Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer X5 3.0dA eller ML270.

Var og prøvekjøret en X5 3.0dA 2003 modell idag, og den hadde "sport" pakke.

Hva er sport pakke ? vet at de har annet ratt og andre seter, hva med fjærer og dempere?

Grunnen til jeg spør er at vi følte den var veldig fast i fisken, gjerne for fast for vår smak ...

(Den stod på 20" felger, med 295 dimmensjon ... er dette hele årsaken ?)

Vi en "standard" X5 være mykere ?

Skrevet

20" felger med så breie dekk gjør vel bilen litt stivere ja. uten at jeg vet hvilken profil det er, tipper vel 45 og det er jo hardere enn orginalt

Skrevet
Vurderer X5 3.0dA eller ML270.

Var og prøvekjøret en X5 3.0dA 2003 modell idag, og den hadde "sport" pakke.

Hva er sport pakke ? vet at de har annet ratt og andre seter, hva med fjærer og dempere?

Grunnen til jeg spør er at vi følte den var veldig fast i fisken, gjerne for fast for vår smak ...

(Den stod på 20" felger, med 295 dimmensjon ... er dette hele årsaken ?)

Vi en "standard" X5 være mykere ?

En "vanlig" X5 føles som en middels daycruiser en fin dag på fjorden :D

Forøvrig er jeg litt forundret over at du vurderer en ML270CDI, håper det er fordi du ikke har prøvd den enda! Dette sier jeg ikke fordi jeg er BMW-mann og anti-Benz, men jeg har kjørt rundt i noen sånne, ML320 og ML270CDI og makan til dårlig finish og billig-følelse har jeg ikke sett på lenge, det knirket og skranglet, vibrerte og ristet om hverandre.

Med mindre prisen er avgjørende (ML er jo en del billigere enn X5) hadde jeg holdt meg langt unna de...

Skrevet

Uten å vite hvilken årsmodell MLen er vil jeg tørre og påstå at X5en går den en høy gang! (Til MLens forsvar hører det med at den kom seg betraktelig etter den første faceliften, men å si at de er like kan jeg ikke være enig i. Finishen i MLen er langt under det nivået X5 har.)

Skrevet

Vet ikke om det er noen "komplett" sportspakke som tar for seg alt på X5, men på andre BMW-modeller er det slik at man kan velge det man vil fra utstyrslista, inkludert "sportsunderstellet" (M-tech understell, altså andre dempere og litt kortere fjærer). Ergo er nok det sikreste å finne utstyrslista på bilen. Originallista står klistra forrerst i serviceheftet..

Skrevet

Den er stivere og har bedre kjøreegenskaper. På største V8 modell er toppfarten begrenset til en del under 250 km/t mens den med sportsunderstell går 250km/t.

Skrevet

Jeg har X5 3,0 d med sportpakke, forsåvidt enig i ditt inntrykk av at den er noe `stumpete`men ved hardere kjøring er sportsunderstellet supert. De som har kjørt den uten sportsunderstell foretrekker å ha dette.

Sportpakken inkluderer iallefall understell, sportsskinn, shadowline +++

Er ellers veldig fornøyd, kjørte også ML men den appelerte ikke til meg. Det samme gjelder faktisk Touareg selv om jeg synes den har det fineste karosseriet. :)

Skrevet

Har du 184hk? og hva syns du om den kontra 192hk? Jeg har hørt det er hav av forskjell fordi det er en helt annen motorbygging med common rail etc. Hører gjerne fra folket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...