NSS Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Var en tur i sverige idag... Også på vei ned så er det jo ganske fine veier 100sone osv... Men etter å ha kjørt igjennom bommen i oslo, er jo samme gamle som jeg visste om, men så kommer jeg halvveis ned mot sverige også treffer jeg faen meg på en bom til?! Litt små irritert fortsetter jeg turen Og i det øyeblikket 100sonen slutter, så står fotoboksene _tettere _enn trærene i skogen! Mista tellingen... Også kommer jeg plutselig til den "nye" broa, og må betale enda mer penger der, og da stod det ikke en gang no skilt... Så skal jeg hjem igjen, og da gadd jeg ikke kjøre nye broa, gidder ikke bruke mer penger på bom... men NEIDA! For å komme seg inn i norge må man betale penger der og, ikke for at det er så mye penger akkurat, men likevel... Også skulle jeg en tur innom halden, og da stod jo fotoboksene _enda_ tettere... og like mange på vei tilbake igjen... Telte sikkert over 10-15stk hver vei... Helt tragisk at de bruker så mye penger på fotobokser og bommer... Burde ikke vært lov å kreve bom-penger OG veiavgift... Uansett så tror jeg at jeg fant ut at jeg hadde brukt nesten like mye penger på bommer, som på bensin den ene veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Og blir veiene bedre? Neida. Det gjør den faen meg ikke. Drittland! Broer til en øye langt oppe i gokk-mokk hvor det bor 10 mennesker på, ja det skal vi bruke penger på. Jommen sa jeg smør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Var en tur i sverige idag... Også på vei ned så er det jo ganske fine veier 100sone osv... Men etter å ha kjørt igjennom bommen i oslo, er jo samme gamle som jeg visste om, men så kommer jeg halvveis ned mot sverige også treffer jeg faen meg på en bom til?! Litt små irritert fortsetter jeg turen Og i det øyeblikket 100sonen slutter, så står fotoboksene _tettere _enn trærene i skogen! Mista tellingen... Også kommer jeg plutselig til den "nye" broa, og må betale enda mer penger der, og da stod det ikke en gang no skilt...Så skal jeg hjem igjen, og da gadd jeg ikke kjøre nye broa, gidder ikke bruke mer penger på bom... men NEIDA! For å komme seg inn i norge må man betale penger der og, ikke for at det er så mye penger akkurat, men likevel... Også skulle jeg en tur innom halden, og da stod jo fotoboksene _enda_ tettere... og like mange på vei tilbake igjen... Telte sikkert over 10-15stk hver vei... Helt tragisk at de bruker så mye penger på fotobokser og bommer... Burde ikke vært lov å kreve bom-penger OG veiavgift... Uansett så tror jeg at jeg fant ut at jeg hadde brukt nesten like mye penger på bommer, som på bensin den ene veien må ha hvert lenge siden du har kjørt den strekningen, har hvert i området der utallige mange ganger og JA det er iriterende Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Jeg føler med deg, NSS! Jeg bor i Østfold (fredrikstad), så denne dritten du beskriver treffer jeg daglig, hehe.. Fra Fredrikstad til Halden og/eller Svinesund er det ca +/- 10 fotobokser hver vei, men fra Fredrikstad til Oslo er det KUN ÈN! Angående bom-penger ved svine-grensa, et lite lokal-tips: Kjør gamleveien når du skal inn i Sverige, da slipper du nemlig å betale bompenger Regner vel egentlig med at det ikke er pengene du henger deg opp i, men prinsippet, men husk at 18kr spart er nesten 2x 0.5l med iskald og god sommer coca-cola :D:D Enig med deg ChriZZ, når det gjelder syn på veier og broer! Også har vi jo faen meg krøtter-stier (les: x-antall humper og hull) som har fartsgrense 80km/t, mens vi finner fine veier (etter god norsk standard) der vi må holde oss til 60/70! Her i Fredrikstad har vinteren gjort sitt til at største parten av vei-nettet er fullt av dype hull, de siste dagene har det vært flere reportasjer om folk som har punktert pga disse, men hva skjer når jeg prøver å styre min lille 316i utenom disse hullene? Jo da kommer Onkel Blå og kjefter for at jeg har en "vinglete" og i deres øyne trafikkfarlig kjørestil!!! (det skal sies at det kanskje ikke hjalp så mye at jeg ba "herr politimann" om personlig å fylle igjen alle hullene...) ??? Til svar fikk jeg følgende spm: "Er det min jobb å sørge for at veien er fri for hull?" "Ja, det ser slik ut", svarte jeg.. Enden på denne visa var at jeg fikk kjøre, (skulle jo bare mangle), etter en kraftig muntlig irrettesettelse av en herr politi som var kraftig rød i topplokket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Kan man ikke, hvis man ødelegger bilen sin på hull i veier o.l, klage til staten/kommunen og få skaden dekket? Mener jeg har hørt dette et sted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 dette er ukjent for meg, Kææks, men for å være helt ærlig så høres det ikke så sannsynlig ut! hvertfall ikke slik jeg "kjenner" den norske stat fra før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Angående bom-penger ved svine-grensa, et lite lokal-tips:Kjør gamleveien når du skal inn i Sverige, da slipper du nemlig å betale bompenger Regner vel egentlig med at det ikke er pengene du henger deg opp i, men prinsippet, men husk at 18kr spart er nesten 2x 0.5l med iskald og god sommer coca-cola :D:D pleier jeg å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 ///M, glad i cola du også? kjører jo ikke til Svinern hver dag, men det blir da en 3-5 turer pr mnd (nei jeg smugler ikke) hehe, og de 18kr spart pr tur blir jo en liten koselig sum... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 2. mai, så er det slutt på gratis overgang på den gamle svinesundbrua.. det er jo en mulighet for å slippe unna bompenger på svinesund, men da må man kjøre en "liten" omvei gjennom Halden og gjennom riksvei 22 som går til sverige. liten og svingete vei som kommer ut litt syd for innkjøringen til strømstad. den blir ofte brukt på sommeren av folk som vil slippe unna kø ved svinesund.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Ikke at vi har så mange hull i veien i Stavanger men hvis jeg kjører forbi noen på vei til jobb går jeg bare inn på denne siden her: http://www.stavanger.kommune.no/publiku ... eferer=Veg Da er hullet tettet på vei hjem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweety bimma Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Kan man ikke, hvis man ødelegger bilen sin på hull i veier o.l, klage til staten/kommunen og få skaden dekket? Mener jeg har hørt dette et sted. Så lenge veivesenet veit om hullet så har du krav på erstatning..det er det jeg har hørt vaffal Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TrondK Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Kan man ikke, hvis man ødelegger bilen sin på hull i veier o.l, klage til staten/kommunen og få skaden dekket? Mener jeg har hørt dette et sted. Stemmer dette, eller det vil si; Er det kommunen som eier veien og har ansvaret for vedlikehold, kan du kreve erstatning. Er det statlige veier, som E39, E18, osv. da kan man ikke kreve erstatning... Typisk Norsk. De snakket om dette på radioen en dag... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 ///M, glad i cola du også? kjører jo ikke til Svinern hver dag, men det blir da en 3-5 turer pr mnd (nei jeg smugler ikke) hehe, og de 18kr spart pr tur blir jo en liten koselig sum... cola,røyk,godteri samt en langtur sammen med kompisa, pleier å dra 2-3 ganger månedlig, elsker bare veien ut fra nordbytunnelen i ås og ved der det blir til et felt.blæææææ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aama_Racing Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Ikke at vi har så mange hull i veien i Stavanger men hvis jeg kjører forbi noen på vei til jobb går jeg bare inn på denne siden her: http://www.stavanger.kommune.no/publiku ... eferer=VegDa er hullet tettet på vei hjem Må si jeg er mektig imponert over det systemet, håper andre komuner ser det og gjør det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet April 12, 2006 Share Skrevet April 12, 2006 Ikke at vi har så mange hull i veien i Stavanger men hvis jeg kjører forbi noen på vei til jobb går jeg bare inn på denne siden her: http://www.stavanger.kommune.no/publiku ... eferer=VegDa er hullet tettet på vei hjem Og det funkar til og med? Me kan vel alltids ringe og gi beskjed me også, men sjansen er stor for at det går ein måneds tid før det skjer noko... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå