip tuning


SteffenP
 Share

Anbefalte innlegg

www.kcr.se f.eks har ''powerbokser''

www.trimchip.com har chip til din bil

Har du automatkasse bør du legge planene for chip på hylla og ta dem fram igjen når du har manuell kasse. Mye problemer med automatkasser i kombinasjon chip. Kan risikere at kassen ryker.

Søking i forum er mulig ja, på venstre siden her, nederst under kategori Forum

EDIT: Ser de bare har 136hk versjonen av 320d på trimchip sine sider, og din har vel 150 orginalt? Uansett, bare å slå på tråden til dem så finner de nok en som passer til deg, dyktige og har peling på hva dem driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sportsautomatkasse på min 94 325 tdsa, og den er trimma så det holder for meg.

Kassa holder den også, og jeg har heller ingen eksempler å komme med på automatkasser som har røket på grunn av chiptrim.

Men jeg tviler ikke på at det har skjedd med noen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore Diesel: Jeg er 100% sikker på at automatkassen din hadde hatt det bedre hvis den ikke hadde blitt chippet. Automatkasser i orginal tilstand varer ikke evig (det gjør jo ikke en manuell heller, men automat slites fortere. Selvsagt alt etter kjørestil osv), og når man da chipper bilen slites kassen betraktelig fortere.

Har en kollega av meg som jobbet tidligere ved Audi Senter Forus her i stavanger/sandnes. Der var den gluping som hadde chippet sin Audi A6 2.7 Biturbo quattro tiptronic. Ga flatt jern for første gang og kassen bokstavelig ''ekspoderte'' innvendig av alle kreftene. Tannhjul sto i alle tenkelige vinkler. 170k for ny kasse m montering. Audi fjernet den chippen...helt gratis med på kjøpet av kassen faktisk :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, men det spiller ingen rolle for meg, så lenge kassen min funker! Bilen min generelt hadde sikkert holdt mye lenger enn orginalt også, dersom det var henta ut like lite hester av motoren min som i en MB 250 diesel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...