TopFuel Skrevet April 12, 2006 Skrevet April 12, 2006 Vurderer X5 3.0dA eller ML270. Var og prøvekjøret en X5 3.0dA 2003 modell idag, og den hadde "sport" pakke. Hva er sport pakke ? vet at de har annet ratt og andre seter, hva med fjærer og dempere? Grunnen til jeg spør er at vi følte den var veldig fast i fisken, gjerne for fast for vår smak ... (Den stod på 20" felger, med 295 dimmensjon ... er dette hele årsaken ?) Vi en "standard" X5 være mykere ?
Rope Skrevet April 12, 2006 Skrevet April 12, 2006 20" felger med så breie dekk gjør vel bilen litt stivere ja. uten at jeg vet hvilken profil det er, tipper vel 45 og det er jo hardere enn orginalt
Eirik3 Skrevet April 12, 2006 Skrevet April 12, 2006 Vurderer X5 3.0dA eller ML270.Var og prøvekjøret en X5 3.0dA 2003 modell idag, og den hadde "sport" pakke. Hva er sport pakke ? vet at de har annet ratt og andre seter, hva med fjærer og dempere? Grunnen til jeg spør er at vi følte den var veldig fast i fisken, gjerne for fast for vår smak ... (Den stod på 20" felger, med 295 dimmensjon ... er dette hele årsaken ?) Vi en "standard" X5 være mykere ? En "vanlig" X5 føles som en middels daycruiser en fin dag på fjorden Forøvrig er jeg litt forundret over at du vurderer en ML270CDI, håper det er fordi du ikke har prøvd den enda! Dette sier jeg ikke fordi jeg er BMW-mann og anti-Benz, men jeg har kjørt rundt i noen sånne, ML320 og ML270CDI og makan til dårlig finish og billig-følelse har jeg ikke sett på lenge, det knirket og skranglet, vibrerte og ristet om hverandre. Med mindre prisen er avgjørende (ML er jo en del billigere enn X5) hadde jeg holdt meg langt unna de...
Gunnar Skrevet April 13, 2006 Skrevet April 13, 2006 Prøv den uten 20", eller MBen også med 20", så blir de nok rimelig like. Lite gummi gir mer slag..
Eirik3 Skrevet April 13, 2006 Skrevet April 13, 2006 Uten å vite hvilken årsmodell MLen er vil jeg tørre og påstå at X5en går den en høy gang! (Til MLens forsvar hører det med at den kom seg betraktelig etter den første faceliften, men å si at de er like kan jeg ikke være enig i. Finishen i MLen er langt under det nivået X5 har.)
TopFuel Skrevet April 13, 2006 Forfatter Skrevet April 13, 2006 ... men jeg lurer fremdeles på om "Sport" pakken til BMW endrer fjærer/støtdempere ?
Gunnar Skrevet April 14, 2006 Skrevet April 14, 2006 Vet ikke om det er noen "komplett" sportspakke som tar for seg alt på X5, men på andre BMW-modeller er det slik at man kan velge det man vil fra utstyrslista, inkludert "sportsunderstellet" (M-tech understell, altså andre dempere og litt kortere fjærer). Ergo er nok det sikreste å finne utstyrslista på bilen. Originallista står klistra forrerst i serviceheftet..
Kjell Z3 Skrevet April 14, 2006 Skrevet April 14, 2006 Den er stivere og har bedre kjøreegenskaper. På største V8 modell er toppfarten begrenset til en del under 250 km/t mens den med sportsunderstell går 250km/t.
venture2076 Skrevet April 18, 2006 Skrevet April 18, 2006 Gamle ML'en er rett og slett fæl, dessuten dårlige ytelser.
runstra Skrevet April 18, 2006 Skrevet April 18, 2006 Jeg har X5 3,0 d med sportpakke, forsåvidt enig i ditt inntrykk av at den er noe `stumpete`men ved hardere kjøring er sportsunderstellet supert. De som har kjørt den uten sportsunderstell foretrekker å ha dette. Sportpakken inkluderer iallefall understell, sportsskinn, shadowline +++ Er ellers veldig fornøyd, kjørte også ML men den appelerte ikke til meg. Det samme gjelder faktisk Touareg selv om jeg synes den har det fineste karosseriet.
venture2076 Skrevet April 19, 2006 Skrevet April 19, 2006 Har du 184hk? og hva syns du om den kontra 192hk? Jeg har hørt det er hav av forskjell fordi det er en helt annen motorbygging med common rail etc. Hører gjerne fra folket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå